Skip to content

המומנטום חוזר למחנה הציוני שפותח פער דרמטי מול הליכוד

בסקר שפורסם הערב בערוץ השני דילג המחנה הציוני ל-25 מנדטים - ארבעה מנדטים מעל לליכוד שהשיג רק 21 מנדטים. מממצאי סקר שפורסם בערוץ הכנסת מקבל המחנה הציוני 24 מנדטים והליכוד מקבל 21 מנדטים. שבוע אחרי הנאום של נתניהו, "אפקט הקונגרס", שבלם במעט את ירידת הליכוד - נמחק כליל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע בדיוק לבחירות ושבוע בדיוק מאז נאום נתניהו בקונגרס – ו"אפקט הקונגרס" נמחק כליל. המחנה הציוני חוזר למומנטום ומדלג בפער דרמטי על הליכוד. בסקר שפרסם ערוץ הכנסת מדלג המחנה הציוני שלושה מנדטים מעל לליכוד. בסקר שפרסם הערב ערוץ 2 – הפער מתרחב לארבעה מנדטים.

(צילום: ויקיפדיה)
(צילום: ויקיפדיה)

מסקר חדשות 2 של מכון מדגם, מינה צמח ומנו גבע, בשיתוף עם iPanel וסטט-נט, עולה שהמחנה הציוני מגדיל את הפער מול הליכוד עם 25 מנדטים להרצוג ולבני ורק 21 מנדטים לנתניהו.

עפ"י הסקר הזה, הרשימה המשותפת עדיין עם 13 מנדטים וכך גם הבית היהודי שהתחזקה במנדט. יש עתיד של יאיר לפיד נשארת על 12 מנדטים וכולנו של משה כחלון עם 8 מנדטים, כפי שהיה גם בסקר הקודם. ש"ס מתחזקת במנדט ל-7. אביגדור ליברמן וישראל ביתנו נשארים עם 6 מנדטים וכך גם יהדות התורה. מרצ נחלשת במנדט ל-5 ויחד של אלי ישי עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים – כמו בסקר הקודם.

עפ"י הסקר בערוץ 2 67% מהנשאלים שהשיבו שיצביעו למחנה הציוני – בטוחים שיעשו זאת בעוד שבוע . בליכוד – 78% בטוחים לגמרי בבחירתם. רק 51% מאלו שהשיבו שיצביעו לבית היהודי בטוחים שיצביעו כך גם ביום הבחירות. ברשימה המשותפת – מדובר על 93%. ביש עתיד – 61% בטוחים בבחירה. 30% מאלו שהשיבו שיצביעו לכולנו של משה כחלון בטוחים שיעשו זאת גם בעוד שבוע.

ממצביעי ש"ס – 75% בטוחים שיצביעו למפלגתו של דרעי בקלפי. לא פחות מ-91% מאלו שאמרו לנו שיצביעו לליברמן – בטוחים שיצביעו לו גם בהמשך. גם ביהדות התורה בטוחים מאוד – 93% מהנשאלים בטוחים בהצבעה שלהם. במרצ – 86% בטוחים בהצבעתם.

מכון פאנלס פוליטיקס בדק עבור ערוץ הכנסת את חלוקת המנדטים, לו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת העשרים: המחנה הציוני בראש עם 24 מנדטים, הליכוד היה מקבל 21 מנדטים; יש עתיד הופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים; הרשימה המשותפת 13 מנדטים; הבית היהודי נשארת עם 12 מנדטים כמו בשבועות האחרונים; כולנו עולה ל-9; ש"ס 7 ; יהדות התורה יורדת ל-6; מרצ וישראל ביתנו עם 5 מנדטים כל אחת; את הרשימה סוגרת רשימת יחד בראשות אלי ישי עם 4 מנדטים בלבד, כמו בשבועות האחרונים.

לפי הסקר הזה, שאר הרשימות המתמודדות לכנסת העשרים לא עברו את אחוז החסימה.

עוד נתון שעלה בסקר: 79% ממצביעי יש עתיד היו רוצים שהמפלגה שלהם תמליץ על יצחק הרצוג לראשות הממשלה ורק 14% היו רוצים את בנימין נתניהו בתפקיד. בנוסף, 47% ממצביעי כולנו היו רוצים שהמפלגה שלהם תמליץ על כך שיצחק הרצוג ירכיב את הממשלה, בעוד רק 33% היו רוצים את בנימין נתניהו בתפקיד ול-20% מהם לא משנה.

הסקר נערך בקרב מדגם גדול במיוחד של 1027 נשאלים וטעות הדגימה היא 3%.

1 Comment

  1. גורן
    11 במרץ 2015 @ 12:36

    לדעתי שמחה מוקדמת אבל גם אם יעברו את הליכוד מעניין עם מי העבודה תעשה קואליציה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן