Skip to content

ניצחון סוחף לליכוד; בדרך להקמת קואליציה ימנית-חרדית

נתניהו הבוקר: ״המציאות לא מחכה לנו, המציאות לא לוקחת פסק זמן. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנגבש במהרה הנהגה שתעבוד למענם בביטחון, בכלכלה ובחברה כפי שהתחייבנו - וכך אעשה״. נתניהו החל כבר אמש לשוחח עם כל ראשי הסיעות המיועדים לממשלתו החדשה - כחלון, בנט, ליברמן, דרעי גפני וליצמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו חותר לגבש קואליציה חדשה כבר בימים הקרובים. בהודעה שפרסם הבוקר, אחרי היוודע דבר נצחונו החד משמעי, אמר נתניהו: ״המציאות לא מחכה לנו, המציאות לא לוקחת פסק זמן. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנגבש במהרה הנהגה שתעבוד למענם בביטחון, בכלכלה ובחברה כפי שהתחייבנו – וכך אעשה״.עוד נמסר הבוקר כי "ראש הממשלה מתכוון להתחיל בהרכבת הממשלה באופן מיידי על מנת להשלים את מלאכת ההרכבה בתוך כשבועיים עד שלושה שבועות".

נתניהו. נאום הניצחון (צילום: דן בר דוב)
נתניהו. נאום הניצחון (צילום: דן בר דוב)

 נתניהו החל כבר אמש לשוחח עם כל ראשי הסיעות המיועדים לממשלתו החדשה – כחלון, בנט, ליברמן, דרעי גפני וליצמן. ההערכה היא כי לא יקשה עליו לגבש קואליציה המבוססת על מפלגות הימין והמפלגות החרדיות, ביחד עם מפלגתו של כחלון. עפ"י תוצאות האמת של 99% מהקולות מובטחת לנתניהו, תמיכתם של 57 חברי כנסת, עוד לפני צירופה של מפלגת "כולנו" בראשות כחלון. ביחד עם כחלון מובטחת לו קואליציה יציבה של 67 חברי כנסת.

נשיקה לשרה. "אישה ארוגה מחוטי פלדה ומשי" (צילום: דן בר דוב)
נשיקה לשרה. "אישה ארוגה מחוטי פלדה ומשי" (צילום: דן בר דוב)

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג, התקשר הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על נצחונו. "איחלתי לראש הממשלה הצלחה, אבל שיהיה ברור לאזרחים שהאתגרים הם אותם אתגרים והבעיות אותן בעיות, שום דבר לא השתנה", אמר הבוקר הרצוג שיצא אל מחוץ לביתו כדי למסור הודעה לעיתונאים. "נמשיך להיאבק לחברה צודקת יותר, לאופק מדיני ולמען הדמוקרטיה הישראלית ונמשיך להיאבק למדינה יהודית ודמוקרטית ולא נרפה".

הרצוג הדגיש כי הוא ולבני והוא ימשיכו להוביל את המפלג. "זה לא הזמן לדון בממשלות או בקואליציות. ברגע הזה ישראל זקוקה יותר מכל לקול אחר שמציב אלטרנטיבה וקול שאומר לה עדיין את האמת, האמת האמיתית שלנו, שקיבלה תמיכה עצומה. אמת שלא זכתה לתמיכה כזו מזה שנות דור כמעט", הוא אמר וסיכם את דבריו במילים: "השינוי בוא יבוא, האמינו יום יבוא".

קודם לכן נמסרה מראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, הודאה בהפסד: "זהו בוקר לא פשוט עבורנו ועבור המאמינים בדרכנו", נאמר בהודעה שפורסמה. "אנו נוביל ונילחם יחד עם שותפינו לדרך בכנסת על הערכים בהם אנו מאמינים. ניאבק למען אזרחי ישראל על צדק חברתי, אופק מדיני, שוויון ודמוקרטיה בתקווה ואמונה, כדי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנו מוסרים תודה מעומק הלב לכל המאמינים בנו ובדרכנו".

וזוהי התמונה שעולה מספירת 99% מקולות המצביעים: הליכוד – 30 מנדטים; המחנה הציוני – 24 מנדטים; הרשימה המשותפת – 14; יש עתיד – 11; כולנו – 10; הבית היהודי – 8 ; ש"ס – 7; יהדות התורה – 6; ישראל ביתנו – 6 ומרצ עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. "יחד", בראשות אלי ישי, קיבלה רק כ-3% מהקולות ולא עברה את אחוז החסימה.

התבוסה של "ציפי ובוז'י" (צילום: ציפי מנשה)
התבוסה של "ציפי ובוז'י" (צילום: ציפי מנשה)

עם זאת, עדיין ייתכנו שינויים עם תום ספירת קולות החיילים ושאר המעטפות הכפולות. בין השאר, תתכן עלייה של מנדט אחד למרצ וירידה של מנדט אחד, ל-13, לרשימה המשותפת. יו׳ר מרצ, זהבה גלאון, הודיעה הבוקר על התפטרותה מהכנסת לטובת תמי זנדברג. גלאון תישאר כיו׳ר מרצ "עד העברה מסודרת של התפקיד".

כאשר נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו את נאום הניצחון שלו, כשרעייתו שרה עומדת לצידו, עדיין הוא לא שיער את גודל הניצחון. "אני גאה בעם ישראל שברגע האמת ידע להפריד בין עיקר לתפל ולעמוד על העיקר, לעמוד על הדברים החשובים לכולנו. על ביטחון אמיתי, על כלכלה אחראית וכן על רווחה חברתית שאנחנו מחויבים לה", אמר נתניהו. "אלה הדברים שחשובים לכל משפחה. לכל אב ואם, לכל זוג צעיר, לכל חייל וחיילת לכל אזרח ואזרחית. ולכל אזרחי ישראל, יהודים ולא יהודים כאחד. כולכם חשובים, וכולכם חשובים לי".

המהלומה: בנט "קוצץ" ל-8 מנדטים (צילום: ציפי מנשה)
המהלומה: בנט "קוצץ" ל-8 מנדטים (צילום: ציפי מנשה)

נתניהו אמר כי בכוונתו להקים ממשלה חזקה ויציבה, שתדאג לביטחונם ולרווחתם של כל אזרחי ישראל. "אתגרים גדולים מאוד לפנינו. אינני יכול לפרט את כולם אבל אני יכול לומר לכם בבטחה שאנחנו עומדים בפני אתגרים מדיניים וביטחוניים וגם אתגרים כלכלים וחברתיים. הבטחנו לטפל ביוקר המחיה ובמחירי הדיור ואנחנו נעשה זאת".

נתניהו אמר עוד כי שוחח עם כל ראשי המפלגות של המחנה הלאומי וכי קרא להם להצטרף אליו  ולהקים ממשלה רחבה בישראל ללא דיחוי. "אזרחי ישראל מצפים שנגבש הנהגה אחראית", אמר.

השמחה במטה הליכוד (צילום: דן בר דוב)
השמחה במטה הליכוד (צילום: דן בר דוב)

נתניהו הודה לכל חברי הליכוד, לפעילים, לחברי הכנסת, לשרים ולמועמדים לכנסת. "אני מבקש להודות לכם אזרחי ישראל, שבאתם אל הקלפי להצביע עבורנו. אני מבקש להודות לבני הנפלאים יאיר ואבנר שעזרו לי כל כך הרבה בטוב ליבם ובחריפות שכלם. הם אלה שמחברים אותי אל הקרקע של הדור הצעיר במדינתנו. ואני מבקש להודות לרעייתי האהובה שרה. ז'בוטינסקי אמר שאישה ארוגה מחוטי פלדה ומשי. ואני אומר לכם, חוטי פלדה ומשי. איזה מסלול ייסורים, איזה מסלול עברת לצידי. כמה תעצומות נפש יש לך, רעייתי, וכמה תעצומות נפש נתת לי".

הקץ ל"קץ". אלי ישי יצא בחוץ (צילום: ציפי מנשה)
הקץ ל"קץ". אלי ישי יצא בחוץ (צילום: ציפי מנשה)

קודם לכן נשא גם יושב ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, נאום בפני פעילי המפלגה. גם הוא לא ידע, שעה שנשא את נאומו, עד כמה גדול ההפסד. "עשינו היום הישג בלתי רגיל", אמר הרצוג לתומכיו. "אני מתכוון לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה חברתית אמיתית לישראל, ממשלה טובה שתחזיר את ישראל להיות יהודית, דמוקרטית, חברתית ושואפת לשלום עם שכנינו. התוצאה הזו מאפשרת לנו לחזור לשלטון והיות שאנחנו מחכים לתוצאות האמת, הכל פתוח", אמר הרצוג.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, שספג את המכה הקשה ביותר (למעט אלי ישי, שרשימתו נמחקה) הופיע במטה מפלגתו בכפר המכביה, והכריז: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה וגם אנחנו".

כחלון צופה בתחזית הטלוויזיה (צילום באדיבות מפלגת "כולנו")
כחלון צופה בתחזית הטלוויזיה (צילום באדיבות מפלגת "כולנו")

בנט המשיך ואמר: "אנחנו רצים למרחקים ארוכים, אנחנו לא מפחדים ולא מורידים את הראש ומרימים הערב את הדגלים שלנו עוד יותר ועוד יותר גבוה. אנחנו אוהבים את עם ישראל, ארץ ישראל וכולנו אוהבים את תורת ישראל ואת חיילי צבא ההגנה לישראל.

"שאלו אותי בדקות האחרונות אם אני מאוכזב מהציבור שלנו, מהציונות הדתית, ואני אומר – הפוך", אמר בנט. "אני גאה בציונות הדתית, אני גאה באנשי הציונות הדתית כי זה ציבור אידיאולוגי אמיתי, הוא נקרא למשימות התיישבות והוא מתייצב, הוא נקרא למשימות חלוציות והוא מתייצב, הוא נקרא למשימות חברתיות והוא מתייצב.והפעם, הפעם הוא נקרא למשימה פוליטית והוא התייצב בגדול. הציבור שלנו כהרגלו נכנס מתחת לאלונקה ולא הפסיק לשאת אותה עד תוצאות הבחירות".

משה כחלון, ראש מפלגת "כולנו", אמר אמש בנאום הניצחון שלו: "הערב הזה הוא ערב טוב מאוד, ערב של תקווה. זו מערכת בחירות היסטורית – מערכת בחירות שעסקה בבעיות היום יומיות. ניסו להסיט אותנו ימינה ושמאלה – ואיראן וושינגטון ודאעש וסוריה. הכל חשוב אבל החיים שלנו פה לא פחות חשובים. הסיכוי שהילדים שלנו יגיעו לדירה ולמקום עבודה נורמלי לא פחות חשוב. האפשרות לתת להורים שלנו לחיות, להזדקן בכבוד ולא בקצבאות עלות ומעליבות".

[related-posts]

1 Comment

  1. גורן
    18 במרץ 2015 @ 9:40

    התקשורת המגויסת לא ראתה או לא רצתה לראות שהליכוד והימין הם הרוב במדינה וכל זה אחרי מסע של הסתה של כמעט כל התקשורת נגד ראש הממשלה ונגד אשתו התקשורת צריכה לעשות חשבון נפש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן