Skip to content

ריבלין: "זו העת להתחיל תהליך איחוי וריפוי של החברה הישראלית"

הנשיא ריבלין גם מתח ביקורת על אמירתו של ראש הממשלה נתניהו, בעניין הצבעת ערביי ישראל. "גם בבית הנשיא קראו לערבים להצביע, כולם צריכים להיזהר בדבריהם, בעיקר אלה ששומעים אותם בעולם כולו", אמר הנשיא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עברנו מערכת בחירות סוערת ורווית יצרים, זו העת להתחיל תהליך איחוי וריפוי של החברה הישראלית". כך אמר נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לנציגי סיעת הליכוד, ביום הראשון של ההתייעצויות – לקראת הטלת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה נתניהו.

ריבלין: "כולם צריכים להיזהר בדבריהם, בעיקר אלה ששומעים אותם בעולם כולו". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
ריבלין: "כולם צריכים להיזהר בדבריהם, בעיקר אלה ששומעים אותם בעולם כולו". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא ריבלין גם מתח ביקורת על אמירתו של ראש הממשלה נתניהו, בעניין הצבעת ערביי ישראל. "גם בבית הנשיא קראו לערבים להצביע, כולם צריכים להיזהר בדבריהם, בעיקר אלה ששומעים אותם בעולם כולו", אמר הנשיא.

הנשיא פתח היום את סבב ההתייעצויות עם המפלגות השונות, לקראת הקמת הממשלה ה-34. ראשונים להמליץ בפני הנשיא על חבר הכנסת עליו יש להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה היו סיעות "הליכוד" ו"המחנה הציוני".

בפתח הפגישה עם סיעת "הליכוד" אמר נשיא המדינה: "בדמוקרטיה הרוב מכריע- והרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה בבחירות אלה. תפקידו של הנשיא לאחר הבחירות הוא לשמש נאמן הציבור, ולהניע את תהליך הרכבת הממשלה באופן המהיר ביותר והשקוף ביותר. הקדמת ההתייעצויות נועדה להגשים את שתי המטרות הללו.

"על רקע האתגרים הביטחוניים והחברתיים שלפנינו, והצורך החיוני בתקציב- יש לפעול להשבעתה של ממשלה חדשה בהקדם האפשרי", אמר הנשיא. "עם פתיחת ההתייעצויות, אני קורא לנבחרי הציבור לעשות כל שביכולתם לזרז את ההליך ואת המשא ומתן הקואליציוני, כדי לאפשר למערכת לשוב ולתפקד כנדרש. עברנו מערכת בחירות סוערת ורווית יצרים- זו העת להתחלת תהליך האיחוי והריפוי של החברה הישראלית. הממשלה שתוקם אמנם נבחרה על ידי רוב אזרחי ישראל- אך תצטרך לתת מענה לכלל אזרחי ישראל".

בסיום הפגישה המליצה הסיעה על בנימין נתניהו למשימת ההרכבה של הממשלה הבאה.

ריבלין: "גם בהנהגת האופוזיציה, נכון לכם אתגר מורכב". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
ריבלין: "גם בהנהגת האופוזיציה, נכון לכם אתגר מורכב". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בתחילת פגישתו עם סיעת "המחנה הציוני" אמר הנשיא: "אנו מקבלים את ההכרעה הדמוקרטית בהרכנת ראש ובכבוד מלא. לצד זאת אני מברך אתכם על ההישג אליו הגעתם בבחירות. זכיתם לאמונו של ציבור גדול ויהא עליכם לשמש לו שופר.

"גם אם תבחרו לשמש בהנהגת האופוזיציה, נכון לכם אתגר מורכב. יש לתת ביטוי למי שלא הגיעו לעמדת הנהגה ולצד זאת לנהוג בשום שכל כאשר טובתה של מדינת ישראל עומדת לנגד עיניכם".

בסיום הפגישההמליצה הסיעה על יצחק (ב'וזי) הרצוג למשימת ההרכבה של הממשלה הבאה.

ריבלין: "אני קורא ליהודים וערבים כאחד- להימנע מהסתה ומהתרסה הדדית". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
ריבלין: "אני קורא ליהודים וערבים כאחד- להימנע מהסתה ומהתרסה הדדית". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בתחילת פגישתו עם סיעת "הרשימה המאוחדת" אמר הנשיא: "עברנו מערכת סוערת ורוויית יצרים. שמענו אמירות קשות ופוצעות מהצד היהודי אבל גם מהצד הערבי. אין מקום לאמירות כאלה, לא בתוך מערכת בחירות ובוודאי לא לאחריה. אני קורא לכולם, יהודים וערבים כאחד- להימנע מהסתה ומהתרסה הדדית. זאת העת לאיחוי השסע והקרע- זאת העת לריפוי החברה הישראלית, לטובת כולנו. מונחת על כתפיכם אחריות כבדה. אם תרצו או לא, עבור הציבור היהודי, אתם משקפים את פניו של הציבור הערבי. אל תמעיטו בכוח שלכם להביא לשינוי ביחסי יהודים וערבים במדינת ישראל, ולהביא הישגים משמעותיים לציבור שלכם שנתן בכם את אמונו".

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר בתום הפגישה: "אנו רואים בבנימין נתניהו בן אדם מסוכן, הוא פוגע שיטתית במעמדה של האוכלוסיה הערבית והוא מקדם חוקים גזעניים". הוא האשים את נתניהו גם בפגיעה בסיכוי לסיום הכיבוש ובהובלת האזור להסלמה. הואביקש מריבלין להוקיע את ראש הממשלה על דבריו ביום הבחירות וחבר הסיעה, ח"כ ג'מאל זחאלקה, הוסיף כי מחר תגיש הסיעה תלונה נגד נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה.

חברי הרשימה לא המליצו על איש להרכבת הממשלה ואמרו לנשיא כי יתנגדו לכל ממשלה שתורכב על ידי בנימין נתניהו. הם ציינו כי אם יבחר להטיל את הממשלה על מועמד אחר ישקלו את המלצתם שנית.

בתחילת פגישתו עם סיעת "הבית היהודי", שהמליצה על נתניהו, קרא הנשיא לכלל הסיעות לשוב להידברות. "זו  הדרך היחידה לתקשורת בין אזרחי ישראל ובוודאי בין מנהיגיה, נבחרי הציבור לכנסת ה20. הכנסת ונבחריה מייצגים את הריבון האמיתי – הוא העם, והעם הביע את רצונו בצורה ברורה", אמר הנשיא.

גם סיעות ש"ס ויהדות התורה המליצו לנשיא ריבלין על מועמדותו של בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן