Skip to content

בתום ההתייעצויות: 67 ח"כים המליצו על נתניהו להרכבת הממשלה

הנשיא ריבלין: ״אני קורא לכל להפסיק את מערכת ההתגרות וההתנגשות בין יהודים לערבים. הדברים הגיעו למקומות שהם בנפשם של אזרחים רבים ושל המדינה כולה. אני קורא לכולם, בוודאי למנהיגים, להימנע מכל מה שיכול להתפרש כהסתה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום סבב ההתייעצויות של נשיא המדינה, עם סיעות הכנסת, המליצו 67 מחברי הכנסת על בנימין נתניהו, להרכבת ממשלה. אולם מעל לשיחות שקיים הנשיא, עם רוב הסיעות, ריחף צילן הכבד של ההקצנה וההסתה בעקבות הבחירות.

"נהיה הגורם המאחד בין כל הפלגים". משה כחלון (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"נהיה הגורם המאחד בין כל הפלגים". משה כחלון (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

נציגי סיעת "כולנו" המליצו לנשיא כי יטיל על בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה. בסיום הפגישה אמר יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון: ״דיברנו עם הנשיא ארוכות על נושאים רבים שכולם חשובים. אל החלק הבולט בשיחה היה נושא הקרעים והשסעים בחברה הישראלית. עברנו מערכת בחירות מהיצריות שידעה מדינת  ישראל. צצו להם יריבויות ושנאות מידי יום. זה דבר שמדאיג את כולנו. הרכבת הממשלה היא דבר חשוב מאוד, אבל האיחוי של הקרעים והניסיון לאחד בין החלקים השונים בחברה הישראלית חשוב יותר. התחייבנו להיות הגשר שמחבר ומאחד בין האזרחים. אנחנו במקום שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה. הבטחנו לנשיא, מפלגת כולנו על עשרת המנדטים שלה תפעל ותהיה הגורם המאחד בין כל הפלגים".

בפגישת הנשיא עם סיעת "ישראל ביתנו" הביע ליברמן את דאגתו: "אני חייב לציין שבימים האחרונים הנושא שמטריד אותי יותר אפילו מהרכבת הממשלה זה שנאת חינם שמתפתחת בתוך העם היהודי. אנחנו יודעים ממקורות מה ההשלכות של שנאת חינם ופה חשוב מאוד שתצא קריאה חזקה וברורה ובהירה להנמיך את הטונים כי משנאת חינם שום דבר טוב לא יוצא. זאת תופעה שאני לא זוכר כמותה בכל השנים שבצורה כה חריפה נתקלנו בימים האחרונים".

הנשיא ריבלין השיב מיד לליברמן בתגובה: "אני מצטרף לדברים, ואגיד זאת על שנאת חינם – לא רק בין יהודים אלא בין כל אזרחי ישראל".

"להפסיק את מערכת ההתגרות וההתנגשות בין יהודים לערבים". ראובן (רובי) ריבלין (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"להפסיק את מערכת ההתגרות וההתנגשות בין יהודים לערבים". ראובן (רובי) ריבלין (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בצאתו מהפגישה עם הנשיא אמר ליברמן: "הבעיה היא לא ההתלהמות נגד ערביי ישראל, אלא התקרנפות. יש בעיה עמוקה כשאין מי שיגנה בקרבם את האמירה של ראש מטה ההסברה של אחת המפלגות הערביות, שאמר שדאעש היא יורשת של התנועה הציונית".

בפתח פגישתו עם סיעת "מרצ", שהמליצה על יצחק (בוז'י) הרצוג למלאכת הרכבת הממשלה הבאה,  אמר הנשיא: ‏"אתם חלק מסיעה שהיא נכס צאן ברזל בפוליטיקה הישראלית ואני גאה לקבל אתכם פה". ח״כ עיסוואי פריג׳ העלה את דרישת הציבור הערבי להתנצלות מראש הממשלה על הדברים שנאמרו על ידיו ביום הבחירות – והנשיא שב ואמר: ״אני קורא לכל להפסיק את מערכת ההתגרות וההתנגשות בין יהודים לערבים. הדברים הגיעו למקומות שהם בנפשם של אזרחים רבים ושל המדינה כולה. אני קורא לכולם, בוודאי למנהיגים, להימנע מכל מה שיכול להתפרש כהסתה. יש בפנינו משימות קשות מאוד ועלינו להתרכז בהן״.

ח״כ אילן גילאון אמר בהתרגשות רבה: "היינו פה פעמים רבות אבל מעולם לא באנו אל נשיא שהוא גם חבר. עברנו ימים לא קלים וגם היום אנו באים בדאגה רבה אך הבית הזה הוא מקדש מעט למתינות והרגעה בעתות כאלה".

נציגי סיעת "יש עתיד" אמרו לנשיא המדינה כי פניהם לאופוזיציה וכי הם אינם ממליצים על איש כמועמד להרכבת הממשלה.

לקראת פתיחת המו״מ הקואליציוני בין הליכוד לסיעות אשר המליצו על בנימין נתניהו לראשות ממשלה, הודיע הליכוד כי השיחות בין המפלגות ייערך בכנסת. "ההחלטה נועדה כדי לחסוך בעלויות ועל מנת לסיים את התהליך במהירות וביעילות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן