Skip to content

כץ: הוריתי לחתום על הסכם לתחזוקת הקרונות בהסכמת הוועד או בלעדיה

מבחינתו של שר התחבורה, המו"מ עם ההסתדרות על תנאי ההעסקה של העובדים יכול להימשך, והוא מוכן להתחייב שלא יפוטרו עובדים כתוצאה ממהלכיו ב-20 השנה הבאות, אבל "אם הוועד יחזור וישבית את הרכבת, אסגור אותה ואפעילה מחדש". ההסתדרות תפנה לבית הדין בבקשה לחדש את השביתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבחינתו של שר התחבורה, המו"מ עם ההסתדרות על תנאי ההעסקה של העובדים יכול להימשך, והוא מוכן להתחייב שלא יפוטרו עובדים כתוצאה ממהלכיו ב-20 השנה הבאות, אבל "אם הוועד יחזור וישבית את הרכבת, אסגור אותה ואפעילה מחדש". ההסתדרות תפנה לבית הדין בבקשה לחדש את השביתה

 מאת אליק מאור

הוועד הוא ועד. ההנהלה מנהלת. השר כץ (צילום: ציפי מנשה)
הוועד הוא ועד. ההנהלה מנהלת. השר כץ (צילום: ציפי מנשה)

בראיון בשבת בערוץ 2, בתכנית 'פגוש את העיתונות", התראיין שר התחבורה, ישראל כץ, והודיע חד-משמעית: "הוריתי להנהלה לחתום עם החברה שנבחרה לתחזוקת קרונות הרכבת תוך שבועיים מהיום, גם במידה שלא נגיע להסדר עם הוועד".

כץ הבהיר, שהמשא ומתן עם עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, שפוצץ שלשום לאחר רבע שעה, ימשיך מבחינתו להתנהל על תנאי המשך העסקת העובדים, ואמר שהוא מוכן להתחייב שלא יפוטרו עובדים כתוצאה ממהלכיו אלו ל-20 שנה הבאות. וגם: "ייקלטו עוד מאות עובדים לרכבת". אבל, מבחינתו, כלה ונחרצה לחתום על חוזה תחזוקת הרכבת בהסכמת ועד העובדים או שלא. הוא נותן לכך פסק זמן של שבועיים.

כץ הבהיר, כי נגמרו הימים בהם הוועד ניהל את הרכבת. "זה נגמר", אמר כץ, "הועד הוא ועד עובדים. ההנהלה מנהלת את הרכבת ואני, כשר אחראי, אחראי לכך שהרכבת תפעל כנדרש, בדומה לאחיותיה באירופה כולה".

לשאלה, האם זה מובן לו שבכך הוא מזמין את ההשבתה הבאה, הוא ענה שגמור ומנוי עמו לפעול לחתימת החוזה ולהפעלת הרכבת כמו שהוא מבין שרכבת צריכה לפעול. והוא מזהיר: "אם תהיה שביתה שכזו, שתפגע בציבור ובמאמציי ליעל את הרכבת, תחזוקתה ובטחונה, אני אומר: אסגור את הרכבת ואשוב להפעילה רק אחרי שתאורגן בדרך חדשה וטובה יותר".

הרקע להתבטאויות השר: עופר עיני נטל על עצמו את ניהול המשא ומתן מול ההנהלה והתחייב, בשם ועד עובדי הרכבת, שלא להשביתה עד תום המו"מ, שאמור היה להתחיל אך נכשל בראשיתו.  כבר בתחילת הפגישה הודיע השר כץ, שההסכם עם החברה החיצונית לתחזוקת קרונות הרכבת ייחתם בכל מקרה. עיני, שחש שעשו לו "כיפה אדומה" (ז'רגון עברייני להטמנת פח א.מ), קם ונטש בזעם את הפגישה, 15 דקות אחרי שהחלה. "לא ייתכן", הוא הגיב לתקשורת, "שאני מקבל הודעה סופית לגבי מה שהתחייבנו לדון עליו ולא להשבית את העבודה ברכבת, כבר בתחילת הפגישה. מכאן, שאין טעם למו"מ יצרני שיפתור בעיות, אלא רק על תנאי הכניעה מצד העובדים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן