Skip to content

הודח מנכ"ל משרד החוץ בן שטרית ובמקומו מונה דורי גולד

במקביל אישרה הממשלה במשאל טלפוני את מינויו של ח"כ גלעד ארדן לשר לביטחון הפנים, האסטרטגיה וההסברה. ארדן: "אני הולך לעבוד קשה, קשה מאוד, ומתחייב להביא הישגים". המינוי גרם לשר אלקין, שמחזיק היום גם בתיק לעניינים אסטרטגיים, לאיים שלא להגיע להצבעה במליאה על דחיית אישור תקציב המדינה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדיח היום את מנכ"ל משרד החוץ, נסים בן שטרית, ומינה במקומו את ד"ר דורי גולד.

בהודעה שפרסמה היום לשכת ראש הממשלה נאמר כי נתניהו "נפגש הבוקר עם מנכ"ל משרד החוץ בן שיטרית, הודה לו על שירותו בראשות המשרד והציע לו להמשיך ולפעול בזירה הדיפלומטית". עוד נאמר כי נתניהו עדכן את סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי על מינויו של גולד שיובא בהמשך לאישור הממשלה.

דורי גולד: דיפלומט מנוסה. איש ימין מובהק (צילום: ויקיפדיה)
דורי גולד: דיפלומט מנוסה. איש ימין מובהק (צילום: ויקיפדיה)

דורי גולד, חובש כיפה סרוגה, הוא בעל עמדות ימניות מובהקות. גולד שימש בעבר כראש "המכון הירושלמי לענייני ציבור ומדינה". בתפקידיו במסגרת שירות המדינה היה יועצו המדיני של נתניהו ושגריר ישראל באו"ם בקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה.

נסים בן שטרית הוא המנכ"ל השני שמודח על ידי ראש הממשלה בהודעה פתאומית. המנכ"ל הראשון, אבי ברגר, פוטר בהודעה טלפונית בשבוע שעבר. במהלך הקדנציה בתפקיד הוביל ברגר  שורה של רפורמות בשוק התקשורת הקווי ובהן רפורמת הפס הרחב, המכרזים לדור רביעי בסלולר ואיחוד רשתות הסלולר.

גולד שימש בממשלת נתניהו הקודמת כיועץ מדיני לנתניהו בחוזה מיוחד. בקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה שימש גולד כיועץ מדיני וכשגריר ישראל באו"ם.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי עודכנה הבוקר על ידי נתניהו, במינויו של גולד. חוטובלי פרסמה הודעה בה נאמר: "דורי גולד הוא אדם עתיר ניסיון בזירה הבינלאומית ולעת הזאת, עם ריבוי האתגרים שעומדים לפתחה של מדינת ישראל, הוא יוכל לתרום מניסיונו למען קידום ושיפור יחסי החוץ של מדינת ישראל".

סגנית השר גם הודתה למנכ"ל היוצא, ניסים בן שטרית: "אני מאחלת לו הצלחה ומודה לו על שירות משמעותי וארוך שנים במשרד החוץ".

חוזר לממשלה. גלעד ארדן (צילום: יולה זובריצקי)
חוזר לממשלה. גלעד ארדן (צילום: יולה זובריצקי)

במקביל, אישרו היום שרי הממשלה, במשאל טלפוני, את מינויו של ח"כ גלעד ארדן לשר לביטחון הפנים, האסטרטגיה וההסברה. המינוי גרם למתיחות בין השר זאב אלקין לראש הממשלה ואלקין, שמחזיק היום בתיק לעניינים אסטרטגיים לצד תפקיד שר הקליטה, איים שלא להגיע להצבעה במליאה על דחיית אישור תקציב המדינה.

מאמציו של נתניהו להכניס אל ארדן לממשלה החלו לפני כשבועיים לאחר שארדן סירב לקבל את התיק לביטחון פנים, אם לא יתוגבר גם במשרד הפנים. השינוי בעמדתו של ארדן התאפשר לאחר שנתניהו התחייב להגדיל את תקציב המשרד לביטחון פנים במאות מיליוני שקלים ולאחר שצירף אליו את תפקידי ההסברה והאחריות לעניינים האסטרטגיים.

בפוסט שפרסם ארדן בעמוד הפייסבוק שלו הוא מסביר את מניעיו להצטרף לממשלה.

"בכל משרד ממשלתי אפשר לעשות המון למען הציבור ובלבד שנותנים לך את היכולת לפעול ואת הגיבוי הנדרש לבצע מהלכים משמעותיים", כותב ארדן בעמוד הפייסבוק שלו. "ויתרתי בעבר על המשרד להגנת העורף (שהיה מאוד חשוב בעיניי) כיוון שלא ניתנו לי הסמכויות והתקציבים לפעול לחיזוק הנושא וגם במקרה הזה, כאשר חשבתי שלא ניתנו לי התנאים הנדרשים לחולל שינוי אמיתי במשטרה ובביטחון האישי של כולנו, העדפתי לוותר על התפקיד. כאיש המחנה הלאומי שהשקיע לא מעט כדי שננצח בבחירות זו לא הייתה החלטה קלה עבורי, אבל לא חשבתי שאני הנושא, ואיני סבור כך גם כעת.

"אני לא חושב שהנושא העיקרי הוא הפוליטיקה, כיפופי הידיים וזוטות מן הסוג הזה", כתב עוד ארדן. "השאלות שצריכות להישאל הן על הנושאים והמהות: הביטחון האישי שלנו, מצבה הערכי של המשטרה וניסיונות החרם והדה לגיטימציה נגד ישראל המתפשטים בעולם. נדמה לי שכעת, משהובטחו לי הכלים המתאימים, יש לי היכולת לפעול ולהביא לשינוי.

"לא אכנס פה להצהרות", אומר ארדן. "רק אומר את זאת: אני הולך לעבוד קשה, קשה מאוד, ומתחייב להביא הישגים. מגיע לכולנו ביטחון אישי ומשטרה מצוינת, ומגיע לישראל שלא יוציאו דיבתה בעולם ושיגנו עליה עוד רבים וטובים".

ארדן מסביר עוד כי לאחר דיונים מעמיקים, סיכם עם ראש הממשלה על תוספת תקציבית משמעותית למשרד לביטחון הפנים ועל קידום חקיקה שתחזק את המשרד "כך שיתאפשר לי לעשות שינוי אמיתי במשטרה, להגביר את האכיפה ולטפל בחוליים הקיימים. המצב הנוכחי אינו פשוט, אבל אתגרים מסוג זה מעולם לא הרתיעו אותי".

על המשרד לנושאים אסטרטגים והסברה, כותב ארדן: "כחבר קבינט אני מודע היטב לסכנה שאורבת לנו מאחורי פעילויות אנטי ישראליות הכוללות ניסיונות חרם ודה-לגיטימציה נגד ישראל (BDS). סיכמתי עם ראש הממשלה על הקצאת המשאבים הנדרשים, הן מבחינת כח אדם והן מבחינה תקציבית. במסגרת תפקידי אתמודד בזירה הבינלאומית מול הפעולות נגד מדינת ישראל דוגמת הניסיונות לתקוף אותנו בביה"ד הבינלאומי בהאג, ניסיונות הפלסטינים להרחיק את ישראל מפיפ"א ועוד. אני מתכוון להתגייס לנושא הזה בעוצמה רבה ולהפעיל את כל הכלים שיידרשו כדי לתקן את העוול. הדברים הללו דחופים וקשה להפריז בחשיבותם. אני מקבל על עצמי את האחריות הזו בחרדת קודש".

המיועד לשר, גלעד ארדן, מסיים את דבריו במילים אישיות: "מאז השבעת הממשלה קיבלתי פניות רבות מחברים המלווים אותי לאורך דרכי הציבורית שחיזקו אותי בהחלטתי וכאלה שהפצירו בי לשוב לשולחן הממשלה. אני רוצה להודות לכם שהייתם איתי בתקופה הזו. אני מעריך את האמון שאתם נותנים בי. אין בי איזו שמחה או עליצות כעת, כשם שלא הייתי שרוי בנהי ובעצב בימים האחרונים. אם תאשר אותי הערב הכנסת, אכנס לתפקידי בתחושת אחריות כבדה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן