Skip to content

ישראל דורשת מצרפת להתנער מהודעת מנכ"ל אוראנג' העולמית

"אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת צרפת", הגיב היום נתניהו על דברי מנכ"ל אורנג' העולמית אמש. אולם חרף הלחצים מצד ישראל, עד לשעות הערב המוקדמות לא הייתה שום תגובה מממשלת צרפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, דורשים מממשלת צרפת – שלה בעלות חלקית על חברת פראנס טלקום – להתנער פומבית מאמירתו של מנכ"ל החברה – שאמר אתמול, במסיבת עיתונאים בקהיר, כי לו זה היה תלוי בו – היה מפסיק את פעילותה של החברה הצרפתית בישראל. השניים אמרו זאת בטקס האזכרה השנתי לחללי אוניית הנשק של האצ"ל אלטלנה, שהתקיים בבית העלמין בנחלת יצחק.

רוצה להתנתק. אורנג' העולמית
רוצה להתנתק. אורנג' העולמית

"המחזה האבסורדי, שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם, מדינת ישראל, מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור ואז סופגת גינויים אוטומטיים וניסיונות חרם – המחזה האבסורדי הזה לא יסולח", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת צרפת. במקביל אני קורא לטובים בידידנו לומר בקול רם, ברור וצלול – שהם מתנגדים לכל סוג של חרם על מדינת היהודים מבלי להתנות התנגדות זאת בדבר".

גם נשיא המדינה התייחס נשיא המדינה לחרם הבינלאומי על ישראל ולדבריו של מנכ"ל חברת פראנס טלקום אמש: "רק אתמול התמודדה מדינת ישראל  עם מתקפות של גורמים אנטישמיים  ואנטי-ישראלים, שבוחרים לעשות  מסע של דה לגיטמציה למדינת ישראל, ועם ירי תלול מסלול מרצועת עזה", אמר הנשיא. "את המאבקים האלו שומה עלינו להילחם יחד, מימין ומשמאל. מדינת ישראל, קמה תוך כדי מאבק בחרם הערבי. הדה לגיטמציה, הייתה בשיאה  עוד לפני מלחמת העצמאות, אך במאמץ לאומי משותף – החרם הזה התפורר ונמוג. הכרזות החרם היום אינן שונות במוטיבציה שלהן מאז. באופן מטריד, טרם שמעתי גינויים של ראשי המדינה בצרפת לדברים, שהשמיע מנכ"ל פראנס טלקום, כפי ששמעתי בבריטניה – ואני מצפה שקולם ישמע כאן, בישראל, ובקהיר".

ישראל פנתה לצרפת גם בצינורות הרשמיים, באמצעות שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הנחתה את השגרירות בפריז לפעול באופן נמרץ, בדרישה לגנות את תמיכתו של מנכ"ל אורנג' העולמית בחרם על ישראל. השגרירות פועלת גם בזירה התקשורתית בצרפת ומדגישה עד כמה בישראל מתייחסים לדברים של מנכ"ל אורנג' העולמית בחומרה. במקביל, החל גל מחאה מטעם הארגונים היהודיים בצרפת בעקבות דבריו.

אולם, עד לשעות הערב המוקדמות לא הייתה שום תגובה מממשלת צרפת לדרישות הישראליות. זאת, בניגוד מוחלט לממשלת בריטניה שהגיבה מיד להחלטת התאחדות הסטודנטים הארצית שלה, להצטרף ל-BDS – וגינתה אותה בחריפות.

חרף המחאות הישראליות הודיעה חברת אורנג' העולמית הערב כי בכוונתה לסיים את ההתקשרות עם המפעילה הישראלית פרטנר. עם זאת, טוענים בחברה כי אין מדובר בצעד פוליטי ואומרים כי  החברה "לא רוצה להמשיך את נוכחות המותג במדינות שהיא אינה פועלת כמפעילה רשמית. בשל כך ותוך כיבוד הסכמים קיימים, אורנג' מבקשת לשים סוף להתקשרות".

עוד מדגישה חברת אורנג' בהודעתה כי היא אינה בעלת מניות של פרטנר ואין לה השפעה על האסטרטגיה או הפיתוח המבצעי של החברה. "ההסכם שנחתם לפני הרכישה של אורנג' על ידי פרנס-טלקום בשנת 2000 הוא ההסכם ארוך טווח היחיד למותג ברישיון בתוך קבוצת אורנג'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן