Skip to content

הצתת הכנסייה – המשטרה עצרה ושחררה קבוצת בני ישיבה מהשומרון

17 בני נוער מהשומרון טיילו בצפון ושהו בקבר חבקוק לא רחוק מכנסיית לחם ודגים. הם עוכבו, נחקרו שש שעות ושוחררו. עורך דין עדי קידר: זהו מעצר לא חוקי ואני מקווה שמשפחות הנערים והם יתבעו את המשטרה. יועץ התקשורת של הכנסייה הקתולית: אני מקבל מאות טלפונים מרחבי העולם ויש כבר צליינים ששוקלים לאמ להגיע לארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת נוער מישיבה שבשומרון המטיילת בצפון נחקרה הבוקר בידיי המשטרה בעקבות ההצתה באחת הכנסיות החשובות בישראל, כנסיית לחם ודגים באזור טבחה בגדה הצפונית של הכינרת. כנסייה בה על פי האמונה ישו ביצע את נס הלחם ודגים. באירוע נפגעו באורח קל שני בני אדם, גבר בן 79 שעובד במתחם וצליינית כבת 19. שניהם הועברו לטיפול במרכז הרפואי "זיו" בצפת. הגבר אושפז להשגחה זמנית והצעירה שוחררה לאחר טיפול בחמצן.

רכבי המשטרה בקבר חבקוק (צילום: ארגון חוננו)
רכבי המשטרה בקבר חבקוק (צילום: ארגון חוננו)
קבוצת המטיילים המעוכבים (צילום: ארגון חוננו)
קבוצת המטיילים המעוכבים (צילום: ארגון חוננו)
נער נחקר על גבי שולחן קק"ל בקבר חבקוק (צילום: ארגון חוננו)
נער נחקר על גבי שולחן קק"ל בקבר חבקוק (צילום: ארגון חוננו)

הנערים עוכבו ונלקחו לחקירה במשטרת טבריה. המעצר בוצע בעת שקבוצת הנוער טיילה ושהתה  באותה עת בקבר חבקוק המצוי כ-20 ק"מ מהכנסייה. הנערים יצרו קשר עם ארגון וזה העמיד לרשותם סיוע משפטי. קודם לכך, נחקרו הנערים בשטח על גבי שולחנות מאולתרים.
מחוננו נמסר כי "מדובר בכ-17 נערים ומדריך עם בנו הקטן אשר מטיילים באזור. בשעה שהתפללו תפילת שחרית בקבר חבקוק הנביא הגיעו למקום מספר ניידות משטרה שהודיעו להם כי הם מעוכבים. בהמשך הגיעו למקום כוחות גדולים מימ"ר ש"י, שוטרי יס"מ ואנשי שב"כ אשר מעכבים את קבוצת המטיילים למעלה משלוש שעות בשטח".

כתובת הנאצה (צילום: מאיר וקנין כיבוי והצלה מחוז צפון)
כתובת הנאצה (צילום: מאיר וקנין כיבוי והצלה מחוז צפון)

עורך הדין עדי קידר מטעם חוננו שיגר מכתב בהול למפקד היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ובו מחה על העיכוב והתנהלות המשטרה: "אי אפשר להשתחרר מהרושם שמעצרם של מרשיי נעשה אך ורק לאור חזותם. ברור לחלוטין כי המעצר נעשה אך ורק כדי להראות כאילו נעשים מאמצים לפענוח הפרשה, כאשר ברור לחלוטין שכיוון זה כלל אינו רלבנטי", כתב קידר. "המחזה הלא יאומן לפיו נחקרים קטינים בשטח בליווי פגיעה אנושה בזכויותיהם המשפטיות הינו דבר פסול שיש בכל מצב להימנע ממנו. אבקשכם לפעול לשחרורם של כלל הצעירים לאלתר שאם לא כן תיאלצו לשאת באחריות עקב ההתנהלות הבלתי חוקית המתנהלת בשעות אלה בצפון".
בסמוך לשעה 15:00 שוחררו הנערים והמשיכו בטיולם. הנערים סיפרו כי נחקרו במהלך 6 שעות בידי חוקרי ימ"ר ש"י. עו"ד קידר הגיב כי זו "שערורייה של ממש. מדובר בעצם באחד האירועים היותר קשים בהתנהלות של משטרת ישראל. בני נוער שנמצאים במהלך טיול נעצרים אך ורק בשל חזותם, המראה שלהם והמוצא שלהם, וזו העילה היחידה. אין שום בדל ראיה שקשר אותם לאירוע, והעובדה שהם טיילו בצפון והיה אירוע בצפון, היא בלבד הביאה את המשטרה לבצע את המעצר הלא חוקי הזה", אמר העורך דין. הוא קרא  לבני הנוער ומשפחותיהם, לא לעבור לסדר היום ולמצות את זכויותיהם החוקיות מול "המעצר הלא חוקי" לדבריו.

צליינים שוקלים לבטל הגעתם ארצה - ווג'יע נסאר (צילום מסך)
צליינים שוקלים לבטל הגעתם ארצה - ווג'יע נסאר (צילום מסך)

ווג'יע נסאר, יועץ התקשורת של הכנסייה הקתולית בישראל דרש היום מהמדינה והמשטרה פעולה נמרצת מול מבצעי הפשע. "מדובר במקרה נוסף בשרשרת של מקרים. השחתת קברים בבית העלמין בברעם, ההצתות בלטרון ובירושלים, תקיפות של כמרים. ברור לנו שמדובר בקומץ, אבל הקומץ הזה גורם נזק עצום. לא רק הנזק במיליוני השקלים שנגרם פה, אלא נזק כלל עולמי", אמר היועץ והוסיף כי הוא מקבל טלפונים מודאגים מרחבי העולם וכי יש צליינים מודאגים ששוקלים אם להגיע לביקור בארץ.
אבוט גריגורי קולינס, ראש המסדר הבנדיקטיני בישראל, הגיעה צפונה ודרש אף הוא מהמשטרה והמדינה לפעול מייד ובנחרצות. "המדינה פשוט חייבת לעשות משהו נגד האנשים האלה. רק ככה זה ייפסק… וזו לא התקפה רק על הדת אלא גם על חופש הביטוי, הדמוקרטיה והזכות לחיות כאן. אנחנו דורשים מהממשלה רמה סבירה של הגנה, זו לא התקיפה הראשונה", אמר קולינס.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן