Skip to content

יעלון: איראן וארגוני טרור תקפו אתרים ממשלתיים, צבאיים וכלכליים

חרף ההתקפות הללו לא נגרם שום נזק משמעותי, משום שמדינת ישראל נערכה מבעוד מועד להתגונן מפני התקפות שכאלה. "היום כבר מובן מאליו שהתחום הקיברנטי הוא מרחב לחימה בפני עצמו, שיש בו איסוף מודיעין, יש בו הגנה ויש בו התקפה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא ניתן לגורם כזה או אחר מתוכנו, בין אם בהתלהמות או בין אם במעשה מן הסוג הנתעב שקרה שלשום, לגרור אותנו למלחמה שאינה שלנו", כך אומר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. השר יעלון, שדיבר בכנס הסייבר, באוניברסיטת ת"א גילה עוד כי במהלך מבצע 'צוק איתן' הייתה מתקפת סייבר איראנית על ישראל".

מתקפת סייבר איראנית". משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
מתקפת סייבר איראנית". משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"ההתפרקות של סוריה מביאה למתיחות ומקרינה גם אל הדרוזים אצלנו" אמר השר יעלון. "לצערנו שלשום עברנו אירוע שאיננו מוכנים לסבול, של קבוצה של פורעי חוק דרוזים מרמת הגולן, מן הכפר מג'דל שאמס, שתקפו אמבולנס צבאי שפינה שני פצועים סוריים שהגיעו לשטחנו בדרך לביה"ח. זה נגמר ברצח, בלינץ' על אחד הפצועים והחמרת פציעתו של פצוע שני, שנאחל לו החלמה וגם בפציעה של שלושה מחיילנו.

"זה אירוע בלתי נסבל", אמר שר הביטחון. "לצערנו חלק מהמתיחות הזו נובע גם מהתלהמות חסרת אחריות של גורמים דרוזים אצלנו, באשר להתפתחויות בסוריה. אנחנו מבינים את הדאגה לאחיהם הדרוזים, אבל יש ממשלה במדינת ישראל, שמנהלת מדיניות אחראית ביחס להתפתחויות בסוריה, כולל באשר לגורלם של הדרוזים בסוריה, ולא ניתן לגורם כזה או אחר מתוכנו, בין אם בהתלהמות או בין אם במעשה מן הסוג הנתעב שקרה שלשום, לגרור אותנו למלחמה שאינה שלנו. אנחנו נמשיך לסייע סיוע הומניטרי לנשים, ילדים, פצועים שמגיעים אלינו לבית חולים שדה שפרסנו לאורך הגבול נוכח המצב הקשה, בעיקר באזור הקרוב אלינו ברמת הגולן, משום שאלה הם ערכינו. וששום גורם אחר לא יקבע לא מדיניות ולא את השיקולים שלנו כדרג מדיני".

על מתקפת הסייבר במלחמת "צוק איתן", אמרשר הביטחון: "שכשמסתכלים על השנה האחרונה אפשר בהחלט להגיד שבמבצע 'צוק איתן', בקיץ שעבר, מדינת ישראל הותקפה במרחב הזה, במרחב הסייבר, ע"י מדינה – איראן, ע"י ארגוני טרור וע"י פצחנים, האקרים, שפעלו לבדם ועל דעת עצמם. הותקפו אתרים ממשלתיים, אתרים צבאיים ואתרים כלכליים. לא נגרם לנו שום נזק משמעותי מההתקפות הללו משום שמדינת ישראל נערכה מבעוד מועד להתגונן מפני התקפות שכאלה.

"לפני חודשים ספורים פורסם שפעילות האבטחה הישראלית חשפה והשמידה סוסים טרויאנים שהושתלו במערכות ישראליות, על פי הדיווח, על ידי ארגון חיזבאללה. היום כבר מובן מאליו שהתחום הקיברנטי הוא מרחב לחימה בפני עצמו, שיש בו איסוף מודיעין, יש בו הגנה ויש בו התקפה. בעוד שהלחימה הקונבנציונלית מתבצעת בתווך גיאוגרפי, ביבשה, בים, באוויר ואף בחלל, בתווך שיש לו גבולות, למרחב הסייבר אין גבולות גאוגרפיים", אמר שר הביטחון.

"בצה"ל זיהינו כבר לפני למעלה מעשור, את התפתחות התקשורת בכלל והיכולות הטכנולוגיות במרחב הסייבר בפרט, כהתפתחויות שמחייבות שינויים", אמר השר יעלון. "ההתפתחויות הללו הביאו אותי כרמטכ"ל, כבר לפני למעלה מעשור, לקבל החלטה על הקמת אגף התקשוב. ההחלטה התקבלה אז מתוך הכרה שהיכולות בתחום מאפשרות ומחייבות אותנו להתייחס לתקשוב כמאמץ נוסף על מאמץ האש, על מאמץ התמרון, על המאמץ הלוגיסטי וכו'. היום הגענו לנקודה שנכון להקים את זרוע הסייבר – מהלך שמוביל באופן נכון הרמטכ"ל בתוך צה"ל, משום שההתרכזות שלנו בצמיחת נושא הסייבר התחילה במודיעין, באבטחה ובהגנה. היכולות והצרכים של היום מחייבים למעשה שינוי ארגוני של הקמת זרוע שיש לה אחריות, בוודאי על תחום ההגנה ועל תחום ההתקפה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן