Skip to content

שוב גינוי במועצת זכויות האדם: רק 5 מדינות נמנעו. ארה"ב התנגדה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב בחריפות על ההחלטה: "את מועצת זכויות האדם של האו"ם לא מעניינות העובדות ולא מעניינות באמת זכויות אדם". לפיד: "מי שישלם את המחיר על ההחלטה היום, זה אותן מדינות שתמכו בהחלטה הנוראית הזאת וצריכות להתמודד עם העובדה ש-30 אזרחים בריטים נרצחו השבוע בפיגוע טרור בתוניסיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת זכויות האדם של האו"ם גינתה את ישראל ואימצה היום את דו"ח ועדת החקירה שמינתה, לחקירת אירועי מבצע "צוק איתן". המועצה קראה לישראל ולפלסטינים לשתף פעולה עם בית הדין הבינלאומי בהאג בחקירה המקדמית.

מועצת זכויות האדם של האו"ם - לוגו
מועצת זכויות האדם של האו"ם - לוגו

41 מדינות – ובהן גם מדינות אירופה כבריטניה, צרפת וגרמניה – הצביעו בעד אימוץ המסקנות. רק חמש מדינות – הודו, קניה, מקדוניה, פרגוואי ואתיופיה – נמנעו. ארצות-הברית הייתה המתנגדת היחידה. עם זאת רוכך נוסח ההחלטה. הפלסטינים ביקשו נוסח החלטה חריף יותר אולם המועצה מיתנה את הנוסח במהלך הדיונים שקדמו להצבעה בימים האחרונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות על ההחלטה: "את מועצת זכויות האדם של האו"ם לא מעניינות העובדות ולא מעניינות באמת זכויות אדם", אמר נתניהו. "ביום שבו נפתחת אש מסיני לעבר ישראל, ובזמן שבמצרים דאע"ש מבצע פיגועי טרור אכזריים, בסוריה אסד טובח בבני עמו, ובאיראן עולה משנה לשנה מספר ההוצאות השרירותיות להורג – מחליטה מועצת זכויות האדם של האו"ם לגנות את מדינת ישראל על לא עוול בכפה, את מדינת ישראל שפעלה להגן על עצמה מפני ארגון טרור רצחני.

"ישראל היא הדמוקרטיה היציבה במזה"ת, שמקפידה על שיוויון זכויות לכל אזרחיה ופועלת בהתאם לדין הבינלאומי", אמר נתניהו. "מי שמפחד לתקוף את הטרור בצורה ברורה, סופו שהטרור יתקוף אותו.

"מועצה שאימצה עד היום יותר החלטות נגד ישראל, מאשר סך כל ההחלטות שקיבלה נגד שאר המדינות, אינה יכולה לקרוא לעצמה מועצת זכויות אדם", נאמר בהודעת ראש הממשלה. "מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה מפני אלה שקוראים להשמדתה ופועלים יום יום כדי להשיג מטרה זאת".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב: "החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לגנות את מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, היא מגוחכת ומופרכת. העובדה שזה מתרחש במקביל לירי לעבר ישראל על ידי ארגון טרור איסלאמי ואגב עוד יום של דמים במדינות האזור, רק הופכת את המועצה והחלטותיה לפארסה".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אין גבול לצביעות של אירופה. לאף אחת ממדינות העולם שהצביעו היום בעד ההחלטה,  אין זכות להטיף למדינת ישראל. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם שנאלץ להתמודד עם מציאות שאף מדינה לא הייתה מוכנה לקבל. מי שישלם את המחיר על ההחלטה היום, זה אותן מדינות שתמכו בהחלטה הנוראית הזאת וצריכות להתמודד עם העובדה ש 30 אזרחים בריטים נרצחו השבוע בפיגוע טרור בתוניסיה".

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן אמר בתגובה להחלטה: "בדיוק בשעה שבה נורתה רקטה נוספת לעבר תושבי הדרום בישראל, החליטה המועצה לזכויות אדם של האו״ם לאמץ את דו״ח ועדת החקירה ל'צוק איתן' המגנה את ישראל. זו רק הוכחה אחת נוספת להיותה של הועדה הזו מסכה שמאחריה עומדים ארגוני הטרור וארגונים אנטי-ישראלים שכל מטרתם פגיעה בישראל".

ליברמן קרא לראש הממשלה לנתק את הקשרים עם הוועדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן