Skip to content

לפיד: אם ייחתם ההסכם עם איראן – על נתניהו להתפטר

"נתניהו הלך לשלוש מערכות בחירות כשהוא מבטיח לישראל שהוא ורק הוא יודע למנוע את ההסכם הזה ואת הגרעין האיראני, ואם הוא נכשל במניעת ההסכם, הוא לא יכול לחמוק מאחריות. זה עליו. זה על שמו. ההתנהלות שלו הביאה לכך שאין לנו נציג בווינה ושהממשל האמריקאי לא מוכן להקשיב לעמדות שלנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם ייחתם ההסכם בין איראן למעצמות – נתניהו חייב להתפטר. כך אומר יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד. לפיד אמר את הדברים האלה היום בצהריים, בישיבה עם סיעתו בכנסת.

"כישלון ששמו של נתניהו מתנוסס עליו לאורך ולרוחב". יריר לפיד (צילום: דן בר דוב)
"כישלון ששמו של נתניהו מתנוסס עליו לאורך ולרוחב". יריר לפיד (צילום: דן בר דוב)

"לפי האינפורמציה שיוצאת בימים האחרונים מועידת הגרעין בוינה, הסכם הגרעין עם איראן עומד בפני חתימה", אמר לפיד. "זה עוד לא קרה, וצריך להלחם עד הרגע האחרון כדי שזה לא יקרה, מפני שזה הסכם גרוע המסכן את מדינת ישראל. היו לי לא מעט שיחות בחודשים האחרונים עם מנהיגים אמריקאים ואירופאים ואמרתי לכולם שבנושא הזה אין אופוזיציה וקואליציה במדינת ישראל. כולנו מאוחדים נגד ההסכם.

"אבל אם ייחתם ההסכם הרע הזה, מדובר בכישלון ששמו של נתניהו מתנוסס עליו לאורך ולרוחב", אמר יו"ר "יש עתיד". "אם ייחתם ההסכם הרע הזה, זוהי עילה להתפטרות של ראש הממשלה. הוא הלך לשלוש מערכות בחירות כשהוא מבטיח לישראל שהוא ורק הוא יודע למנוע את ההסכם הזה ואת הגרעין האיראני, ואם הוא נכשל במניעת ההסכם, הוא לא יכול לחמוק מאחריות. זה עליו. זה על שמו. ההתנהלות שלו הביאה לכך שאין לנו נציג בווינה. ההתנהלות שלו הביאה לכך שהממשל האמריקאי לא מוכן להקשיב לעמדות שלנו. ההתנהלות שלו הביאה לכך שלא רק ארצות הברית, גם חמש המדינות האחרות – סין, רוסיה, צרפת, אנגליה וגרמניה – לא התחשבו בטענות הצודקות של ישראל כלפי ההסכם. נתניהו נכשל ונתניהו צריך להסיק את המסקנות".

ובאותו עניין אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי ההסכם המסתמן עם איראן הופך להיות רע יותר, מיום ליום: "ככל שאנו רואים, הסכם זה מלווה בוויתורים כמעט מדי יום של מדינות P5+1 לדרישות איראניות גוברות והולכות. מדי יום נעשים עוד ויתורים ומדי יום ההסכם הופך רע יותר ויותר.

"מה שאנו רואים בווינה אינה פריצת דרך אלא קריסה של העקרונות להם התחייבו מדינות P5+1 בשיחות לוזאן", אמר נתניהו בפגישתו עם שר החוץ היווני ניקוס קוציאס. "הסכם זה יסלול את דרכה של איראן למאגר נשק גרעיני וייתן לה מאות מיליארדי דולרים שבעזרתם היא תמשיך לממן את התוקפנות שלה באזור וטרור ברחבי העולם. זהו דבר שאנו צריכים לפעול כנגדו מכיוון שכאשר יש הסכם רע כל כך, שדומה להסכם עם צפון קוריאה המסקנה היא פשוטה. היא נאמרה על ידי מנהיגים רבים ואומר זאת שוב – עדיף לא להגיע להסכם כלל מאשר ההסכם הרע מאד הזה. גם זה משפיע על כל מדינותינו. עלינו לשתף פעולה ולשאוף ליציבות, ביטחון, שלום ושגשוג. אלו הנושאים עליהם אני מצפה לשוחח איתך, כמו גם נושאים אחרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן