Skip to content

גם תל אביב חוגגת את יום ההארגו'קו העולמי

סביר להניח שלא ידעתם שהיום היה יום אופנת ההארג'וקו העולמי,כנראה כי זה היה הראשון. אז מה זה בכלל אופנת האראג'וקו (Harajuku)? ובכן, מידי יום ראשון מתכנסים צעירי טוקיו והסביבה על גשר ג'ינגו (Jingu-bashi),  המחבר בין תחנת הרכבת של האראג'וקוובין פארק יויוגי (Yoyogi) רחב הידיים. בני הנוער הללו הם חלק מתת תרבות מרתקת הפורחת בעיר הכוללת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סביר להניח שלא ידעתם שהיום היה יום אופנת ההארג'וקו העולמי,כנראה כי זה היה הראשון.

אז מה זה בכלל אופנת האראג'וקו (Harajuku)? ובכן, מידי יום ראשון מתכנסים צעירי טוקיו והסביבה על גשר ג'ינגו (Jingu-bashi),  המחבר בין תחנת הרכבת של האראג'וקוובין פארק יויוגי (Yoyogi) רחב הידיים. בני הנוער הללו הם חלק מתת תרבות מרתקת הפורחת בעיר הכוללת הערצה של להקות רוק,דמויות מאנגה ואנימה (סגנון קומיקס יפני פופולארי)  ועוד שהתלבושות שלהן משמשות השראה לעיצוב בגדיהם.

נערות האראג'וקו בתל-אביב (דן בר-דוב)

הצעירים מתלבשים בבגדים מושקעים מאוד,ססגוניים,אוונגרדיים ולמעשה זה הפך אמצעי לביטוי חדשנות ויצירתיות של צעירי יפן.

אז גם לתל אביב הגיעה בשורת ההאראג'וקו, והיום התקיימה תהלוכת ההאראג'וקו הראשונה בישראל. כמה עשרות צעירים (בעיקר צעירות) התהדרו בלבושן כמיטב מסורת צעירי טוקיו,הצטלמו לסרטון ליוטיוב שמעלה כל מדינה וצעדו משדרות רוטשילד עד הדיזינגוף סנטר בתהלוכה ססגונית ביותר. בסיומה נערך בדיזינגוף סנטר יריד אופנת רחוב יפנית.
למתעניינים באופנת ההאראג'וקו מומלץ לבקר באתר האינטרנט Japanese Streets של הצלם ההולנדי קילט דואיטס ,החי ביפן למעלה משלושים שנה ומתעד את אופנת הרחוב היפנית.

האראג'וקו בתל-אביב (דן בר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן