Skip to content

אין הבדל בין רדיו קול חי לגלי צה"ל: כולנו עיתונאים

אווירת ההדרה בחברה הישראלית פינתה אמש את מקומה לאחוות עיתונאים, כאשר עשרות עמיתים חרדים החליטו להצטרף לארגון החדש של העיתונאים וזכו לחיבוק מצד נציגי עיתונות המיינסטרים החילונית. דרור פויר מראשי הארגון הושיט להם יד: רדיו קול חי לא שונה מהותית מגל"צ מאת אורה עריף כץ בכנס הסברה שערכו ראשי ארגון העיתונאים בבית ההסתדרות בירושלים, התברר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אווירת ההדרה בחברה הישראלית פינתה אמש את מקומה לאחוות עיתונאים, כאשר עשרות עמיתים חרדים החליטו להצטרף לארגון החדש של העיתונאים וזכו לחיבוק מצד נציגי עיתונות המיינסטרים החילונית. דרור פויר מראשי הארגון הושיט להם יד: רדיו קול חי לא שונה מהותית מגל"צ

מאת אורה עריף כץ

בכנס הסברה שערכו ראשי ארגון העיתונאים בבית ההסתדרות בירושלים, התברר לראשי הארגון שהחל את פעילותו בלב המציאות החילונית של תל אביב, כי חבריהם החרדים , כתבים וצלמים, מועסקים בתת תנאים, בשכר מעליב ולעיתים אף ללא שכר כלל. "שוק התקשורת הופך לשוק עבדים יותר מאשר לשוק עובדים", כך התבטא יעקב אייכלר, הכתב החרדי מערוץ הכנסת, לאחר ששמע מעמיתיו  כי חוליי ההעסקה העיתונאית לא פוסחים על שום מגזר.

משתתפים בכנס ארגון העיתונאים בירושלים.צילום: בועז בן ארי

  עשרות העיתונאים שהשתתפו בכנס בלילה ירושלמי קר, ייצגו את התקשורת המקומית והארצית וכן, כאמור את המגזר החרדי שיוצג על ידי אנשי העיתונים במשפחה, בקהילה, יתד נאמן ורשת קו עיתונות דתית, ואתרי האינטרנט בחדרי חרדים וכיכר השבת, וכן רדיו קול חי. כולם הצטרפו לשורות הארגון.

משה גלסנר, עורך בקו עיתונות דתית ופרשן פוליטי של רדיו קול חי קרא לעמיתיו להצטרף לארגון על מנת להפוך את העיתונות מעבודה מזדמנת למקצוע ראוי ומכובד ולדאוג לשפר את רמתם המקצועית. "על רקע התחרות הקשה בענף ובפרט בעולם החרדי שבו יש אינפלציה של כלי תקשורת שמגיעה על חשבון על המקצועיות בתחום, אנחנו חייבים להתאגד על מנת לשפר את מעמדנו".
 אייכלר הודיע כי בכוונתו להצטרף לשורות הארגון: "ההתאגדות המקצועית חשובה כדי שלא כל מי שיש לו גרוש בכיס יחשוב שהוא יכול להעסיק עיתונאים בחצי גרוש".

 דרור פויר ממייסדי הארגון קרא בכנס לעיתונאים מכל המגזרים להצטרף לארגון החדש: "העיתונות היא שלי כמו שהיא שלכם – רדיו קול חי לא שונה מהותית מגל"צ ויתד נאמן לא שונה מהותית מגלובס – יחד נעשה שינוי. עיתונאים הם לא רק שליחי ציבור, הם גם ציבור בפני עצמו. אחרי יותר משלושה עשורים שהיינו ציבור מוחלש, מופרד ולא מאוגד הגיע הזמן שניקח את גורלנו בידינו".

  ארגון העיתונאים הוקם ע"י עיתונאים מכלי תקשורת שונים במטרה להתמודד עם המשבר בענף התקשורת המקרין על אלפי העובדים בו, שכרם, תנאי עבודתם, רווחתם האישית המקצועית וביטחונם התעסוקתי.  עד כה הצטרפו לארגון כ- 800 עיתונאים מכלי תקשורת רבים, כמו גם מכלי תקשורת מגזריים. כבר השבוע הוכיח הארגון את נחישותו כשעתר נגד פיטורי עיתונאים מאתר YNET שהצטרפו לשורותיו.

 

 

1 Comment

  1. ישער
    26 בפברואר 2012 @ 10:40

    למה העיתונאי מהסדרה "עבודה ערבית" לא מצטרף לאיגוד ,

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן