Skip to content

סוזאן מובארק לאובמה: אחשוף סוכנים אמריקנים, אם לא תמנע את העברת בעלי לכלא "טרה"

כלי התקשורת המצריים מדווחים היום, כי סוזאן מובארק, רעייתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, מפעילה סחיטה על נשיא ארה"ב. לפי הפרסומים, מובארק מבקשת מנשיא ארה"ב לפעול לאלתר למניעת העברתו של בעלה לכלא "טרה". סוזאן מובארק מאיימת בחשיפת סוכניה של ארה"ב על אדמת מצרים אם אובמה לא ייענה לבקשתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי התקשורת המצרים מדווחים היום כי סוזן מובארק, רעייתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, מפעילה סחטנות על נשיא ארה"ב. לפי הפרסומים, מובארק מבקשת מנשיא ארה"ב לפעול לאלתר למניעת העברתו של בעלה לכלא "טרה". היא מאיימת בחשיפת סוכניה של ארה"ב על אדמת מצרים אם אובמה לא ייענה לבקשתה 

מאת יצחק קמחי-זוארץ

סוזן מובארק, אישתו של הנשיא המצרי לשעבר חוסני מובארק, העבירה מכתב דחוף לנשיא ברק אובמה באמצעות השגרירות האמריקנית בקהיר ובו היא מאיימת כי היא תחשוף סוכנים הנמצאים במצרים, לידי הרשויות במצרים. העיתון אל-מוח'תסר, מסר היום (ב') כי איום זה יתממש אם וושינגטון לא תתערב לאלתר בהחלטתה של המועצה הצבאית, אשר החליטה זה מכבר להעביר אותו לכלא טרה.

בתקופת הזוהר. סוזן וחוסני מובארק מארחים (צילום: ויקימדיה)
בתקופת הזוהר. סוזן וחוסני מובארק מארחים (צילום: ויקימדיה)

העיתון אל-מצרי אל-יום, מספר כי אין זה האיום הראשון של סוזאן מובארק וכי הפיצה בעבר איומים קודמים, אך נסוגה מהם לאחר שהובטח לה שהנשיא המצרי לשעבר יעמוד מול משפט צדק. את מאבקה חסר הפשרות של מובארק למניעת העברתו של בעלה אפשר להבין מפרסום בעיתון המצרי "רוז אל-יוסף", הנמנה על מתנגדיו של מובארק. העיתון דיווח, כי מדובר בחשש לגורל בעלה. הנשיא לשעבר שרוי במצב נפשי קשה והוא איים להתאבד אם יועבר לכלא "טרה" בדרום קהיר.

במקביל, נוקטת סוזאן מובארק בצעדים ובאמצעים נוספים להקל על בעלה ועל בניה העצורים גם הם. היא פנתה למלכים ומנהיגים במפרץ הערבי, כדי שיתערבו במניעת הפרדתם של בניה עלאא' וגמאל, בעודם במעצר בכלא טרה.

ההחלטה על הפרדתם של האחים התקבלה לאחר אסון הכדורגל בפורט סעיד, כמענה לצעירים המתוסכלים, שהוליכו את ההפגנה סמוך למשרד הפנים בקהיר בשבת שלאחר האסון. המהלך אמור היה לתת מפגינים תשובה נחרצת בעניין סמכותה של הממשלה החדשה במצרים ועמדותיה כלפי מובארק וגורלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן