Skip to content

חרף התנגדות הממשלה עברה הצ"ח להקלה על עבודת העו"סים

הצעת החוק מבוססת על דו"ח הוועדה למלחמה בעוני, דו"ח אלאלוף ומבקשת להגביל את מספר התיקים לכל עובד סוציאלי לשישים בלבד. כיום קיים עומס עצום של העובדים הסוציאליים שחלקם מטפלים בלא פחות ממאתיים תיקים בעת ובעונה אחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקואליציה רושמת הפסד שלישי מאז כינונה, כאשר חוק של האופוזיציה עובר בניגוד לעמדת הממשלה. הפעם מדובר בהצעת החוק של חה"כ ושר הרווחה לשעבר מאיר כהן (יש עתיד), שנועדה להקל על עבודת העובדים הסוציאליים. עפ"י הצעת החוק יטפל עובד סוציאלי ב-60 משפחות לכל היותר.

ח"כ מאיר כהן: בשורה לעובדים הסוציאליים (צילום: דן בר דוב)
ח"כ מאיר כהן: בשורה לעובדים הסוציאליים (צילום: דן בר דוב)

הצעת החוק מבוססת על דו"ח הוועדה למלחמה בעוני, דו"ח אלאלוף ומבקשת להגביל את מספר התיקים לכל עובד סוציאלי לשישים בלבד. כיום קיים עומס עצום של העובדים הסוציאליים שחלקם מטפלים בלא פחות ממאתיים תיקים בעת ובעונה אחת, מה שיוצר לחץ על לשכות הרווחה ומונע טיפול ראוי במשפחות הפונות.

ההצעה עברה למרות התנגדות ועדת השרים לענייני חקיקה. זו הפעם השנייה בה האופוזיציה מצליחה להעביר חוק למרות התנגדות הממשלה (ההצעה הקודמת הייתה של ח"כ קארין אלהרר), נוסף לכך, בשבוע שעבר הצליחה האופוזיציה להפיל הצעת חוק שזכתה לתמיכת הממשלה (ביטול חזקת הגיל הרך של ח"כ יואב קיש).

בנאומו בהצגת החוק אמר כהן: "העובדות והעובדים האלה קורסים. כשמכבי האש כיבו את השריפה בכרמל כל המדינה מחאה כפיים וקראו להם לוחמי האש. העובדים הסוציאליים הם הלוחמים בחזית החברתית בישראל ונתקלים יום יום במצבים הקשים ביותר. אתם מצביעים סדרתיים נגד חוקים חברתיים. נגד מזון לרעבים, נגד עובדים סוציאליים, תתעלו על עצמכם ותניחו את הפוליטיקה בצד".

שר הרווחה חיים כץ נעדר מהמליאה בשעת ההצבעה. חה"כ אלי אלאלוף (כולנו) שכיהן כיו"ר הוועדה למלחמה בעוני, לא הצביע עם הקואליציה ונמנע.

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דואק, הגיב: "כנסת ישראל הצביעה היום אולי לראשונה בתולדותיה, בעד האוכלוסיות החלשות, בעד העובדים הסוציאליים ובעד מדינת הרווחה. חוק זה ייתן כלים בידי העובדים הסוציאליים לתת שירות טוב לאוכלוסיות אותן הם משרתים".

בהצבעה שמית 44 ח"כים תמכו בהצעה ו-42 התנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יהיה המשך הטיפול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן