Skip to content

נתניהו: "כל פעילות השב"כ מתבצעת על פי חוק"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "הניסיונות לפגוע בשב"כ ובאנשיו מבוססים על שקרים בוטים, הונאה של הציבור הרחב ומניפולציות מסוכנות וחסרות אחריות". יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט: "אנחנו צריכים להפעיל את היד הקשה ביותר כדי למנוע את הדומא הבא. השב"כ הוא מי שמגן עלינו יומיום מהפלסטינים, עלינו לסמוך גם על אותו שב"כ, גם עכשיו, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע המתקפה מימין, נגד השב"כ, התייצבו היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו; שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון ושר החינוך, נפתלי בנט, לצד השב"כ והודיעו כי הם תומכים בפעילותו.

"למנוע את הדומא הבא" (צילום: סוכנות שיהאב)
"למנוע את הדומא הבא" (צילום: סוכנות שיהאב)

"ראש השב"כ יורם כהן ואנשיו עושים עבודה חשובה ומצוינת למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל. המתקפות עליהם אינן מקובלות עליי", אמר היום ראש הממשלה בתחילת פגישתו עם נשיא אוקראינה.

"אנחנו מדינת חוק", אמר נתניהו. "כל פעילות השב"כ מתבצעת על פי חוק והפעילות הזאת מתבצעת בפיקוח צמוד של היועץ המשפטי לממשלה ושל משרד המשפטים, של בתי המשפט ובאישורם. יש טרור ערבי שאנחנו מטפלים בו ונלחמים בו  יומם ולילה בכל זירה, אבל לצערי מעת לעת יש גם פעולות טרור שמתבצעות על ידי יהודים ושירות הביטחון הכללי מטפל גם בהם. לא נקבל טרור מכל צד שהוא".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר: "יש לי אמון מלא ואני מעניק גיבוי מלא לראש השב"כ יורם כהן, לאנשי שירות הביטחון הכללי ולשב"כ בכלל נוכח המתקפות הנבזיות שהם חווים בימים האחרונים. אנשי השב"כ פועלים בשליחות עם ישראל ועושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל מפני הטרור הפלסטיני, ברוב המכריע של המקרים בהצלחה כבירה ומצילת חיים. הם גם פועלים כדי למנוע מקבוצות טרור יהודי לבצע את זממן כלפי פלסטינים ואחרים, באופן שידרדר את המצב הביטחוני בישראל, ומשקיעים שעות רבות וימים רבים כדי לפענח את פיגוע הטרור בכפר דומא, אשר לדאבון הלב בוצע על ידי טרוריסטים קיצונים יהודיים. חבורה שאין כל קשר בינה לבין הציבור הערכי המתגורר בהתיישבות ביהודה ושומרון, ושנפגע מהדרך הזו על לא עוול בכפו.

"פיגוע הטרור בכפר דומא, בוצע על ידי טרוריסטים קיצונים יהודיים"
"פיגוע הטרור בכפר דומא, בוצע על ידי טרוריסטים קיצונים יהודיים"

"הניסיונות לפגוע בשב"כ ובאנשיו מבוססים על שקרים בוטים, הונאה של הציבור הרחב ומניפולציות מסוכנות וחסרות אחריות, והם מגיעים מעורכי דין ולצערי הרב גם משרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור", אמר שר הביטחון. "מי שמעניק רוח גב לתוקפי השב"כ ומשרתיו, מפיץ שקרים ומסית ציבור נגד מערכת הביטחון, אחראי באופן עקיף למעשי פריעת חוק מצד גורמי שוליים.

"נדרשות בגרות ואחריות מצד נבחרי ציבור, ולא הסתה צינית ופוליטית נגד השב"כ ואנשיו, הפועלים על פי החוק ובהתאם לחוק, בליווי משפטי צמוד וקפדני, והחקירה שהם מקיימים מטרתה להעמיד לדין טרוריסטים חסרי מעצורים שביצעו פעולות טרור. אם לא נניח עליהם את ידינו ונביא אותם לדין, הם עלולים לבצע פעולות טרור נוספות שרוצחות חפים מפשע ולהבעיר את האזור. אלו פעולות טרור שחובתנו להילחם בהן בחורמה, הן מנוגדות לערכינו ומסוכנות לכולנו".

שר הביטחון יעלון קרא לאנשי ציבור באשר הם – שרים, חברי כנסת ומנהיגי ציבור – "להוקיע את דברי הבלע הללו ולגבות את שלטון החוק, השב"כ והמשרתים בו. פגיעה בשלטון החוק היא הרת אסון למדינת ישראל", הדגיש.

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט, התבטא הבוקר בחריפות רבה ביותר נגד הטרור היהודי והתייצב גם הוא לצד השב"כ. בראיון לרזי ברקאי בגל"צ אמר בנט כי יש להפעיל את היד הקשה ביותר בחקירות הטרור היהודי כדי למנוע את הפיגוע הבא. "מה שאנחנו רואים פה זה טרור, אלו אנשים שלא מכירים במדינת ישראל כמדינה לגיטימית, וממש מנסים לחולל מעין מלחמת גוג ומגוג", אמר בנט, "אנחנו צריכים להפעיל את היד הקשה ביותר כדי למנוע את הדומא הבא".

השר בנט הוסיף כי לאחר בדיקה שלו ושל שרת המשפטים, איילת שקד, הוא מעניק גיבוי לפעילות השב"כ מול יהודים: "צריך לדעת – השב"כ הוא מי שמגן עלינו יומיום מהפלסטינים, עלינו לסמוך גם על אותו שב"כ גם עכשיו בפעולה הזאת".

בנט התייחס גם לדבריו של חברו לסיעה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שאמר כי ההצתה בכפר דומא אינה אירוע טרור, ואמר: "צר לי, אני חושב שחבר הכנסת סמוטריץ' טועה. רצחו פה משפחה שלמה בשנתה – לשם מה? כדי להפיל את מדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן