Skip to content

נתניהו: "התמונות מעידות עד כמה חשוב שב״כ חזק למען ביטחוננו"

ראש הממשלה ופוליטיקאים מימין ומשמאל גינו את אנשי הימין הקיצוני שנחשפו ע"י ערוץ 10, בריקוד הדמים שבו דקרו את תמונת הפעוט עלי דוואבשה, שנרצח בהצתת הבית בכפר דומא. בין המגנים גם השר אורי אריאל שדרש קודם לסגור את החטיבה היהודית בשב"כ וח"כ בצלאל סמוטריץ', שרק לפני ימים אחדים טען שהצתת הבית בכפר דומא לא הייתה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התמונות המזעזעות ששודרו הערב, מראות את פניה האמיתיות של קבוצה המהווה סכנה לחברה הישראלית ולביטחון ישראל. איננו מוכנים לקבל אנשים שכופרים בחוקי המדינה ואינם רואים עצמם כפופים להם. התמונות מעידות עד כמה חשוב שב״כ חזק למען ביטחון כולנו".

הפיגוע בכפר דומא. קיצוני הימין רקדו על הדם (צילום: סוכנות שיהאב)
הפיגוע בכפר דומא. קיצוני הימין רקדו על הדם (צילום: סוכנות שיהאב)

כך הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על התמונות הבלעדיות ששודרו הערב בחדשות ערוץ 10 מחתונתם של בני זוג מוכרים בימין הקיצוני, שנערכה לפני מספר שבועות. במהלך השמחה השתתפו עשרות אנשי ימין קיצוני בריקודים עם רובים צה"ליים, אקדחים, סכינים ובקבוק תבערה. בשיאה של חגיגת הדמים  ננעצה סכין בתמונתו של הפעוט עלי דוואבשה, שנשרף למוות בפעולת הטרור היהודי.

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "האנשים האלה אינם יהודים. האנשים האלה איבדו כל צלם אנוש. האנשים האלה הם סכנה למדינת ישראל ויש להלחם בהם כמו שלוחמים בחמאס או בחיזבאללה. אלא שכדי לנצח במלחמה הזו אנחנו צריכים להכיר בכך שהאנשים האלה לא צמחו בחלל ריק.

"יש מאחוריהם רבנים, יש מאחוריהם אידיאולוגיה, יש מאחוריהם פוליטיקה. אחרי הרצח השתתפתי בטכס תפילה לזכר הנרצחים בצומת גוש עציון יחד עם רבנים מההתיישבות, אנשים טובים שהיו מזועזעים כמונו, אבל מופתעים הרבה פחות. לא אחד ולא שניים מהם אמרו, 'בואו לא ניתמם. אנחנו יודעים מה הרב גינצבורג אומר לתלמידים שלו. אנחנו יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים שלו. אנחנו יודעים מה יגידו בחלק מבתי הכנסת ביום שישי הקרוב'. ואנחנו יכולים להוסיף את הרב מלמד המטיף לסירוב פקודה, ואת ההתקפות על חיילי צה״ל ביצהר, ואת האבנים על כוחות הבטחון בבית אל.

"אין דבר כזה קצת להפר את החוק. אין דבר כזה קצת הסתה… וכשאתה רואה ושומע איך הקיצוניות משתלטת על המאחזים, על השיח, על פסקי ההלכה – לעולם אל תשתוק. זה המבחן שלנו. אנחנו לא צריכים להיאבק רק נגד החמאס היהודי, אלא גם נגד המציאות שהולידה אותו בחטא. הגיע הזמן שנצא יחד – ימין, שמאל, ומרכז – נגד התפיסות הקיצוניות והמטורפות שהולידו את חתונת הדמים הזו".

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "מטורפים. עלובי נפש, שכחתם מה זה להיות יהודים, אתם מביישים את הכיפה, את הטלית ואת שם השם. מי שרוקד בחתונה וחוגג רצח של תינוק בשנתו הוא לא יהודי ולא ישראלי. צריך לסגור אותו מאחורי סורג ובריח במהירות האפשרית".

התינוק-עלי-דוואבשה-עם-הוריו
התינוק-עלי-דוואבשה-עם-הוריו

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), הייתה הראשונה להגיב מעל דוכן הכנסת. "הקבוצה הזו שרוקדת משמחה סביב תמונתו של תינוק שרוף – זאת הקבוצה שמתנגדת לחקירות השב"כ, שרוצה להרוס את ישראל היהודית, להרוס את המשטר מבפנים ולזרוע פה רק שנאה. זו קבוצה שהולכת וגדלה בקרבנו. היהדות שלהם, של אלה הרוקדים על דם של תינוקות – היא לא היהדות שלי", אמרה לבני. "היהדות שלי היא לא של שנאה ולא של שריפה ולא ריקודים עם דם תינוקות".

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ‏קרא "להוקיע בכל דרך הזדהות נוראה כזו עם מעשה רצח. מעשים שכאלו אינן דרך היהדות, זו התנכרות והתנערות מערכי העם היהודי, מתורת ישראל ומייחודיותו של העם היהודי, ההורים והמחנכים צריכים לקחת על עצמם את המשימה, יחד עם גורמי החוק, לעשות הכל למנוע הזדהות כה מחרידה עם מעשי טרור ורצח מחרידים שכאלו".

ח"כ עופר שלח (יש עתיד): "הסרטון שהציג רועי שרון הערב בערוץ 10 הוא רצף של תמונות, שכל אחת מהן שווה הרבה יותר מאלף מילים. בדקה של וידאו הוא מפוגג באחת את כל טענות השווא של קיצוני הימין ומגיניהם, ומוכיח את מה שמי שמכיר את העובדות ידע כל הזמן: אנחנו מדברים כאן על טרוריסטים. אנשים שרצחו משפחה בדם קר, כדי למוטט את הסדר של מדינת ישראל, ותומכיהם שחוגגים את מותו האכזרי של תינוק באופן בהמי ומבחיל. אנחנו רואים את פרי הבאושים הקשה ביותר, הממאיר ביותר, של הטירוף שחשבנו שאינו יכול לצמוח בתוכנו.

"הרוקדים בחתונות הדמים לא צמחו בחלל הריק. כבר שנים שקבוצה ברורה ולא קטנה בימין הקיצוני מבהירה, שעבורם המדינה קיימת רק במידה שהיא משרתת אותם. כפי שכתבתי כאן בשבוע שעבר, זה מה שעמד מאחורי ההתקפה הברוטלית על נשיא המדינה: להראות שאין מוסד, אין אדם, שיאמר משהו שמרגיז את הסהרורים וייצא מכך נקי".

השר אורי אריאל, שרק לאחרונה, בתכתובת פנימית, דרש לסגור לאלתר את החטיבה היהודית בשב"כ, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הסרטון שפורסם הערב בחדשות 10 מזעזע ואסור להשלים עם פעילותן של קבוצות קיצוניות שמתודלקות משנאה. אלימות ותמיכה באלימות ראויה לכל גינוי. זו אינה דרכה של הציונות וזו אינה דרכה של ההתיישבות. חשוב שהמשטרה תחקור את האירוע ותבדוק אח״כ עם הפרקליטות האם יש בסיס להעמדה לדין. החברה הישראלית צריכה להוקיע מתוכה התנהגות שכזו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) – זה שטען רק לפני ימים אחדים, כי ההצתה בכפר דומא לא הייתה טרור יהודי – הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: " שאט נפש. האידיאולוגיה הרעה של תג מחיר אינה דרכה של הציונות הדתית, נקודה. מי שלא מבין זאת שייצפה בסרטון שהוצג היום בערוץ 10. הריקוד ההזוי עם תמונתו של תינוק שנרצח בשנתו מייצג אידיאולוגיה מסוכנת ואיבוד צלם אנוש. עלינו להוקיע באופן החריף ביותר את האידיאולוגיה וההתנהגות הזו ולהבהיר שהיא לא חלק מההתיישבות, לא חלק מהציונות הדתית ולא חלק מגבולות השיח הדמוקרטי הלגיטימי במדינת ישראל".

1 Comment

  1. יובל
    24 בדצמבר 2015 @ 1:44

    מדוע אתם לא מפרסמים את שמותיהם ומשפחתם של הזוג שהתחתן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן