Skip to content

פרסום לבנוני: החיזבאללה והחמאס מתכננים "פיגועי איכות" בדמויות ביטחוניות ופוליטיות בישראל

בפרסום מפתיע בפתיחותו, מראיין עיתון חדשות לבנוני המקורב לחיזבאללה פעילי חמאס בכירים ומגלה טפח מפעילותם להפחת אש באינתיפאדת הסכינים. על פי הפרסום "החמאס והחיזבאללה מפעילים תאי טרור רדומים שאינם מוכרים לישראל" ועוד: גופי הטרור מתכננים פיגועים בלב לבה של ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יומון חדשות לבנוני דיווח הבוקר (חמישי) כי חלק מהפלגים הלבנונים של ההתנגדות הפלסטינית, ובהם "תנועת ההתנגדות האסלאמית" – חמאס", החליטו להגביר את פעילות הטרור כנגד "הכיבוש הישראלי", לדברי המקורות "כל דרך לבצע פעולות הטרור כולל מות קדושים, היא דרך כשרה".
העיתון הלבנוני פרסם היום באתר האינטרנט שלו, כי החלטה זו מיושמת הלכה למעשה בכך ש"תאים רדומים של תנועת חמאס, קיבלו צווים לפגוע במטרות שהוכנו מראש בתוך פלסטין הכבושה", כך מצטט העיתון ממקורות בכירים בארגון החמאס.
העיתון הוסיף כי מידע זה ידוע לכיבוש הישראלי, וכהוכחה לכך הצביעו המקורות על חברי התרגנות הטרור שנעצרו לפני כשבוע באזור אבו דיס בירושלים. לטענת העיתון התא שנחשף התארגן כחלק ממשימתו ליישום החלטות אלה ותרגומן לפעולות פיזיות מידיות בשטח.
על פי העיתון, טוענים הגורמים בחמאס כי משימת התא שנחשף הייתה ביצוע פעולות טרור בשטח המצוי רחוק מאוד מאזורי תגרות ועימותים בגדה המערבית או בירושלים המזרחית אלא לבצע פיגועים בתחום גבולות ישראל משנת 48. לאמור – חשיפת התא בידי השב"כ מנעה פעולה בלב ליבה של ישראל.

העיתון המקורב לחיזבאללה ציטט בכירים בחמאס שהסבירו כי "לאחר החשיפה של התא, התברר כי חבר צעיר בקבוצה פנה לאישיות בתוך מערכת הביטחון של הרשות הפלסטינית, וביקש ממנו לספק כמה מסמכים מזויפים לחבריה שביקשו להימלט, בקשה שהייתה כך נטען, הגורם העיקרי לחשיפת חברי התא.
בהקשר לכך, לפני שישה ימים הותר לפרסם כי השב"כ צה"ל ומשטרת ישראל – מג"ב, חשפו בחודשים האחרונים תא טרור של החזית העממית לשחרור פלסטין שחבריו תכננו לחטוף ישראלי בפיגוע מיקוח. הם קיוו להביא לשחרורו של מנהיג החזית, אחמד סעדאת הכלוא בישראל. על פי הפרסום נעצרו עשרות פעילים חמאס בתשתית שפעלה בגזרת אבו דיס, בתחומי יהודה ושומרון ובסמוך לירושלים, בהכוונת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מרצועת עזה. 25 פעילים נעצרו סך הכל, רובם סטודנטים מאוניברסיטת אבו דיס, ומחקירתם עלה כי בראש התשתית עמד אחמד גמאל מוסא עזאם, בן 24, תושב קלקיליה, שגויס בידי פעילי חמאס מהרצועה לפני כמה חודשים על מנת להקים תשתית צבאית שתוציא לפועל פיגועי תופת בישראל.

נסראללה מאיים בפיגועי "איכות" (צילום מסך)
נסראללה מאיים בפיגועי "איכות" (צילום מסך)

חיזבאללה: נפעל להתנקש באישים ביטחוניים ופוליטיים בישראל
בהמשך הכתבה צוטט מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה שהגיב בנאום על חיסולו של סמיר קונטאר במבואות דמשק בסוריה כשהוא מבטיח כי "הפעילות (כנגד ישראל א.מ) תתבצע בקרוב, במיוחד אחרי שהסתיימו תהליכי ניטור וריענון רשימת מטרות שנועדו לפגע בהן, והן "כוללים דמויות פוליטיות וביטחוניות בישראל", מצטט העיתון את מקורותיו. בנאומו אמר נסראללה כי "למרות ההסברים שיצאו במדיה התקשורתית של האויב על תפקידו של תא זה ומטרותיו, בשלב הבא נהיה עדים לאיכות פעולות נגד האויב". לדברי מקורות העיתון "הדגש בפעולות הטרטור יהיה על שתילה והפעלת מטעני צד ומלכודות פתאים כנגד מנגנוני הצבא ומשטרת ישראל.
העיתון לא אומר זאת בגלוי, אבל פרסום החיבור שהתחמם בין פעילות החמאס לחיזבאללה, פעילות שהידרדרה בעקבות תמיכת איראן במשטרו של אסד והביאה לניתוק כמעט מוחלט ביחסים בין שני ארגוני הטרור, מסבירה כי בעקבות אינטרסים משותפים החליטו שני ארגוני הטרור לפעול כנגד ישראל במשותף.
הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, התייחס ביום שני השבוע לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה והזהיר: "גם מעבר לגבולותינו, אל מול האיומים הנשמעים מצפון, אנחנו עומדים ערוכים לכל אתגר, וכפי שהוכחנו בעבר, אנחנו יודעים למצוא ולפגוע בכל מבקשי רעתנו", כך אמר איזנקוט במהלך טקס פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות. "אויבינו יודעים כי אם ינסו לערער את ביטחון ישראל – הם יישאו בתוצאות חמורות" אמר הרמטכ"ל. הוא הוסיף כי הכשירות של צה"ל עומדת בימים אלה בראש סדר העדיפויות. "כדי להבטיח את עוצמתו של צה"ל בכל עימות שיבוא לפתחנו, אנו מעמידים את המוכנות ואת הכשירות בראש סדר העדיפויות, כפי שעמד גם במרכז הבחינה של היחידות שעומדות פה היום, ואנו משתנים ומתפתחים כדי להתאים את צה"ל לאתגרי העתיד", אמר.

החמאס: שיתוף פעולה של מנגנוני הביטחון עם ישראל הביא לחשיפת תאי הטרור
על פי אותם בכירי חמאס תנועת החמאס מאשימה את הרשות הפלסטינית כגורם עיקרי ש"תרם למעצרו של "תא איתמר" (זוג המתנחלים שנרצחו בצומת התנחלות איתמר), לאחר שהמחבל 'נפצע בגלל תקלה טכנית' (כזכור הוא נפצע מפליטת כדור ונעצר מאוחר יותר בבית החולים בשכם) "הטעות השנייה של אותו הפעיל הייתה שנשאר בבית החולים ולא ברח ממנו על מנת שיוכל להסתתר אצל פעילי חמאס אחרים". "במהלך האינתיפאדה השנייה נפצעו אנשים שלנו ולאחר קבלת טיפול הם עוזבים את בית החולים אבל הוא לא עשה זאת וכי האמין להבטחות שירותי הביטחון הפלסטינים שהם מגנים עליו, הסבירו הבכירים
"כל המעצרים שבוצעו על ידי השב"כ" נגד תאי "איתמר" ו- "אבו דיס" לא ישפיעו על העבודה של שאר התאים", מצוטט העיתון את מקורותיו, "במיוחד כשלגבי חברי התאים הרדומים קיימת רשת אבטחה שנשענת על כך שאין להם רקע פלילי או חשד משפטי". ועוד: "הנה, זה מה שמכעיס את האויב, העובדה שרוב מבצעי הפעולות אינם מפוקחים ביטחונית והם מהדור החדש".

ניסיון לקעקע את מעמד של אבו מאזן
מקורות העיתון הסבירו התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית והישראלים, משפיעים באופן שלילי על חלק מחברי תנועת החמאס והתאים שלה. על פי היומון הלבנוני "התנועה מבקשת כיום למשוך את השטיח מתחת לרגליו של הנשיא מחמוד עבאס, באמצעות מעורבות רבה של מספר גדול של אנשי פת"ח בפעילות הטרור", עובדה שתעמיד את אבו מאזן מול אנשיו שיראו בו בוגד "אם ייתן יד למנגנוני הביטחון הפלסטיני לחשוף את פעילי הפת"ח".
"אנשים שלנו מצויים במגע עם כמה חברי פתח, במיוחד עם מפקדים של תאים מהשכבה השנייה והשלישית, ויש תיאום ביניהם בכמה מקומות. אבו מאזן יודע את זה, הוא מנסה לעצור ולמנוע אותם", מצוטטים המקורות שמסבירים כי הפתיחות לתקשורת בראיון הזה היא במטרה של תקשורת זו היא להביא ל"מעורבות של חלק גדול מההתקוממות הציבורית במערב ירושלים כדי לספק הגנה לתאים של התנגדות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן