Skip to content

חוטובלי: ישראל לא תאפשר ביקור אישים רשמיים משבדיה בארץ

שגריר שבדיה ננזף הערב במשרד החוץ, ע"ע סמנכ"ל אירופה אביב שיר-און, שהודיע לו כי שבדיה הוציאה את עצמה, בעתיד הנראה לעין, "מכל תפקיד או שמץ של תפקיד" באשר ליחסי ישראל והפלסטינים. זאת בעקבות קריאתה של שרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום, לחקור אם ישראל הוציאה להורג פלסטינים בלא משפט בגל האלימות האחרון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבדיה הוציאה את עצמה, בעתיד הנראה לעין, "מכל תפקיד או שמץ של תפקיד" באשר ליחסי ישראל והפלסטינים. כך הודיע הערב סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, אביב שיר-און, לשגריר שבדיה בישראל קרל-מגנוס נסר.

השגריר השבדי זומן הערב בדחיפות למשרד החוץ, בהוראת ראש הממשלה נתניהו הממלא גם את תפקיד שר החוץ. בהודעה שפרסם משרד החוץ נאמר כי סמנכ"כ אירופה הביע בפני השגריר "לא רק מחאה על דבריה הבוטים של שרת החוץ השבדית מרגוט וולסטרום , אלא גם את זעמם של הממשלה והעם בישראל על הצגה מעוותת של המציאות ועל הצהרה נוספת שלה המעידה כי יחסה לישראל מוטה ואף עויין".

וולסטרום - שערי המדינה יינעלו בפניה (צילום: ויקיפדיה)
וולסטרום - שערי המדינה יינעלו בפניה (צילום: ויקיפדיה)

עוד נאמר בהודעת משרד החוץ כי "דבריה של וולסטרום מצביעים על כך שאינה מבינה את המתרחש באזורנו וככל הנראה אינה מודעת למצב הקשה שבו חשופים אזרחי ישראל לסכנה מתמדת של התקפות טרור רצחניות. לאור העמדות המזיקות וחסרות הבסיס של השרה השבדית, הוציאה עצמה שבדיה, בעתיד הנראה לעין, מכל תפקיד או שמץ של תפקיד באשר ליחסי ישראל והפלסטינים".

קודם לכן הודיעה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, כי ישראל לא תאפשר ביקורים של גורמים רשמיים משבדיה ובראשם שרת החוץ השבדית מרגוט וולסטרום. זאת בעקבות קריאתה של וולסטרום, לחקור אם ישראל הוציאה להורג פלסטינים בלא משפט בגל האלימות האחרון. חוטובלי הודיעה זאת במהלך סיור שערכה בשומרון עם קורס הצוערים במשרד החוץ.

"מדינת ישראל סוגרת את הדלת בפני ביקורים רשמיים משבדיה", אמרה חוטובלי. "ברמה הכי ברורה, ישראל מעבירה מסר לשבדיה שאומר – אתם מגבים טרור, אתם נותנים רוח גבית לדעאש לפעול בכל תחומי אירופה. האמירות של שרת החוץ של שוודיה הם ערבוב רע בין איוולת לטיפשות מדינית".

גם בכנסת דורשים תגובה על דבריה האחרונים של וולסטרום נגד ישראל: יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) פנה היום ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ודרש ממנו לבטל את אגודת הידידות הפרלמנטרית של שתי המדינות.

הבוקר קרא שר המדע, אופיר אקוניס, מהליכוד – להחזיר את שגריר ישראל משבדיה. "נדרש צעד מעשי והוא החזרת שגריר ישראל משטוקהולם לירושלים להתייעצויות", אמר אקוניס. "לא מדובר פה במעידה חד פעמית, מדובר על מדיניות שמהווה פלטפורמה לשנאה כנראה בסיסית שיש לגברת הזאת נגד מדינת ישראל".

השר יובל שטייניץ הגיב באמרו כי שרת החוץ של שבדיה היא אנטישמית, במודע או שלא במודע. בראיון לאריה גולן בתכנית הבוקר הזה ברשת ב' אמר עוד השר שטייניץ, כי מדינות נוספות כמו ארצות הברית, רוסיה וצרפת הורגות טרוריסטים אך נגדן לא מציעה השרה השבדית לפתוח בחקירה. לדבריו, שבדיה היא כנראה אלופת האיחוד האירופי במספר המתגייסים מקרב אזרחיה לארגון הטרור דעאש.

שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "הדבר היחיד ששרת החוץ של שבדיה לא עשתה עדיין הוא להצטרף פיזית למחבלים הפלסטינים ולדקור יהודים. לאור התנהלותה עד עכשיו, צריך לקוות מאד שזה גם לא יקרה".

גם חברת הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני מתחה ביקורת על דבריה של שרת החוץ השבדית ואמרה כי אין לקבל מצב שבו נסכים לקבל השוואה בין טרוריסטים לבין פעילות כוחות הביטחון. "לא נקבל התערבות בענייניה של ישראל", אמרה לבני. עם זאת הדגישה כי הממשלה צריכה להמשיך בדיון עם השבדים קודם שננקוט צעדים דיפלומטיים קיצוניים.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נפגש היום עם הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ואמר לה: "לא יכול להיות שיהודים במארסיי לא יוכלו להסתובב עם כיפה, וששרת החוץ השבדית תמשיך להתבטא בשפה מתועבת כלפי מדינת ישראל".

לפיד פנה למוגריני וביקש ממנה שתוביל מהלך לפיו יפרסמו כל שרי החוץ של האיחוד האירופי הצהרה נגד ה-BDS ונגד חרם על ישראל בכינוס הקרוב. מוגריני אמרה ללפיד שהיא תפעל בנושא. והדגישה כי היא מתנגדת ל- BDS  וכך גם האיחוד האירופי.

1 Comment

  1. גידי
    15 בינואר 2016 @ 16:13

    מה שקורה בשבדיה זה תהליך טבעי של איסלמיזציה המיעוט (הזמני והקובע)נמהל את התנהלות ראשי המדינה שמתפקדים בעצימת עניים, כבת יענה. בעוד כ-20 שנה או פחות כוחות הקואליציה יפציצו ריכוזי דאעש במאלמו.
    במסגרת שיתוף הפעולה המודעיני עם ארצות אירופה יש למנוע אמצעים ,ידע ומידע ישראלי בנושא טרור צבא ובטחון מלהגיע לשבדיה . זאת גם כדי למנוע חשיפת מקורות ואמצעים.
    אין צורך להילחץ מדברי שרת החוץ המטורללת של שבדיה,בארץ יש לא מעט הזויים כמוה בשכר .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן