Skip to content

סן סבסטיאן – דונוציה

חצי מיליון תושבים חיים בסן סבסטיאן ולפחות במבט מהיר על מרכז העיר עמוס חנויות היוקרה ומותגים לצד חנויות מקומיות מצועצעות ומעוצבות להפליא, היא עיר בורגנית ובמרכז העיר לא רק שלא נתקלנו בחסרי בית היה גם קשה למצוא אדם בעל עור כהה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סן סבסטיאן היא מטרופולין לא קטן בצפון ספרד מרחק אפסי מגבול צרפת, עיר עשירה ומטופחת שכלכלתה מבוססת, איך לא, על תיירות, ככה זה שיש לך חוף ים מהמם ומזג אוויר נהדר רוב השנה. בסן סבסטיאן תמצאו כל מה שאתם מחפשים בעיר אירופית: קתדרלה מפוארת, עיר עתיקה מטופחת, חוף ים מהמם, וכמובן אוכל טוב. אם כי אל תבנו על מחירים נוחים, כמו שאמר לנו תושב מקומי: לא יקר? בסן סבסטיאן? אין דבר כזה!

חוף מדהים מתאים במיוחד לגלישת גלים - צילום: עמית מנדלזון

חצי מיליון תושבים חיים בסן סבסטיאן ולפחות במבט מהיר על מרכז העיר עמוס חנויות היוקרה ומותגים לצד חנויות מקומיות מצועצעות ומעוצבות להפליא, היא עיר בורגנית, ובמרכז העיר לא רק שלא נתקלנו בחסרי בית היה גם קשה למצוא אדם בעל עור כהה.

הרובע הישן - מטופח להפליא - צילום: עמית מנדלזון

גם סן סבסטיאן כמו כל הערים הספרדיות והצרפתיות על חוף האוקיינוס מוצפת בקיץ באנגלים ויעידו על כך התפריטים שרובם מתורגמים לאנגלית.

בר טיפוסי עמוס צלחות טאפאס - צילום: עמית מנדלזון

חשקה נפשכם בארוחת צהריים בלי משכנתא? ואתם מתעקשים על בר מקומי עמוס צלחות טאפאס שמפעילות אוטומטית את בלוטות הרוק. זהירות, הדבר היחיד שבמחיר סביר גם שם הוא הסנדוויצ'ים אבל, סנדוויץ עם דג הוא רעיון לא רע ואפילו טעים.

הכיכר המרכזית העיר העתיקה - צילום: עמית מנדלזון

בתי קפה יש בשפע אבל בניגוד לתושבי מארסיי שיהרגו עבור מקום ישיבה בחוץ גם אם גשום וקר, המקומיים בסן סבסטיאן מעדיפים תנור. ובעלי בתי הקפה בכלל מעדיפים לסגור. לכן ביום גשום כמו זה שבו ביקרנו בה נראתה כיכר העיר העתיקה שוממה לחלוטין.

בניין העיריה - צילום: עמית מנדלזון

בניין העיריה היפהפה ממוקם בכיכר הגובלת עם הטיילת המתפרשת מהנמל לאורך כל החוף.

חוף הים - צילום: עמית מנדלזון
תזכורת שבאוויר קיימת בעיית עצמאות החבל - צילום: עמית מנדלזון

סן סבסטיאן נמצאת בחבל הבאסקים וגם בה ניתן פה ושם למצוא איזכור של בעיית עצמאות החבל כמו הגרפיטי על מרפסת מעל לנמל.

הקתדרלה המרכזית - צילום: עמית מנדלזון

הקתדרלה של סן סבסטיאן נמצאת מרחק כמה מאות מטרים מהעיר העתיקה וכמו כל פינה אחרת בעיר גם הקתדרלהמטופחת ומרשימה והמדשאה מסביבה נקיה מרבב.

הספריה המרכזית - צילום: עמית מנדלזון

במקביל לארכיטקטורה הייחודית הספרדית באזור, שאיננה דומה כלל לזו הצרפתית באותו חבל רק מעבר לגבול, נתקלנו בספריה המרכזית והעזנו ונכנסתנו. לא מדובר במבנה גדול במיוחד אבל עיצוב הפנים מדהים ביופיו, ומודרני לחלוטין. המקום משמש לא רק כספריה אלא כמרכז תערוכות.

בקיצור, שווה ביקור. אמנם מבחינתינו זה היה ליום אחד אבל כדאי להשקיע בעיר הזו כמה ימים, רצוי באביב או בסתיו (הקיץ חם מדי והחורף גשום, אם כי לא קר במיוחד)

 

2 Comments

  1. שרה
    28 בינואר 2016 @ 5:49

    תיקון קטן אך חשוב: סאן סבסטיאן נמצאת בצפון ספרד ולא בצפון צרפת כמו שכתבת בשורה הראשונה למעלה… נראה לי כמו פליטת מקלדת ראוייה לסליחה אך אנא תקן !(שמתי את האתר ״מגפון״ פעם, לפני זמן רב במועדפים שלי ושכחתי להכנס ולקרוא… שמחה שנכנסתי היום, כי נזכרתי למה שמרתי את האתר במועדפים… ).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן