Skip to content

אני שמאלני קיצוני

אני שמאלני קיצוני שמאמין שסיכסוכים (בעיקר אלו המדממים) צריך לפתור במלואם או בחלקם ולא להשאירם תלויים באוויר ולנצל אותם לצרכי הסתה או שיקולים פוליטיים/מסחריים/ כלכליים/דתיים/אידיאולוגיים (מחק את המיותר).
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הנה התג שלי ואני לא מתבייש בו

אם חשבתם שזה כינוי גנאי אז הריני לתקן אתכם ולהודיע ברייש גלי ובראש חוצות כן אני שמאלני קיצוני. את שאר התארים הנילווים אתם יכולים להוסיף כאוות נפשכם, אתם לא מזיזים לי.

אני שמאלני קיצוני אני מאמין בדמוקרטיה כהלכתה. אני מאמין שחופש הדיבור איננו "על תנאי", ושלכל אדם יש את הזכות לחשוב אחרת ולהביע עמדותיו בין אם בארץ או בחו"ל. בטח שבטח כשהוא דובר אמת. אני מאמין בחופש העיתונות ונקיונה מאינטרסים פוליטיים או כלכליים. שכן העיתונות הינה נדבך משמעותי ממהותו של חופש הדיבור, ותפקידה של העיתונות היא לא ללטף את המנהיג, אלא לנשוך אותו כשהוא ראוי לביס עסיסי בישבן. ולא, חופש הדיבור איננו כולל קריאה לצמצום חופש הדיבור, ועיתונאות אמיתית איננה לייצג דיעות שמטרתן לחסל את חופש העיתונות.

אני שמאלני כל כך קיצוני שאני לא מקבל הסתה או קריאות לרצח של מתנגדי משטר, ככה זה כשאתה שמאלני קיצוני. אתה לא ממש אוהב שמאיימים על החיים שלך או של כל אחד אחר.

אני תומך בשוברים שתיקה ובצלם ורחמנא לצלן גם בשלום עכשיו. למרות שגם שמאלני קיצוני כמוני יודע ששלום לא סביר שיהיה. אבל אני מעדיף לעמוד בסכנת מלחמה מאשר לחיות במלחמה מתמדת, והיות ושמאלנים קיצוניים יודעים לקרוא הרי שברור לי שלישראל יש צבא חזק. שיכול להגן עלי גבולותיה. אבל לא מסוגל להגן על התבהמות החברה נוכח עשרות שנות כיבוש שנהיה אכזרי יותר מיום ליום. אני כנראה בוגד כי אני לא מאמין שכל ערבי הוא רוצח פוטנציאלי ולא רואה כל מוסלמי כאחיינו הרצחני של אל בגדדי. מה לעשות, שמאלנים קיצוניים מסוגלים לראות שמעבר לסכין יש לפעמים סתם אבטיח.

אני שמאלני קיצוני שמוכן לשאת בגאווה כל תג שהממשלה הפאשיסטית תכריח אותם לשאת. כי אינני מתבייש להיות שמאלני קיצוני.

נולדתי יהודי ולא נתנו לי בחירה כשהניפו את הסכין בכדי להביא אותי בברית אברהם אבינו, ברית שאני לא לקחתי על עצמי וגם אם הציבו לי עובדה בגיל בו לא יכולתי להתגונן הרי שעדיין אינני מקבל את הברית הזו. מצטער אני שמאלני קיצוני ואין לי אלוהים. היותי חלק מהעם היהודי לא הופך אותי ללאומן יהודי. ואף אחד לא ישכנע אותי שיש משהו מיוחד בעם הזה. מצטער  אחרי יותר מחמישים שנה והיכרות עם עמים אחרים, השמאלני הקיצוני שבי אומר לי שלא רק שהעם היהודי איננו שונה מעמים אחרים והדת היהודית איננה שונה מדתות אחרות, ההיפך הוא הנכון: יש קונפליקט בסיסי בין הגדרת לאום כדת מולדת והכרזה שמדינה יהודית היא דמוקרטית, השניים לא הולכים יחדיו. דמוקרטיה מקבלת את כל בני הדתות וכל בני הגזעים ולא מכתירה אף אחד מהם כגזע עליון. העם היהודי קורא לעצמו העם הנבחר בדיוק כמו שהגרמנים צרחו "דוויטשלנד אובר אלס".

כן אני שמאלני קיצוני. כי אני מכיר בשאיפתו הבסיסית של אדם לכוח וכסף, ומתנגד לה בכל תוקף. אני מתעב שחיתות ומתעב עיוות. אני יכול להיות קפיטליסט אם הקפיטליזם היה אמיתי ולא מעוקר (קפיטליזם ללא מנגנוני בקרה איננו קפיטליזם הוא אנרכיה של גנבים וזה מה שקורה במדינת ישראל כיום). אני לא מוכן לקבל את שלטון הכסף, ולא מקבל את העובדה שקומץ נוכלים עשירים שרוב כספם מגיע מכיסו של האזרח יקבל את המשאבים השייכים לאותו אזרח שמממן אותו. יעשה מהם הון וישלם מיסים אפסיים בעוד שאותו אזרח אותו הוא עושק נאנק תחת העול. ככה זה עם שמאלנים קיצוניים הם מתעסקים בקטנות, לא טוב להם לראות אנשים מחטטים באשפה בעוד שנוכלים פושטי רגל מסתובבים במסעדות יוקרה וחיים בוילה ענקית.

כמובן שרק שמאלני קיצוני יכול לראות בעיין עקומה ראש ממשלה שגונב מאזרחיו למרות שבחשבון הבנק שלו עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים. או עובדי ציבור עם עבר פלילי של מעילה באמון הציבור, שוחד גלוי וסמוי לעובדי מדינה, בין אם בכסף או במינויים מאוחרים מחוץ למערכת. כשמאלני קיצוני לא מקובל עלי לוביזם כלכלי. לא מקובל עלי שבעל המאה יקבל זכות דיעה על חשבון הציבור, אחרי הכל לכל אדם יש קול אחד ויחיד.

אני שמאלני קיצוני שמאמין שסיכסוכים (בעיקר אלו המדממים) צריך לפתור במלואם או בחלקם ולא להשאירם תלויים באוויר ולנצל אותם לצרכי הסתה או שיקולים פוליטיים/מסחריים/ כלכליים/דתיים/אידיאולוגיים (מחק את המיותר).

אני שמאלני קיצוני אני מאמין בחינוך ברמה גבוהה, בשירותים הולמים לכולם באותה רמה, אני מאמין שמצע של מפלגה או פוליטיקאי אמורים להיום חשובים לא פחות אם לא הרבה יותר, מחוזה משפטי. ושפוליטיקאי שקרן שהונה את בוחריו, צריך לשבת מאחורי סורג ובריח. אני בעד שוויון זכויות לכולם: מוסלמים, ויהודים, נשים וגברים, דתיים וחילוניים, סטרייטים והומוסקסואלים. ואני גם מאמין שמותר ורצוי מדי פעם לחרבן על הדגל. אני בעד זכויות האדם על כל המשתמע מכך ומוכן לקחת את הסיכון הכרוך במתן זכויות לאלו שינצלו אותם לרעה מאשר לשלול אותם באופן דרקוני מכולם. וזכויות אדם כוללים: מזון, קורת גג, מים זורמים, חימום, השכלה בסיסית, חופש תנועה, חופש דיבור, חופש עיסוק, שוויון זכויות מול מערכת האכיפה, הרשות השופטת, מערכת הבריאות, החינוך, התחבורה, המעסיקים ושלטונות המס. אני מאמין שאדם לבן איננו שונה משחור, אדום או ירוק, ושלאיש עשיר אין שום פריבילגיה על עני. ואם הוא מקבל אותה בגלל כספו (למשל קידום בתור לניתוח אחרי העברת תשלום סימלי למנתח) הרי שהוא משחד מישהו.

אני מאמין שלהיות בן אדם יותר חשוב מכל אמונה, ומי שמתאכזר בשם אמונתו לאחרים, מי ששונא אחרים בשל אמונתם, מי שמנצל אמונתו על מנת להשיג עליונות על אחרים. מי שמסית כנגד בני אמונה אחרת. הרי שהאמונה שלו היא כמו דג בן חודש… מסריחה.

אני שמאלני קיצוני שמעדיף לחיות בפחד אבל שלם עם מצפוני מאשר לחיות באשליית בטחון ולגדל דור אכזרי בלתי אנושי.

אני שמאלני קיצוני, תקראו לי איך שאתם רוצים, בוגד, זונה, אוהב ערבים, תשלחו אותי למשרפות (היכן שרוב בני משפחתי סיימו). תאיימו על חיי שעשו מה שאתם רוצים, אני אשאר שמאלני קיצוני. אני לא פוחד מכם לא מקרוב ולא מרחוק. אני הומניסט אוהב אדם אבל לא אתן לכם את הלחי השניה. אני שמאלני קיצוני שמוכן להילחם על אמונותיו וגאה בהן.

10 Comments

  1. אלברט שבות
    19 בפברואר 2016 @ 16:32

    אני ימני קיצוני. ובעצם רק לפני 5 דקות הייתי כזה ועכשיו לאחר קריאת המאמר אני מתחיל להבין שאני שמאלני קיצוני! זה אני אלברט ששלח לך את הסדרה על הגזענות אתמול, והיום באתי לראות מי זה העמית שלימד אותי אתמול פרק במדעי המחשב. עוד לא קראתי את יתרת מאמריך אך טוב שעיניי נפלו התחלה על המאמר הזה.

    גם גדי שהתנפל עליך למעלה הודה בתגובתו לעיל כי הוא מסכים והלכה למעשה עם כל מילה במאמר ולדעתי מגיע לו שאפו על הכנות הזאת, חבל שאינך מגיב לנוסח התגובות, לדעתי התכלית ובן דודה לכל אוסף המאמרים והדעות שלנו: לפתח שיח. פעם לפני עידן האינטרנט היינו אילמים וחירשים כי אף אחד לא שמע אותנו ואנחנו לא שמענו אף אחד חוץ מדעות הסביבה המאוד קרובה לנו שאיתם אנו במגע, ומטבע הדברים דעותנו קרובים אליהם. היום אני מכיר את דעותיו של גדי ונחום ושי ועמית – סתם אנשים שחיים על הפלנטה שלי ויש לי את הכבוד להכירם ולחלוק את דעותי איתם; האינטרנט איפשר את סוג המידע החדש והעשיר הזה וזו המהפכה במלוא מובנה של המילה.

    חזרה ברשותך אל הודאתי האמיצה כי לאחר עיון במאמרך הפכתי להיות בין רגע לשמאלנו קיצוני, היתכן! מה- הייתי פעם חמור ועכשיו בחמש דקות איש חכם בשם עמית הצליח להחזיר לי את מנת המשכל החסרה? לא ולא ידידי, עובדה שאתמול שוחחנו קלות והרשמתי אותך אחרת לא היית לוקח מיידי את הסדרה על הגזענות ושוקל את פרסומה באתרך, והרי אינך רגיל לשקול מאמרי חמורים באתר. אלא מאי- הבעיה היא לא בעיה של משכל ולא של צדק; זה לא שהשמאלני צודק והימני חכם והמרכזי עומד בין שניהם ושורק פעם לזה ופעם לזה, הבעיה היא התיוג והשיעבוד לתיוג הזה. הבעיה שאני מתייג את עצמי כימני וכתוצאה מזו מבחין כי אני שייך למחנה, לשבט, למשפחה בעלת שם וזהות וגם נבדלת מיתר המשפחות, וצודקת וגם חכמה מיתר המשפחות, וזה אומר שכל יתר המשפחות אינן צודקות ולא חכמות ולבטח כולן מכוערות מנוולות וזונות (פה שומרים על תרבות הדיון?) – זו הזריקה המיידית שאני מזריק לעצמי באופן מיידי עם כניסתי למועדון הימני הצודק והיפה, ובלית ברירה מוצא את עצמי מחוייב שוב לקחת את המזרק ליד ולהזריק עוד חומר לווריד המורכב מחומרים שאיני כל כך בטוח בטיבם, במהותם, צביונם- כאשר הגוף שלי לפעמים אפילו מתנגד להם, כמו הקביעה התמוהה כי כל יתר המשפחות זונות הם ומכוערות, או כמו הפסיקה כי כל הערבים מחבלים הם וקיצוניים, והרי אני בעצמי חייתי איתם כשני עשורים ולא היגעתי למסקנה הזאת, אבל אלה תנאי הכניסה למועדון ואלה החומרים שכל המועמדים מזריקים.

    גם אתה עמית, ומתוך עיון מדוקדק במילותיך- הזרקת לך חומרים כאלה ואחרים, והראיה היא שאתה מתייג את עצמך כשמאלני קיצוני, היינו יפה נאור והומני. רוצה להגיד שהשיעבוד הזה לתיוג כופה עלינו שיטת הסוחר בחבילה, כופה עלינו לקנות את כל הסחורה המוצעת בחבילה מבלי לערער על תכולת החבילה ומבלי למצמץ, כי אם יראו אותך ממצמץ לא עלינו- תיזרק אל מחוץ למועדון בבושת פנים וללא רחמים, וגם ידביקו לך תואר המסתנן שהתגנב למועדון למטרות ריגול.

    הדעות שלנו לא שונות עמית; התיוג שלנו כופה עלינו להיות שונים. שבת שלום.

  2. חיים פאר
    24 בינואר 2016 @ 5:10

    למרות שאני לא תומך בשוברים שתיקה ובצלם אני מסכים עם שאר המילים!

    תודה

  3. אורגד
    22 בינואר 2016 @ 11:49

    פנטסטי.
    אני, באופן קיצוני ולא מהסס, מחבק ומאמץ לליבי כל מילה.

  4. אביבה
    21 בינואר 2016 @ 22:27

    אנחנו ליברלים. מאמינים ביכולת לקיים דיאלוג בין אנשים בהיותם בני אדם. אנחנו מעדיפים שלום רע על פני מלחמות וטרור ואנחנו מעדיפים לבטוח באנשים אחרים ולהבטיח להם את זכויותיהם האנושיות. אנחנו חושבים שבני העם היהודי צריכים לזכור את שעשו להם עמלקים שונים ולא לעשות את אותו דבר למיעוטים השוכנים בתוכם, אנחנו מאמינים ששנאה מביאה שנאה.
    במציאות של היום אנחנו ידועים בכינוי שמאלנים קיצוניים. אפילו סתם סמולנים, מה שמגדיר אותנו כקטנים, הולכים ונעלמים. מה שהיה פה פעם מרכז התמוסס לתוך הימין, מעטים ממנו עברו לשמאל והם מוגדרים כיום כקיצוניים. העם הזה הלך כל כך ימינה שאנחנו, סתם אנשי מרכז ושמאל מתון, הפכנו בעיני רוב העם הזה לקיצוניים.
    אז סליחה, לא אנחנו הקיצוניים. אתם הקיצוניים, אנשי ימין שחושבים שכל ערבי הוא מחבל בפוטנציה, שלא מבינים שהילדים הללו נוקטים טרור כיוון שהם לא מרגישים שיש להם אפשרות אחרת, כי אנחנו כבר לא מבינים שגם הם רוצים לחיות כבני אדם במדינתם, וכשראש ממשלה מפלה בינם לבינינו ביום הבחירות ומשתמש ומלבה את השנאה בין יהודים לערבים כחלק מדרכו להגדיל את כוחו, זה מגדיר אותנו ביתר שאת כמדינה גזענית.
    אז פתאום אנחנו שמאל קיצוני. מחר ישימו אותנו בבתי סוהר כי חופש הדיבור במדינה הזאת זה מצרך הולך ונעלם. בינתיים אנחנו עוד מנסים להגיד מה שעל ליבנו לפני שגם זה ייעלם.

    • גידי
      22 בינואר 2016 @ 15:12

      לדברייך אנחנו מחזיקים עבדים כמו במצרים אנחנו טובחים 6 מליון כך אנו עושים למיעוטים…אנחנו גזענים רוצחים ושאר ירקות.
      לדעתי את כל כך נלעגת שכבר היום הייתי שם אותך בבית משוגעים, בית סוהר זה בסך הכל לשפויים .העם לא הלך כל כך ימינה ,אך יש מיעוט שהלך יותר מידי שמאלה בגלל שבעם לא מקבלים את עמדתו והוא בעיורון והתנשאות חושב שכולם מטומטמים.
      דברייך "הנאורים " הם מסיכה לרוע שנאה קנאה וגזענות.
      את וחברייך עובדים נגד עצמם ,מאז שהשמאל "התברך "באנשים כמוך אתם רק מפסידים בבחירות .במקרה שלך דמוקרטיה זה מפלטו של הנבל.

      • בן ישראלי
        22 בינואר 2016 @ 20:09

        גידי יקר,

        תפנים:
        1. שמאלנים לא מושפעים מרגשות אשם. אל תנסה, זה לא עובד.

        2. שמאלנים משתמשים באותה הטקטיקה, מתודיקה, תוקפנות, ושאר ירקות בדיוק כמו הימניים, אבל בהבדלים קטנים:
        א. הם נלחמים על חופש האדם. על זכותם של כל העמים, הגזעים, הדתות, האמונות והדעות להתקיים כל עוד שהם מאפשרים את קיומם של דתות, אמונות, ודעות אחרות.
        ב. הם יעילים יותר בהשגת מטרתם (אבל צריכים קודם להתעצבן כהוגן).

        3. שמאלנים נלחמים וחיים על אחדות ושוויון- ימניים נלחמים ומתים על בידול, שיעבוד ועושק.

        4. ואם עדיין לא הפנמת- הימין מחשב את קיצו לאחור בהצלחה לא מבוטלת.

        5. שמאלנים בוחרים בחיים- ימניים בוחרים במוות.

        6. השמאל כפי שהכרת אותו עד עכשיו משתנה במהירות וביעילות.

        7. ולסיום אל תשכח מי ייסד את מדינת ישראל- כן, נכון, שמאלנים!!

        נ.ב. סגנון הכתיבה שלי אינו משקף את אישיותי ומנהגיי בחיי ביום יום. סגנון הכתיבה נועד להבהיר לך שהשמאל מתחיל לחשוף שיניים ובמהרה גם לנשוך. אנא הפץ זאת בין חברייך למען ידעו ויראו 🙂

        שבת של שלום אחווה ושלווה.

        • גידי
          23 בינואר 2016 @ 15:07

          ישראלי היקר
          א. אל תיקח בעלות ,אין קשר בין השמאל, דור הענקים שהקים את המדינה, לשמאל של היום. השמאל של היום בבואו לטעון כך, מתהדר בנוצות לא לו.
          ולהזכיר לך עלייה ראשונה(שמשום מה נשתכחה)היו יהודים חרדים !!! שלאחר מספר ועידות עלו לארץ ולירושלים והחלו לייסד ישובים זאת ב-1881 עוד לפני ועידת באזל.
          ב.זכויות אדם,שוויון ,אחדות (של האוייב כמובן)אלה מנטרות שבזכותם אתם מקבלים כסף זר וגובים (בוחרים בחיים עאלק),העם והתקשורת כבר לא קונים את זה.
          ג.העם הוא במרכז קצת ימין קצת שמאל אבל לא עם השמאל והימין הקיצוני וזאת בגלל שבחר לראות למציאות את הלבן שבעניים !
          שבת שלום.

  5. בן ישראלי
    21 בינואר 2016 @ 19:12

    אני מוצא עצמי שוכן בנוח בין מילותיך.
    כשמאלני קיצוני בעצמי אנא הרשה לי להוסיף ש:
    1. שמאלני קיצוני עצבני הוא לרוב יותר קטלני מימני קיצוני. לוקח לו רק יותר זמן להתעצבן ממש.
    אל נשכח שארגוני ה" טרור" המוצלחים ביותר הם שמאלנים קיצוניים.
    2. שמאלני קיצוני אינו פחדן ואינו עצלן. לפני שהוא נוקט בצעדים כוחניים הוא חייב להרגיש שהוא מיצה את כל האפשרויות הלא אלימות.
    3. כשמאלני קיצוני פועל- הוא אינו מפסיק לפני השגת המטרה במלואה.
    4. יכול להיות שישנם בארץ הקודש כמה עשרות של שמאלנים קיצונים שמרגישים שהם מיצו את כל האפשרויות הלא אלימות? שומו שמיים. איפה המחלקה היהודית של השב"כ כשצריכים אותה?

  6. גידי
    21 בינואר 2016 @ 17:54

    עמית שמאלני קיצוני.
    קראתי פעם ופעמיים ,הצלחת לבלבל אותי.
    אני קורא את כל התפיסות והאמונות שלך הרי אלה מנטרות של יפי נפש הזויים.מה זה השטויות האלה "סכסוכים צריך לפתור במלואם או בחלקם ולא להשאירם תלויים באוויר ולנצל אותם לצרכי הסתה או שיקולים פוליטיים/מסחריים/ כלכליים/דתיים/אידיאולוגיים ."
    ואתה מגדיל ואומר …"אני מאמין שלהיות בן אדם יותר חשוב מכל אמונה" או "כן אני שמאלני קיצוני. כי אני מכיר בשאיפתו הבסיסית של אדם לכוח וכסף, ומתנגד לה בכל תוקף. אני מתעב שחיתות ומתעב עיוות." ובכלל לכלכת …"אני מאמין בדמוקרטיה כהלכתה. אני מאמין שחופש הדיבור איננו "על תנאי", ושלכל אדם יש את הזכות לחשוב אחרת ולהביע עמדותיו בין אם בארץ או בחו"ל. . אני מאמין בחופש העיתונות ונקיונה מאינטרסים פוליטיים או כלכליים"
    עמית אני שונא אותך (סליחה את דעותיך) כשהתחלתי לקרוא אמרתי לעצמי שאני הולך להכניס לך ואחד תגובה,לכל הרוחות התברר לי שאני מסכים (כמעט) לכל מילה שאמרת … !
    ובכל זאת אני רוצה להתעכב על הטלאי הצהוב(שמאלני קיצוני)על בסיס הדברים הנ"ל הוא גם התג שלי , אני בטוח שזה מאחד אותנו כי אויבינו לא יודעים לקרוא או להבדיל בין סוגי היהודים.
    ובהמשך בטח נמשיך "לריב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן