Skip to content

גינויים לישראל: "הפעילות בהתנחלויות – הפרת החוק הבינ"ל"

עפ"י תכנית, שפורסמה לראשונה בגלי צה"ל, המדינה תכריז בקרוב על כ-1,540 דונמים באזור יריחו כאדמות מדינה, במטרה להרחיב את השטחים שבשליטת ההתנחלויות באזור. ארה"ב ומזכ"ל האו"ם גינו בחריפות. המחנה הציוני: "נתניהו ממשיך לעשות ככל יכולתו כדי לא להיפרד מהפלסטינים ולתקוע אצבע בעין של ידידותינו הטובות בקהילה הבינלאומית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גינויים לישראל מארה"ב ומהאו"ם, על תוכניתה להכריז על כ-1,500 דונם באזור יריחו, צפונית להתנחלות אלמוג, כאדמות מדינה.

קיבוץ אלמוג - צילום אוויר פברואר 2014 (צילום: ויקיפדיה)
קיבוץ אלמוג - צילום אוויר פברואר 2014 (צילום: ויקיפדיה)

עפ"י התכנית, שפורסמה לראשונה בגלי צה"ל, המדינה תכריז בקרוב על כ-1,540 דונמים באזור יריחו כאדמות מדינה, במטרה להרחיב את השטחים שבשליטת ההתנחלויות באיזור. הכרזה זו אושרה על ידי הדרג המדיני, שר הביטחון, משה יעלון, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכעת היא נמצאת בהליכים טכניים סופיים לקראת הכרזה בזמן הקרוב.

מדובר באדמות הנמצאות צפונית להתנחלות אלמוג. האדמות מעובדות בחלקן כבר במשך שנים על ידי חקלאים מורד יריחו ונמצאות בשטח C, ואין בהן יישובים פלסטיניים.

סגן דובר משרד החוץ, מארק טונר, אמר הלילה בתדרוך לכתבים: "אני מרגיש כמו תקליט שבור, אבל אנחנו מתנגדים בחריפות לכל הצעדים שעשויים להאיץ את הרחבת ההתנחלויות ומאמינים שהצעדים הללו מנוגדים ביסודם לעקרון שתי המדינות. הם מעמידים בסימן שאלה את מחויבות ממשלת ישראל לפתרון שתי המדינות".

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר כי הוא "מוטרד מאוד מהדיווחים". והוסיף: "הפעילויות הישראליות בהתנחלויות הן הפרה של החוק הבינלאומי ומנוגדות להתבטאויות פומביות של ממשלת ישראל בדבר תמיכה בפתרון שתי המדינות".

גם בזירה הפוליטית הישראלית הגיבו בביקורת נוקבת. מהמחנה הציוני נמסר אתמול: "נתניהו ממשיך לעשות ככל יכולתו כדי לא להיפרד מהפלסטינים ולתקוע אצבע בעין של ידידותינו הטובות בקהילה הבינלאומית. ישראל צריכה להיפרד מהפלסטינים תוך שמירה על גושי ההתיישבות, ולא לרוץ ולבנות בכל מקום רק כדי להכעיס את העולם.  בישראל משתולל טרור ולישראל אין ראש ממשלה, אלא פירומן שמבעיר את האזור".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון הגיבה: "ישראל שוב מפנה אצבע משולשת לאיחוד האירופי ולאמריקאים. נישול וסיפוח של קרקע פלסטינית מעידים על כוונתה האמיתית של ממשלת ישראל להשתקע לנצח בארץ ישראל השלמה ולהמשיך, כדבריו של ראש הממשלה, לחיות על החרב לנצח".

מ"שלום עכשיו" נמסר: "ההחלטה להכריז על אדמות מדינה היא קטסטרופה מדינית ופוליטית. עוד צעד בדרך להרס הסיכוי להפרד לשתי מדינות. נתניהו נגרר אחרי בנט והנהגת המתנחלים ומתחיל בסיפוח שקט של שטחי C".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן