Skip to content

"מחיית עמלק" ופסוקים מהתנ"ך רוססו על ביתו של מנהל המכון ליהדות חילונית הומניסטית

על גבי המדרכה הסמוכה לבית רוסס מגן דוד בצבעי אדום וכחול ולדלת הבית הוצמדה מעטפה ממוענת ולידה סכין. המשטרה פתחה בחקירה. נשיא המכון למדיניות העם היהודי קורא למשטרה "לפעול מייד לחקור ולהביא לחשיפתם והענשתם של המעורבים במעשה הנפשע ואת שולחיהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרופ' מלכין (צילום מסך מהיוטיוב)
פרופ' מלכין (צילום מסך מהיוטיוב)
כתובות הכוללות פסוקים מהתנ"ך רוססו על קיר ועל דלת ביתו של מנהל המכון הבינלאומי ליהדות חילונית-הומניסטית, פרופסור יעקב מלכין במושבה הגרמנית בירושלים. על גבי המדרכה הסמוכה לבית רוסס מגן דוד בכחול ואדום. לדלת הבית הוצמדה מעטפה ממוענת ולידה סכין כשעל גבי המעטפה נרשם "שמות טז' יד-טו". הפסוק אליו מכוונת הכתובת מעורר תמיהה. פרק טז הוא פרק בו משה מדבר אל בני ישראל והפסוקים המדוברים הם: יד "וַתַּעַל, שִׁכְבַת הַטָּל; וְהִנֵּה עַל-פְּנֵי הַמִּדְבָּר, דַּק מְחֻסְפָּס–דַּק כַּכְּפֹר, עַל-הָאָרֶץ. טו וַיִּרְאוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל-אָחִיו מָן הוּא–כִּי לֹא יָדְעוּ, מַה-הוּא; וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֲלֵהֶם, הוּא הַלֶּחֶם, אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה לָכֶם לְאָכְלָה." כתובת אחרת שרוססה על הקיר מפנה את הקורא לספר תהילים פרק קלט אל הפסוקים: כא :הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט. כב תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי." חוקרי משטרת הבירה הגיעו למקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.
צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

נשיא המכון למדיניות העם היהודי, אבינועם בר-יוסף, הגיב למעשה וקרא למשטרה לחקור ולהביא לחשיפתם והענשתם של המעורבים במעשה הנפשע ואת שולחיהם. "רשויות החוק חייבות ליזום ענישה מרתיעה כדי לשים קץ לרוח הרעה המעודדת מעשים כאלה ובמקביל על משרד החינוך לגבש בדחיפות תכנית חינוכית ממוקדת בעידוד קבלת האחר, סובלנות ופלורליזם", אמר בר יוסף, "התקפות ופעולות מסוג זה מנוגדות ליהדות וגורמים לקרע עם יהודי התפוצות. הגינוי חייב להיות מופנה לא רק לגבי האירוע בביתו של פרופ' יעקב מלכין שהקדיש חלק ניכר מחייו להפצת הערכים ההומניסטיים ביהדות, אלא גם נגד אלה שמטמאים בתי תפילה של דתות אחרות. איננו יכולים להתעלם מתופעות של חוסר סובלנות בביתנו בשום מיקרה, ובוודאי לא בעת שהמנהיגות הפוליטית בארץ מנהלת מאבק בינלאומי נגד גל ההסתה המתנהל נגד ישראל והעם היהודי בעולם", הדגיש הנש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן