Skip to content

ענתות: סרטון אבטחת התנחלות – סימני שאלה בדבר הצורך לירות למוות בילדה עם הסכין

סרטון אבטחת הישוב חושף את התנהלות המאבטח מול ילדה בת 13 שנורתה הבוקר עם סכין בידה בפתח ענתות שבמועצה האזורית בנימין. האם למאבטח היה זמן לפגוע בה ולא להרגה או שלא, על כך תחליט המשטרה. דובר צה"ל שאחראי על המאבטחים, לא הגיב לשאלות מגפון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סרטון אבטחת ההתנחלות ענתות, שנחשף הערב, מביא פרטים מתמיהים, מדאיגים, מעוררי שאלה, בדבר התנהלות המאבטח בשער ההתנחלות. בסרטון ניתן להבחין בילדה מגיעה למרחק של כל 15 מטרים משער ההתנחלות. המאבטח, כך העיד חבר כיתת הכוננות בישוב התקרבה וכרעה על ברכיה בהוראת המאבטח. לדבריו "המחבלת התקרבה לשער ותושב אחר שהיה בדרכו ליישוב ועבר לידה נכנס פנימה והזהיר את השומר שיש ערביה מכוסה שמתקרבת לשער. הוא נשאר אתו כי היה נראה לו שמשהו לא בסדר".

סרטון אבטחת הישוב. האם למאבטח היה זמן לכוון ולירות שלאנ על מנת להרוג?

הבוקר נורתה למוות רקיה עיד אבו עיד, בת ל13, בת למשפחה בדווית שמקורה ביטא. היא הגיע חמושה בסכין לשער התנחלות ולאחר שדלקה אחרי המאבטח עם סכין בידה, ירה לעברה המאבטח ופצע אותה קשות. מותה נקבע במקום. אביה הגיע דקות ספורות אחריה, זיהה את בתו ומירר בבכי. הוא נלקח לחקירה במשטרת ש"י, תחנת אדומים. בחקירתו סיפר האב כי בבוקר בתו רבה עם אחיה. נטלה סכין ויצאה מביתה, הוא חיפש אחריה ואז הגיע לשער ההתנחלות ומצא את בתו שנורתה.
לדברי עדי ראייה המבטח צעק לעבר הילדה לכרוע ברך וכשזו התכופפה נפלה מתיקה סכין. היא הזדקפה והחלה לרוץ לעברו עם הסכין בידה. "הוא צעק לה כמה פעמים בערבית אבל היא לא עצרה. ואז הוא רץ לתוך שער הישוב, וכשהיא עברה את השער ירה בה".
משטרת ש"י פתחה בחקירת האירוע אך טרם הגיע לידי מסקנות.
לשאלה: האם על פי נוהל שקבע צה"ל, על המאבטח המבחין בסכנה לירות מיד על מנת להרוג, או שעליו לבצע נוהל מעצר חשוד הכולל ירי אזהרה באוויר ואז במידה והחשוד לא עוצר, לירות לכיוון הגפיים התחתונות, על כך דובר צה"ל שאחראי על המאבטחים, לא הגיב עד כה בטענה כי הנושא

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה
הסכין של הילדה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
הסכין של הילדה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

1 Comment

  1. גידי
    24 בינואר 2016 @ 10:31

    השאלה פשוטה , מי הרעיל וסימם את הילדה וגרם לה ללכת לרצוח יהודים…?
    כל מי ששפוי קודם יורה ואחר כך חושב .יתכן והיה מקום לפעול אחרת אך זאת חכמה בדיעבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן