Skip to content

נתניהו: שיתוף הפעולה עם יוון וקפריסין אינו תלוי ביחסים עם טורקיה

נתניהו וחמישה משרי הממשלה אירחו את ראש ממשלת יוון ציפראס ושישה משרי ממשלתו, וקיימו סדרת דיונים וחתימה על הסכמים בילטרליים שמטרתן המשך חיזוק היחסים בין ישראל ליוון בתחומי קשרי חוץ, שיתוף פעולה כלכלי, חדשנות, אנרגיה, סביבה, תיירות, תחבורה, קשרים ימיים, שמירת הסדר הציבורי, הגנה אזרחית ומאבק בטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיתוף הפעולה בין ישראל ליוון וקפריסין לא ייפגע, גם אם ינורמלו יחסי ישראל עם טורקיה. כך הבטיח הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, במלון המלך דוד בירושלים.

"יוון היא ידידה אמיתית". נתניהו וציפראס (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"יוון היא ידידה אמיתית". נתניהו וציפראס (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו וחמישה משרי הממשלה אירחו את ראש ממשלת יוון ציפראס ושישה משרי ממשלתו, וקיימו סדרת דיונים וחתימה על הסכמים בילטרליים שמטרתן המשך חיזוק היחסים בין ישראל ליוון בתחומי קשרי חוץ, שיתוף פעולה כלכלי, חדשנות, אנרגיה, סביבה, תיירות, תחבורה, קשרים ימיים, שמירת הסדר הציבורי, הגנה אזרחית ומאבק בטרור.

זהו מפגש הממשלות השני בין ישראל לבין יוון. הראשון התקיים באוקטובר 2013 בירושלים. מחר  ייצאו נתניהו וציפראס לניקוסיה, קפריסין, שם תתקיים ועידת פסגה משולשת עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס.

"שיתוף הפעולה שלנו עם יוון וקפריסין עומד בפני עצמו", אמר נתניהו במסיבת העיתונאים המשותפת. "אנו מאמינים שזה כבר היה צריך לקרות מזמן, אך אנו שמחים שיש בזה התקדמות עכשיו. זה לא תלוי במאמצינו לנרמל את היחסים שלנו עם טורקיה. אנו מנסים לעשות זאת; איני יודע אם נצליח; אך אני חושב שנמשיך במאמצים לעשות זאת ועלינו להבטיח שהאינטרסים של ישראל נשמרים".

נתניהו הוסיף ואמר כי שיתוף הפעולה בין ישראל ליוון הופך את שתי המדינות לבטוחות יותר ומשגשגות יותר.  "זה היה צריך להתרחש מזמן, אך עכשיו זה קורה בקצב מהיר ביותר", אמר נתניהו. הוא הביע את הערכתו לעמדותיה המרכזיות של יוון בנוגע לישראל בפורומים הבין-לאומיים. "יוון היא ידידה אמתית. אני מאמין שמתפתחת כאן ידידות שיכולה להפוך לברית אמתית לשלום, לקדמה ולביטחון. אני בטוח שהתייעצויות הבין-ממשלתיות שנקיים מיד אחרי מסיבת העיתונאים הזאת ימשיכו לחזק את השותפות ואת הידידות הזאת".

מחר, כאמור, ייצאו נתניהו וציפראס לניקוסיה – שם ייפגשו עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס ויקיימו דיונים שיעסקו בשותפות ההמשולשת ובאינטרסים האזוריים המשותפים לישראל, יוון וקפריסין. מטרת המפגש היא למסד מסגרת קבועה של מדינות בעלות השקפת עולם דומה, ערכים משותפים ואינטרסים חופפים, וזאת כדי לחזק את היציבות באגן המזרחי של הים התיכון ולקדם אזור של שגשוג.

בישראל אומרים כי פוטנציאל שיתוף הפעולה המשולש הוא רב, ומקיף תחומים רבים כגון תיירות, איכות סביבה, מים, אנרגיה, מדע, חדשנות, הגירה, לוחמה בטרור ועוד. בפגישתם ישוחחו המנהיגים על אפשרויות שיתוף הפעולה ובסיומה ייחתם הסכם לשיתוף פעולה בתחום המים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן