Skip to content

בני בגין: "לחשוף את מקורות המימון של 'אם תרצו' ולהתנער מפגיעתה הרעה"

הקמפיין החדש שהשיק ארגון הימין הקיצוני "אם תרצו", נגד האמנים ואנשי הרוח ה"שתולים" הצית סערה פוליטית חדשה וגינויים מימין ומשמאל. בין האמנים ואנשי הרוח שהוקעו ע"י הארגון כ"שתולים", גם הסופר דוד גרוסמן, ששכל את בנו במלחמת לבנון השנייה והמחזאית ענת גוב, שהלכה לעולמה לפני שלוש שנים ממחלת הסרטן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סערה פוליטית וגינויים נגד ארגון הימין הקיצוני, "אם תרצו", בעקבות קמפיין ה"שתולים" החדש שלו, שכוון נגד אמנים, סופרים ואנשי רוח. בין האמנים ואנשי הרוח שהוקעו ע"י הארגון כ"שתולים", גם הסופר דוד גרוסמן, ששכל את בנו אורי במלחמת לבנון השנייה והמחזאית ענת גוב, שהלכה לעולמה לפני שלוש שנים ממחלת הסרטן.

"שתול" דוד גרוסמן. שכל את בנו אורי במלחמת לבנון השנייה (צילום: ויקיפדיה)
"שתול" דוד גרוסמן. שכל את בנו אורי במלחמת לבנון השנייה (צילום: ויקיפדיה)

בין ראשוני המגנים היה ח"כ בני בגין (ליכוד) שקרא לחשוף את מקורות המימון של ארגון הימין הקיצוני. בגין דיבר בתוכנית הרדיו "המזנון" ברשת ב', אותה מנחה יואב קרקובסקי, והאשים את "אם תרצו" בפעילות בסגנון פשיסטי.

"הפעילות החדשה של עמותת 'אם תרצו', תחת הכותרת של 'שתולים' באמנות, מציינת שיא חדש של כיעור בפעולותיה אחרי סרט 'השתולים' בעמותות השמאל שהפיצה", אמר בגין. "יש כאן ניסיון לשתול במוחו של הציבור את המושג שתולים כמילה נרדפת לבוגדים. חיפוש איתור וסימון של בוגדים כביכול הוא סממן פאשיסטי וותיק, מכוער ומסוכן. יש לחשוף את מקורות המימון של העמותה זו ולהתנער מפגיעתה הרעה".

שר האוצר, משה כחלון, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "יוזמות הזויות וקמפיינים שונים שמהותם לפלג, לפצל, להסית ולגדר הם סכנה לכל יסוד ממלכתי מאחד של מדינת ישראל. לקמפיינים האלה שלקוחים מימים של משטרים אפלים אין מקום בחברה הישראלית. שלטון המחשבות הוא לא חלק ממפלגת כולנו ולא ניתן שיתקיים במדינת ישראל. מי שעיסוקו בהסתה ובהגברת פירוד בעם מזיק ביודעין לביטחון המדינה ומסכן את קיומה".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, כתב: "אני אתווכח עם מי שיש לי מחלוקת פוליטית עמוקה איתו, ואנסה לשכנע אותו ולהסביר לו מדוע אני סבור שהוא טועה. בד בבד אלחם על זכותו להביע את עמדותיו באופן חופשי, ללא כל חשש.

"האופן בו מוצגים אנשים בעלי דעה שונה כ'בוגדים', מגונה ומסוכן בעיניי, ומי שהוציא לאור את הקמפיין המסית הזה, אינו מייצג את הימין השפוי ובוודאי שלא את תנועת הליכוד וערכיה.

"דוד גרוסמן, שאיבד את בנו במלחמה, הוא פטריוט ישראלי, וכמוהו סמי מיכאל, גילה אלמגור ואחרים – פטריוטים ישראלים הדואגים למדינה וחרדים לגורלה. אסור שמחלוקת פוליטית כזו או אחרת תקעקע את העובדה הזו ותוביל להסתה כלפיהם".

גם השר נפתלי בנט גינה את קמפיין "השתולים" באמנות: "הקמפיין נגד האמנים מביך, מיותר ומבזה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"סממן פשיסטי". בני בגין (צילום: אתר הכנסת)
"סממן פשיסטי". בני בגין (צילום: אתר הכנסת)

יו"ר המחנה הציוני יצחק (בוז'י) הרצוג כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המקארתיזם עושה ניסיון נאלח להשתלט על ישראל. פאר היצירה של אמני וסופרי ישראל יישאר לתמיד. המקארתיזם הישראלי והאפסים שמובילים אותו יעלמו כמו שנעלמו בארה"ב. השאלה היא רק מתי וכמה זה יעלה לנו?", כתב הרצוג. "'אם תרצו', 'חסידי השקיפות', 'אבירי המנהל התקין' נדרשים לחשוף מאיפה מגיע המימון למסע העלוב שיצאו אליו".

ח"כ שלי יחימוביץ, פנתה בעמוד הפייסבוק שלה לראש הממשלה נתניהו, הציגה את עצמה כ"שלי יחימוביץ', שתולה" והאשימה את נתניהו כי בחסותו, בשתיקתו, בעידודו ובתרומתו הפעילה הפכה להיותצ פושעת.

"בחסותך אני פושעת. פשעתי, שייכת למחנה השלום. פשעתי, מאמינה בצדק ובשוויון. פשעתי, מאמינה בדמוקרטיה, בחופש הביטוי ובחופש היצירה. ולפתע גיליתי שמדובר בפשע חמור", כתבה יחימוביץ'. "איתי גילו את זה לא מעט אנשים שלא ידעו שהם כאלה. קם בבוקר א.ב יהושע שיוצא מאזור הנוחות הספרותי שלו ונלחם באנטישמיות, והוא שתול; קם נשיא המדינה, רובי ריבלין, איש ימין מוצהר ומגלה שהוא שתול; קם העיתונאי אהוד יערי, נץ ובטחוניסט ידוע, ומגלה שאחיו האהוב יהודה שתול; קמה המחזאית הנפלאה ענת גוב ומגלה שהיא שתולה. בעצם היא לא קמה. היא מתה מזמן, אבל מה זה משנה.

"שתולים הם שתולים גם כשהם מתים", כתבה יחימוביץ'. "בקרוב ברשימה גם עגנון, טשרניחובסקי, חנה רובינא, ועוד היד נטויה. ובקרוב כל כתבי 'הצל' חובה בבגרות. אחרי הכל אין ברירה, איזה סופרים ומשוררים ישאר ללמוד. כולם שתולים.

"מחריד שבין שורות הליכוד, שהיה פעם מפלגת ימין ליברלית ושפויה נמצא רק צדיק אחד, בני בגין, שיעמוד מול גל המקרתיזם, הציד וההסתה שמנהל הימין מול כל מי שאינו ימין קיצוני. באווירה המטורללת הזאת, אין לי שום ספק שברגעים אלה בני בגין עצמו, בנו של מנהיג הימין הנערץ מנחם בגין, כבר מוקע כשתול".

את פנייתה לנתניהו מסיימת יחימוביץ' במשפט: "ביבי, אם נותר בך שמץ של אחריות לאומית, קורטוב קטן של איזה ליברליזם ימני, תתערב מהר ושים לזה סוף. עצור את הגל הפאשיסטי, העכור, שמאיים לשטוף את הדמוקרטיה הישראלית ולעוות את דמותה ללא היכר. רסן את שריך המתפרעים. דאג למדינה שלך למען השם".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב בתגובה לקמפיין של "אם תרצו": "האב השכול שבנו נהרג במלחמת לבנון השנייה דוד גרוסמן ורבקה מיכאלי בוגדים ? עמוס עוז שתול ? גילה אלמגור סמי מיכאל ושאנן סטריט  הם מרגלים?

"זה לא עניין של פוליטיקה. זה עניין של הגינות בסיסית. של חיים משותפים. כל אדם הגון – ימני או שמאלני – צריך לצאת נגד הקמפיין המכוער, המשסה, המפצל והאלים הזה. האם השתגענו? אסור לנו שבמדינת ישראל, מדינת העם היהודי  עם הספר, ירדפו אחרי אמנים אנשי רוח וסופרים. קמפיין השנאה של אם תרצו וההסתה לאלימות בתוכו היא חציית קו אדום. זוהי שעת מבחן. דווקא עכשיו, כשהטרור מכה ברחובותינו, זה הזמן שבו חייב כל מי שמדינת ישראל חשובה לו להתייצב נגד ההסתה הפרועה הזאת. הטירוף צריך להיעצר."

"שתולה" ענת גוב. הלכה לעולמה לפני כשלוש שנים (צילום: ויקיפדיה)
"שתולה" ענת גוב. הלכה לעולמה לפני כשלוש שנים (צילום: ויקיפדיה)

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "אני מחזקת את ידיהם של שאנן סטריט, גילה אלמגור, עמוס עוז, יהושוע סובול ועשרות האמנים ואנשי הרוח האחרים שיכולים להתגאות בכך שנכנסו לרשימת האמנים הבוגדים של 'אם תרצו' – ביצירה ובכישרון הנדיר שלכם, וכן, גם בהתנגדות הפומבית למדיניות הכיבוש וההסתה, אתם הופכים את המדינה שלנו למקום שהרבה יותר טוב לחיות בו. במקום שבו מירי רגב ואם תרצו מנסים לזרוע חושך, אתם מפיצים אור. לא ניתן להם לכבות אותו".

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), ראש השב"כ: "להגיד שעדנה מזי"א ועמוס עוז הם שתולים זה כמו לשים את יצחק רבין ז"ל במדי SS".

ח"כ פרי הוסיף: "כבר נרצח במדינת ישראל ראש ממשלה בגלל דעות פוליטיות ואסור לנו להעלות את חופש הביטוי על המוקד. לא ייתכן שאמנים יועלו על מוקד ההסתה בגלל דעותיהם, בין אם מקובלות יותר או פחות. בדמוקרטיה מתוקנת דרוש חופש ביטוי בו כל אמן יכול להביע את דעותיו ולבטא את כשרונותיו, גם אם אלו אינם מקובלים על כל הצדדים הפוליטיים".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) פנה הבוקר לשר הביטחון יעלון בדרישה להכריז על תנועת "אם תרצו" כהתאחדות בלתי מותרת וזאת בעקבות שורת פעולת של התנועה אשר מעודדות בתעמולה את מיגור חוקתה של ישראל ואת שלטון החוק בה וזאת בצירוף החלטת בית המשפט כי מדובר בתנועה בעלת סממנים פאשיסטים.

במכתבו כתב פריג': "אבקשך לפעול לאלתר בהתאם לסמכותך על-פי תקנות ההגנה (שעת חירום), על מנת להכריז על תנועת הימין הקיצוני ״אם תרצו״ כעל התאחדות בלתי מותרת. מדובר בתנועה שמעודדת באופן שיטתי בתעמולתה את מיגור חוקתה של ישראל ואת שלטון החוק בה, זאת באמצעות הסתה אלימה כנגד אזרחים וציבורים".

עוד הוסיף פריג' : "המשך פעילותה של ״אם תרצו״ יש בו בכדי לגרום לסכנה מוחשית לשלומם של האזרחים נגדם היא בוחרת להסית, כמו גם לדמוקרטיה הישראלית תחתה חותרים אנשי התנועה. על כן אבקשך לפעול בהתאם להוראות תקנות ההגנה לשעת חירום ולהכריז על התנועה כהתאחדות בלתי מותרת ובכך לאפשר למשטרת ישראל לפעול נגד כל מי שייקח חלק בפעולות או באירועים המזוהים עם התנועה שבעבר קבע בית המשפט שיש ״קווי דמיון״ בינה לבין האידיאולוגיה הפאשיסטית".

פרוייקט "השתולים בתרבות" של "אם תרצו"
פרוייקט "השתולים בתרבות" של "אם תרצו"

ח"כ סתיו שפיר: "ארגון ההסתה 'אם תרצו' חותר תחת יסודותיה של מדינה ישראל כיהודית ודמוקרטית. התיאום המושלם בין הארגון הפשיסטי לבין שר החינוך ושרת התרבות, תוך שיתוף פעולה עם אסטרטג השנאה משה קלוגהפט האחראי לשיטת ההסתה של 'אם תרצו', צריך להסתיים מיידית. יש להוציא את אם תרצו מהחוק ולמנוע מהשתולים שלו בממשלה – בנט, רגב ושקד- להפעיל את השיטות המכוערות של הארגון על אזרחי ישראל.

ח"כ קסניה סבטלובה. "שתולה" מרצון (צילום: מעמוד הפייסבוק של ח"כ סבטלובה)
ח"כ קסניה סבטלובה. "שתולה" מרצון (צילום: מעמוד הפייסבוק של ח"כ סבטלובה)

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), יו"ר השדולות לחופש ביטוי ועיתונות, גינתה את קמפיין השתולים באמצעות פרסום תמונתה בעמוד הפייסבוק, עם הכיתוב "גם אני שתולה".

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין: "'אם תרצו' עוסקת לאחרונה בעיקר בזריעת שנאה, בהרס הסובלנות, בהרס חופש המצפון, בפגיעה בליברליות ובאהבת הזולת. קמפיין 'השתולים' המבחיל שהחל בתקיפת ארגוני 'שמאל קיצוני', ממשיך לקמפיין מבהיל המסמן אומנים ואנשי רוח בישראל כ'שתולים'. תנועת אם תרצו מוחקת בפעולותיה גם את ליבת מגילת העצמאות העוסקת בחברת המופת שתקום במדינת ישראל".

בהמשך כותב דיסקין: "אני משוכנע כי הקמפיין הנוכחי הוא רק ההתחלה של הסיוט אליו גוררים אותנו תנועת 'אם תרצו', במסע ההיטהרות ההזוי שהם מובילים, ועליו רוכבים מבעירי בערות כמו שרת התרבות (?) מירי רגב ושות', הבונים את עצמם מספינים ומקמפיינים רדודים ומגבירים את להבות השנאה".

4 Comments

  1. גידי
    28 בינואר 2016 @ 18:38

    לא הבנתי את המניע של אנשי ימין לגנות מעשים שפלים של אנשי שמאל קיצוני.
    למה הם לא לומדים מהשמאל ששומר ומגן ומזדהה עם כל מעשה ו אמירה קיצונית גזענית של אנשיו.
    יש להלחם בשמאל בשיטות שהוא נלחם במדינה ,בצהל ,ובדמוקרטיה .
    השמאל לא רגיל לביקורת הוא חושב שזה תפקידו כ"אליטה" הביקורת מטריפה את דעתם !!!
    כל הכבוד לצעירים ערכיים ואידאליסטים שנלחמים בו בשיטות שלו.

    • גידי
      28 בינואר 2016 @ 19:00

      בשורה הראשונה למעלה הכוונה היא שח"כ ימניים מגנים אנשי ימין קיצוני .

  2. מנסה לשרוד
    28 בינואר 2016 @ 15:28

    תמיכה ב BDS – איומים פליליים לשם סחיטת כניעה בעת מלחמה ?
    |
    נסיון לסחוט מדינה שמצויה במלחמה קיומית מלווה באיום של קבוצת מעוט להביא לחרם כלכלי עליה, כל עוד המדינה לא תכנע לתביעתם איך לנהל את המאבק באויב- הרי הוא מרד בשעת מלחמה, אף כשהסחטנים נתלים ב"חובתם המצפונית".
    ^
    כפיית סיום הכבוש עלולה להקשיח את העמדה הפלסטינית ואולי להביא לנסיגה חד-צדדית ללא סדורי בטחון ולמלחמה קשה מתמדת במרכז הארץ וביו"ש.
    זה יהיה יותר מובן כשהממשלה תחמש היטב ותאמן היטב את המתנחלים כהכנה למלחמת המגן שלהם מפני הפלסטינים, זאת שצפויה עקב נסיגה חד-צדדית מיו"ש שעלולה להכפות על המדינה ע"י קנאי השמאל, זאת שאפילו כשלעצמה יכולה לגרום התלקחות כללית.
    |
    עמוס שוקן במאמרו ב"הארץ" ב 21.01.16 בהצדיקו תמיכה בחרם על ישראל, הבחין בבעיה שהעליתי פה, אבל תכף עצם את עיניו והתחמק מלענות עליה. כך כתב: "מדיניות האפרטהייד, מעלה בעולם שאלה ….. אם, כגרסת הממשלה, אפרטהייד הוא תנאי הכרחי …לקיומה של מדינת ישראל, אזי הציונות והמדינה לא לגיטימיות" בדבריו אלה הוא מודה שהוא מודע לאפשרות שבטווח זמן מסוים, לפחות, אין דרך אחרת, זולת "אפרטהייד", שתמנע את המלחמה המתמדת שתביא לחסולה של מדינתו, אבל מה שחשוב לו, לפי דבריו שלו, זה שיש "בעולם שאלה". וקיומנו? לעזאזל!
    ^
    אינני רוצה שמה שכתבתי על כבוש יו"ש כדבר שעדיין חיוני ליהודים ישכיח את
    העוולה המוסרית שעלולה להגרם לפלסטינים מבטול הכבוש. כן, דוקא מבטולו. זאת, בהנחה שכבוש האוכלוסייה לא יוחלף בחרות לפלסטינים אלא בדכוי מוסלמי.
    אפשר לנסות להתחמק מאחריות לכך באמירה ש"זאת- לא תהיה אשמתנו", אכן, לא נואשם, ועדיין, אינני מוצא פסול מוסרי בדכוי על ידינו כשאינו פוגע. הוא אינו פוגע כי אינו במקום חרות אלא הוא תחליף לדכוי שיהיה ממילא ע"י אחרים.
    |
    תעמולה מרדנית ככדור שלג מתגלגל:
    "הדעה הנכונה היחידה שתציל את המדינה / את החברה" כל עוד היא במחלוקת, אינה בהכרח דעה נכונה,
    ובגלל שהיא אולי שגויה אסור לשכוח שלא לכל ישראלי יש דרכון זר או תומכים בחו"ל שיאפשרו גם לו לברוח ביחד עם "יפי הנפש" ולהפקיר פה את קרבנות ה"צדק" הפרטי שלהם, כשיתגלה ששגו.
    פעולות בעלות השפעה של ממש על חיי אחרים (על אורח חייהם או על המשך קיומם הפיסי) אסור שתהינה אנרכיות. בדמוקרטיה יש שלטיון נבחר, ורק לו הכלים להחליט מה הוא הרע במעוטו.
    ^
    אמנם, המנעות אישית מצפונית מהשתתפות במעשי השלטון נסבלת בתנאי שהפורש מן הצבור מוכן לשלם את המחיר כחוק, אבל נסיון פרטי לסכל את החלטת השלטון איננו אלא המרדה !
    מרדנות- מטבעה לפשוט מקבוצה אחת לאחרות, כך המורדים השמאלניים ממרידים גם את נערי הגבעות ואחרים עד ש"איש הישר בעיניו יעשה" תוך כדי מלחמת השרדות שהצלחתה תלויה באחדות ובציות לנבחרי הצבור הרחב, לא לקנאים.
    |
    תעמולה מרדנית- ההבט הפלילי והשב"כי:
    בחוק העונשין סעיף 138 (+ הדגשותי ) מגדיר ביקורת ותעמולה חוקיות אשר ( דוקא הן ! ) אינן נחשבות לעברת המרדה:
    (1) להוכיח שהממשלה הוטעתה או טעתה במעשה שעשתה; (2) להוקיע טעויות או פגמים … כדי להביא לידי תיקון ..;
    (3) לשכנע את ** אזרחי המדינה [ !! ] או יושביה [ !! ] ** שינסו להביא בדרכים כשרות לשינוי דבר שיסודו בדין;
    (4) להוקיע, מתוך מגמה לסלק, דברים המעוררים או העלולים לעורר מדנים או רגשי עוינות בין חלקים שונים של האוכלוסין.
    ^
    לפי דעתם של רוב השופטים בפס"ד בבימ"ע בענין בנימין זאב כהנא, הרשעה בהמרדה תלויה גם בשאלה אם היה לנסיון ההמרדה סכוי להצליח. לדעתי, פעולות מרדניות שבתחילתן לא היה להן סכוי להצליח ולכן לא טופלו ע"י רשויות האכיפה עד שנתפסו בצבור כלגיטימיות, עלולות להגביר בהדרגה את השפעתן ומבלי משים לחצות את הקו האדום של הלגיטימיות הנטענת התלויה בהעדר סכוי להצליח.
    לקח: כשהשב"כ עינה כמה חשודים ברצח בדומא, והצטדק שבג"ץ התיר לענות כש"פצצה מתקתקת" עומדת להתפוצץ, טען, בין היתר, שהנחקרים קשרו להמליך מלך.

  3. נבגד
    28 בינואר 2016 @ 15:24

    מרדנותם של קנאי שמאל כופה עלינו מלחמה
    |
    לדעתי, כל פעילות שמחלישה את האיתנות האסטרטגית של המדינה (למשל, חרם כלכלי שפוגע בהכנסות המדינה ממסים ובתקציב הבטחון) מדרבנת את האויב לנצל את החולשה ולעשות פעולות איבה, מקטנות ועד גדולות. לפיכך, פעילות פוליטית למען חרם כלכלי וכיו"ב היא בגדר גרימת מלחמה.
    חוק העונשין סעיף 98 אוסר על אדם פרטי לעשות "בכוונה להביא לידי פעולה צבאית נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי להביא לכך [לפעולה צבאית] ".
    ^
    אני מחבר איסור פלילי זה לשני דברים: א. "כלל הצפיות" בפלילים, לענין "כוונה": "רואים אדם כמתכוון לתוצאות הצפויות של מעשיו", ב. ההנחה המקובלת במסגרת האמנה החברתית שקימת ביסוד המשטר הדמוקרטי מניחה שהחלטותיו של השלטון הנבחר הן ההחלטות אשר להן הסכוי הנמוך ביותר להיות שגויות, לרבות בשאלת מניעת המלחמה.
    מחבור דברים אלה יוצא, לעניות דעתי, שפעילות כנ"ל היא בגדר עברת "בגידה" כבס' 98.
    השמאל הקיצוני טוען שפעילותם נגד כלכלת ישראל לגיטימית כמו הפעילות שנעשתה בזמן האפרטהייד לפגיעה בדרום-אפריקה. זה לא נכון. בדרום-אפריקה פעילות כזאת לא היתה יכולה לגרום מלחמה. יחי ההבדל (ונחיה).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן