Skip to content

חדש בטלוויזיה: שני, 07 במרץ, 2016

כרים עבדול ג'באר: מיעוט של אחד, בורג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

22:00 כרים עבדול ג'באר: מיעוט של אחד Kareem: Minority of One, ערוץ Yes דוקו 

לכרים עבדול ג'באר השפעה שאין שנייה לה על עולם הכדורסל. בפעם הראשונה מאז פרישתו כשחקן פעיל הוא מספר את סיפור הקריירה המופלאה שלו. פרדיננד לו אלסינדור ג'וניור נולד בעיר ניו-יורק ב-1947. אחרי שהוביל את קבוצת הכדורסל של התיכון שלו לזכייה בשלוש אליפויות ברציפות, האתלט, בגובה 2.18 מטרים נדד מערבה, שם כיכב בקבוצה של אוניברסיטת UCLA, קבע שיאים רבים וקטף שפע פרסים. הוא גם לא חמק ממחלוקות, והרגיש מחויב לדבר על נושאים תרבותיים ופוליטיים. בהמשך דרכו גויס ל-NBA (למילוואקי באקס), ואחרי שזכה באליפות, אלסינדור החליט לשנות את שמו לכרים עבדול ג'באר, כתזכורת לחשיבות המסורת האסלאמית בהיסטוריה האמריקנית, וכצאצא למשפחת עבדים. ב-1974 הצטרף ללוס אנג'לס לייקרס, אז הפך למפורסם בעולם כולו (מאוחר יותר התחבר למג'יק ג'ונסון) והביא את הקבוצה להישגים חסרי תקדים. ב-1989, אחרי 20 עונות בכדורסל המקצועי, ג'באר פרש כשבאמתחתו 38,387 נקודות – שיא של כל הזמנים בו הוא מחזיק עד היום. בעזרת קטעי ארכיון רבים ונדירים, ומגוון של פונקציונרים מעולם הכדורסל המקצועי, מביא הסרט דיוקן מרתק ומרגש של אחד הספורטאים הגדולים ביותר של זמננו. השחקן ליב שרייבר ("ריי דונובן") עושה את הקריינות. ארה"ב, 2015.

22:00 
בורג Self Made, ערוץ Yes קולנוע ישראלי 

סרטה האחרון של הבמאית שירה גפן ("מדוזות") בכיכובה של שרה אדלר ("לרדת מהעץ"). גפן יוצרת סרט מורכב, סימבולי, דמוי חלום הלוקח אותנו לסיור סהרורי ויפיפה בין נבכי תודעתן של הדמויות והמציאות הישראלית רבת השסעים. מיכל, אמנית מצליחה נופלת ממיטתה ומגלה שחסר בורג במיטה. היא מתקשרת לחברת הרהיטים ומן העבר השני ממתינה לה נאדין הטלפנית הערבייה. הצטלבות מקרית זו בין שתי נשים שחייהן הפוכים לכאורה תוביל אותן בדרך לא דרך אל צד אחר של ההוויה הישראלית. שחקנים: סמירה סראיה והנרי דוד. ישראל, 2015. הסרט מתחיל נהדר, לעיתים מתוחכם, קומי ושנון, אך בסופו של דבר מכעיס ולא אחיד. ציון: 

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן