Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 20 במרץ, 2016

המטבח המנצח 6, סודות המוח של איינשטיין, דוקו עכשיו!, פייסבוקיסטן, הסטנדאפיסטים האחרונים, חלום אריזונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

18:00 המטבח המנצח 6 6 My Kitchen Rules, ערוץ האוכל 

עונה שישית לריאליטי האוכל ובו 15 זוגות מתמודדים (המייצגים מחוזות שונים באוסטרליה) מתחרים זה בזה במטרה להפוך בית רגיל למסעדה מתפקדת הפתוחה לעסקים. כל פרק יתמקד ביום הבישולים וההכנות של אחת הקבוצות, האמורה להגיש בסופו ארוחה בת שלוש מנות לשופטים: מאנו פילדל ופיטר אוואנס, ולקבוצות המתחרות.

21:30 סודות המוח של איינשטיין Secrets of Einstein's Brain, ערוץ ההיסטוריה 

הידעתם שלאחר מותו של אלברט איינשטיין, מוחו נגנב? הרופא שהיה מופקד על הנתיחה שלאחר המוות, גנב את מוחו; איבר יקר-ערך וחשיבות זה, נשלח על-ידו לרופאים פתולוגים ברחבי ארה"ב, שניתחו אותו מכל כיוון, כדי לנסות לקבוע האם יש הבדל, ואם כן – מה הוא, בין מבנה המוח של אדם 'רגיל', לבין מוחו של האיש ששינה את פני המדע המודרני והגדיר מחדש את המלה 'גאון'. במקביל, מגוללת התעודה את סיפור חייו של איינשטיין, תוך מיפוי מרכיבי אישיותו השונים – החינוך שקיבל, הסביבה בה גדל והתחרות מול מדענים אחרים, כדי לנסות להבין את סוד גאוניותו.

21:30 דוקו עכשיו! !Documentary Now, ערוץ Yes דוקו 

סידרה משעשעת מבית IFC, שעושה פארודיה על כמה מסרטי וסדרות התעודה הידועים ביותר. השחקנית הלן מירן מגישה ששה פרקים, וכל פרק בכיכובם של שחקני "SNL": פרד ארמיסן וביל היידר, מצולם בסגנון תיעודי אחר, ועושה כבוד (וצחוק) לכמה מהסיפורים החשובים ביותר (שלא באמת התרחשו). פרק 1: 'סאנדי פסאג": פרודיה על הסרט המיתולוגי של האחים מייזל: "גנים אפורים", סיפורן של אם ובתה המתבודדות באחוזה מטה לנפול; פרק 2: 'הסודות של קונוק'. חקירה של הדוקו 'קוּנוּק: הצייד' (טייק אוף על "נאנוק: איש הצפון", שנחשב לסרט התעודה הראשון); פרק 3: 'המצוד אחר אל-צ'ינגון': אימפריית מדיה היפסטרית שולחת שני עיתונאים אמיצים למקסיקו כדי לאתר את ברון הסמים הידוע. טייק אוף על סידרת תכניות התחקיר: "Vice"; פרק 4: 'העין אינה משקרת': חקירת הרשעתו המוטעית של אדם שנשפט למוות בגין רציחתו של ג'ון פאטריק וינסלו ב-1986. רפרנס ברור לסרטו האלמותי של ארול מוריס: "הקו האדום הדק"; פרק 5: 'עיר. גנגסטר. פסטיבל': טייק אוף על הסדרה: "הוליווד" משנות ה-80, שסקרה את עליית שיטת האולפנים במקביל לעלייתו של אל קפונה; פרק 6: 'בלו ג'ין קומיטי': סיפור עלייתה ונפילתה של הלהקה, תוך התייחסות לסרטו של אלכס גיבני:"History Of The Eagles". כל פרק בן 23 דקות, ארה"ב, 2015. ציון איי.אם.די.בי.: 7.9/10

22:00 פייסבוקיסטן Facebookistan, ערוץ 8 

פייסבוק דורשת מהמשתמשים בה להיות שיתופיים ונגישים ועדיין, פייסבוק כחברה רחוקה מלהיות כזו. עם 1.4 מיליארד משתמשים, רשת פייסבוק היא מרחב התקשורת החברתית הגדולה בעולם וככזו היא שומרת את המידע האישי הגדול ביותר עלינו. פייסבוק רוצה שתשתפו הכל, אבל כמה אינפורמציה היא מוכנה לשתף אתכם? הסרט מאפשר לבחון מקרוב את פייסבוק, תוך הבאת עדויות של מספר ארגונים ואנשים פרטיים שנפגעו מהמדיניות שלה. באמצעות מתן דוגמאות שונות, בוחן כיצד פייסבוק מאתגרת שניים מתוך העקרונות הבסיסיים של הדמוקרטיה: חופש הביטוי והזכות לפרטיות. דנמרק, 2015.

22:00 הסטנדאפיסטים האחרונים i3 Still Standing, ערוץ Yes דוקו 

שלושה סטדנאפיסטים מחפשים תהילה וממון בסצנת הקומדיה הכי חמה בעולם – סן-פרנסיסקו של שנות השמונים. שם הם פוגשים כמה מהכוכבים העולים, כמו רובין וויליאמס ז"ל, דיינה קארווי ("העולם ע"פ וויין"). הצלחה, כך היה נדמה, היא ממש מעבר לפינה: וויל דרסט, לארי 'בּאבֶּלְס' בראון וג'וני סטיל מחוזרים על ידי סוכנים ואולפנים. המסע שלהם, במשך 30 שנה, מפריחת הסטנד-אפ ועד המאבק הנוכחי שלהם לשרוד כאמנים – הוא מסע משעשע, מרגש, שנותן הצצה נדירה לעולם שבו אמנות ועסקים מתחברים לכדי מטרה אחת – לגרום לאנשים לצחוק. בימוי: רוברט קאמפוסדונה לוסיצ'רו. 60 דקות, ארה"ב, 2014.

22:00 חלום אריזונה Arizona Dream, ערוץ Yes3 

דרמה סוריאליסטית של אמיר קוסטריצה, שזכתה בפרס מיוחד מטעם חבר השופטים בפסטיבל ברלין, המלווה במוזיקה הנפלאה של גוראן ברגוביץ'. שחקנים: ג'וני דפג'רי לואיספיי דאנווי, וינסנט גאלו. ארה"ב, 1992. סרט מוזר, מרגש, יפה וכייפי, תוך משחק נהדר של דפ ודאנווי. ציון: 

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן