Skip to content

נתניהו לאבי החייל היורה: "אני סומך על הרמטכ"ל ב-100 אחוז"

"אני חושב שגם אתה צריך לסמוך על המפקדים ועל הבדיקה", אמר נתניהו לאביו של החייל. "עם ישראל חייב להישאר מלוכד ומאוחד סביב הצבא משום שיש לנו רק צבא אחד ויש לנו עוד הרבה מבחנים גדולים לפנינו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני סומך על צה"ל והרמטכ"ל ב-100 אחוז". כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאביו של החייל שירה על המחבל המנוטרל בחברון, לפני שבוע.

סומך על הצבא (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)
סומך על הצבא (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)

ראש הממשלה התקשר, לבקשת משפחת החייל, לאביו של החייל: "שמעתי את הדברים שאמרת וכאבא לחייל אני מבין את המצוקה שאתם מצויים בה", אמר נתניהו. "החיילים שלנו עומדים בחודשים האחרונים, באומץ לב ובנחישות מול התקפות טרור ומול מרצחים שבאים להרוג אותם. הם נדרשים לקבל החלטות בזמן אמת, בתנאי שטח, בלחץ ובאי וודאות. זו מציאות לא פשוטה ואני בטוח שהבדיקה מתחשבת במכלול הנסיבות הללו. אני משוכנע שהיא תהיה מקצועית והוגנת כלפי הבן שלך".

נתניהו המשיך ואמר: "אני סומך על צה"ל, על הרמטכ"ל ועל הבדיקה ב-100% ואני חושב שגם אתה צריך לסמוך על המפקדים ועל הבדיקה. עם ישראל חייב להישאר מלוכד ומאוחד סביב הצבא משום שיש לנו רק צבא אחד ויש לנו עוד הרבה מבחנים גדולים לפנינו. רציתי לומר לך את זה מלב אל לב. את כל מה שיש לכם להציג – תעשו במסגרת הבדיקה – היא אמיתית, מקצועית והוגנת. אני מבקש ממך להבין את זה, שלא תחשוב לרגע שלא יתנו את הבדיקה האובייקטיבית וההגונה ביותר לבן שלך. אני מבקש שתעביר את זה לכל המשפחה".

1 Comment

  1. Yael Brons
    31 במרץ 2016 @ 23:51

    התובע הצבאי הרצה בקורס שבו הוגדרה ישראל כ"כובש"
    אורן לוי , לפני 2 שעות ו-33 דקות
    טעם לפגם. התובע הצבאי, סא"ל אדורם ריגלר, הרצה בכנס שארגן הוועד הבינלאומי של הצלב האדום שעסק במשפט הומניטרי בינלאומי וב"שלילת חירות" ו"דיני כיבוש".

    על פניו, לא צריכה להיות בעיה עם הזמנתו של סא"ל ריגלר לכנס מקצועי כדובר מקצועי, אלא שבכנס הזה צוין ומובהר כי מדינת ישראל היא כובש. במצב שכזה, נשאלת השאלה האם איש צבא (ודרגתו כלל אינה משנה) צריך לקחת חלק באירוע שבו ישראל מוגדרת מראש כ"כובש". באותו אירוע, על פי הפרסום, לקח חלק עו"ד מיכאל ספרד, איש השמאל המייצג ארגוני שמאל קיצוניים, בהם "שוברים שתיקה".

    וכך צוין באתר הוועד על הכנס שנערך לפני כמה חודשים: "הסמינר השנתי הרביעי במשפט הומניטרי בינלאומי נפתח אתמול על ידי משלחת ה-ICRC בישראל ובשטחים הכבושים. אירוע זה, אשר אורגן במשותף על ידי ה-ICRC והאגודה לזכויות האזרח בישראל, הינו קורס הכשרה מקצועי שנתי, המכוּון למשפטנים צעירים – ישראלים ופלסטינים – מהמִגזר הפרטי, המגזר ציבורי והמגזר השלישי במדינה. הסמינר מהווה חלק ממאמצי ה-ICRC לקדם את המוּדעוּת למשפט ההומניטרי הבינלאומי במקומותינו ואת הבנתו. תכליתו לספק להם יסודות חזקים במשפט ההומניטרי הבינלאומי ולציידם בכלים הנחוצים להתמודדות עם שאלות משפטיות מורכבות הנוגעות לישראל ולאזור, לרבות: שלילת חירות, ניהול לחימה, דיני הכיבוש, אכיפת המשפט ההומניטרי הבינלאומי ויישומו, ועוד.

    בין הדוברים בקורס – חלק מהדמויות המובילות בעולם המשפט הישראלי, מהאקדמיה, המגזר הציבורי והמגזר השלישי: פרופ' דיויד קרצ'מר (האוניברסיטה העברית), עו"ד אלי בכר (שירת בעבר בשירות הביטחון הישראלי,), אל"מ דורון ברק (יועץ משפטי לגדה המערבית), פרופ' אייל גרוס (אוניברסיטת תל אביב), פרופ' יובל שני (האוניברסיטה העברית), ד"ר גלעד נועם (משרד המשפטים), עו"ד מיכאל ספרְד, אל"מ נועם נוימן (מחלקת הדין הבינלאומי, הפרקליטות הצבאית הראשית) וסא"ל אדורם ריגלר (המחלקה לעניינים מבצעיים, הפרקליטות הצבאית הראשית).

    "אני שמחים לקראת סמינר פורה נוסף שבו נתמודד עם חלק מהסוגיות הרגישות והמורכבות ביותר העולות מיישום המשפט ההומניטרי הבינלאומי בישראל ובשטחים הכבושים", אמר לארי מֵייבִּי, ראש המחלקה המשפטית של ה-ICRC בישראל ובשטחים הכבושים".

    בהשתתפותו של איש צבא בכנס שבו מגדירים את שטחי ארץ ישראל כ"שטחים כבושים" יש טעם לפגם. בלי קשר לתובע הצבאי ולאל"מ דורון ברק שע"פ הפרסום הרצו בקורס, לתפיסת עולמם של רבים, צה"ל צריך לשלול כל השתתפות במקום בו קיימות אמירות פוליטיות או במקרה זה, טענות שקריות על מדינת ישראל ככובש.

    את תגובת דובר צה"ל נביא בהמשך…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן