Skip to content

"יעלון סיים את דרכו בליכוד. אין לו בסיס מפלגתי מתאים יותר מהמחנה הציוני"

כך אומר ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני. שורה של חברי כנסת התייצבה היום לצידו של שר הביטחון ומתחה ביקורת על הגינוי החלוש שהשמיע ראש הממשלה נתניהו, נגד ההתקפות על יעלון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יעלון סיים את דרכו בליכוד. אין לו בסיס מפלגתי מתאים יותר מאשר המחנה הציוני". בהצהרה מפתיעה זו יצא היום ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) באירוע שבתרבות ברחובות. שורה של ח"כים הביעה היום תמיכה בשר הביטחון וברמטכ"ל הנמצאים תחת מתקפה מימין.

"שר הביטחון סופג הסתה חמורה וקיצונית מתוך המפלגה שלו, כולל תמונות שלו כמיועד לחיסול", אמר ח"כ חסון. "אני אומר באופן חד משמעי שיעלון הוא שר הביטחון שלי ושצריך להגן עליו. חבל שהאמירה שלי יותר נחרצת וברורה מאשר הגינוי הרפה והחלש שהוציא נתניהו כמעט בהיחבא. הוא ראש הממשלה וראש המפלגה של יעלון, איך הוא לא הראשון להגן על שר הביטחון?"

"התקפה מכוערת, אלימה, מגונה על צה"ל ומערכת הביטחון". ח"כים לצד בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי אייזנקוט
"התקפה מכוערת, אלימה, מגונה על צה"ל ומערכת הביטחון". ח"כים לצד בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי אייזנקוט

ח"כ חסון המשיך ואמר: "עתידו של יעלון יהיה כמו סער וכחלון, שלא הצליחו לצמוח ליד ראש הממשלה הנוכחי. הוא יחפש את דרכו החוצה מהליכוד שהפך למשיחי וקיצוני, ולא מופרך להעריך שיתקיימו מגעים להצטרפותו למחנה הציוני. כיום אין לו אף פלטפורמה מפלגתית מתאימה יותר".

גם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, יצא נגד ההתקפות על שר הביטחון ומתח ביקורת על הקולות הרפים שנשמעים מתוך הממשלה והקואליציה אל מול המעשים והדברים הנשמעים נגד השר יעלון. על התקפות נגד שר הביטחון יעלון אמר לפיד: "זו התקפה מכוערת, אלימה, מגונה על צה"ל ומערכת הביטחון. שוחחתי אתמול עם שר הביטחון יעלון. אמרתי לו שאני לא מהמפלגה שלו אבל אני מצדיע לו על העמידה המוסרית, חסרת הפשרות, על הדרך שבה הוא מתמודד עם ההתקפות עליו. אמרתי לו שזה בלתי נסבל ושנתמוך בו ושאנחנו מאחוריו. אני חושב שזה חוצה מפלגות, הדיון הוא לא  בין ימין לשמאל אלא דיון בין אנשים מתונים ושפויים לבין אנשים קיצוניים מופרעים ואנחנו לא ניתן להם להרוס את המדינה הזאת."

לפיד: "סמוטריץ' – פיגוע הסברתי

לפיד נשאל על השתיקה שיש סביב ההתקפה על שר הביטחון מצד חברי הממשלה והקואליציה ואמר: "אני מכיר את הליכוד ויש אנשים טובים שמזועזעים מהדברים האלו כמוך וכמוני וקולם צריך להשמע יותר. להנהגה יש תפקיד. הנהגה צריכה לחשוב לא על הפריימריז הבאים אלא על מה שנכון ומוסרי. והעובדה שאין קול חזק יותר מתוך הממשלה של גיבוי לשר הבטחון היא תעודת קלון לממשלה הנוכחית. אפשר היה לצפות שאנשים ממפלגתו וממשלתו יגנו עליו".

לפיד התייחס גם לדברים שאמר השבוע ח"כ סמטוריץ' והדגיש כי מדובר בפיגוע הסברתי: "אני עוסק הרבה בהסברה בחו"ל. ואני אומר לך שסמוטריץ' הוא פיגוע להסברה הישראלי. הוא מתייצב לצד שוברים שתיקה בהשמצת שמה של ישראל בחו"ל. אי אפשר רק לגנות את הדברים שלו אלא צריכים לנקוט נגדו צעדים. לפיד הוסיף: ביום שני, מחרתיים אני אהיה במטהאוזן. מצאו מסמכים על סבא שלי שמת שבועיים לפני תום המלחמה. הוא נרצח על ידי אנשים שאמרו דברים על אנשים מגזע אחר. זו גזענות מגונה ובזויה וראויה להרחקה מחוץ למחנה הישראלי. זה הדבר הכי לא יהודי שאמר ח"כ יהודי".

שלח: קבוצה אלימה בירכתי הימין, מאיימת על כל מה שממלכתי בישראל

יושב ראש סיעת "יש עתיד" עופר שלח אמר כי ההתנפלות האלימה על שר הביטחון יעלון מצטרפת לַהתנפלות על הרמטכ"ל, על בית המשפט העליון ועל נשיא המדינה. "זו הקבוצה האלימה בירכתי הימין, המאיימת על כל מה שממלכתי בישראל. יש בליכוד מי ששם צלב של מטרה על שר הביטחון, רק כי הוא מגן על הבסיס הערכי והחוקי של צה"ל". עופר שלח מתח ביקורת על התגובה המהוססת, כלשונו, של ראש הממשלה נתניהו, הדומה לדברים שאמר גם על בית המשפט העליון ובעניין הריגת המחבל הפצוע בחברון.

גם ראש השב״כ לשעבר וחבר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ יעקב פרי (יש עתיד), התייחס היום באירוע שבתרבות ברעננה בהנחייתה של ליאת רגב להקצנה בשיח הציבורי ולהתקפות על הרמטכ״ל: ״השיח הציבורי בקרבנו הולך ומקצין. אנחנו נתקלים כמעט יום ביומו בהתקפות חסרות רסן על קברניטי הצבא. התוקפנות הזו יכולה להביא את החברה הישראלית להתרסקות ולהתפרקות. אני מגנה בכל תוקף את ההתקפות על הרמטכ״ל. מדובר בקברניט ומנהיג מקצועי ומסור. אותה התלהמות חוצה גבולות וצריכה להדליק אצל כולנו נורה אדומה״. לדברי ח״כ פרי – התוקפנות סודקת את החוסן של צה״ל ופוגעת בביטחון הלאומי שלנו. ״על ראש הממשלה להתעורר ולגנות אמירות קשות אלו״.

״ההנהגה הפוליטית בישראל היום לא מונעת את תהליך ההסתה והקיצוניות, היא יוצרת ומאיצה אותו. במקום להנהיג ולהביא לתחושת בטחון בקרב אזרחיה, חברי הקואליציה נגררים אחרי הקיצוניים בחברה ומלבים את האש עוד ועוד״.

ח״כ פרי התייחס גם לפרשיית החייל והמחבל בחברון  ואמר כי הוא: ״סמוך ובטוח כי צה״ל, קברניטיו ומערכת המשפט עושים וימשיכו לעשות את עבודתם נאמנה על מנת להגיע לחקר האמת״. והוסיף: ״יש לתת לצבא לעשות את עבודתו ולא לתרום לשיח הקיצוני ולבצע משפט שדה״.

כבל: לבהלול אין מקום במפלגת העבודה

יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת איתן כבל, יצא נגד אמירתו של חבר מפלגתו זוהיר בהלול, שאמר בגל"צ כי הפלסטיני שדקר חייל צה"ל בחברון ונורה למוות אינו מחבל: "לבהלול אין מקום במפלגת העבודה", אמר ח"כ כבל. "הייתי רוצה לומר שהוא כשל בלשונו, אבל לצערי זו כנראה דעתו. הוא ידע שאמירה כזו תפגע בסיעת המחנה הציוני, ובכך הוסיף חטא על פשע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן