Skip to content

החל מהיום, ראש חדש לשב"כ: נדב ארגמן

ראש השב"כ היוצא יורם כהן אמר כי בחמש השנים האחרונות בהן עמד בראש הארגון סוכלו מאות רבות של פיגועי ירי, מטעני-חבלה, חטיפות, ופיגועי הרג המוני שתוכננו בידי גורמי הטרור הפלסטיני. "לשירות היו גם הישגים לא מעטים בתחום סיכול ריגול, הגנה בסייבר על תשתיות מחשב קריטיות, הגנה על סודות המדינה ואבטחה והן בכל הנוגע לבניין הכח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 בטקס שהתקיים היום במשרד ראש הממשלה, התחלפו ראשי השב"כ יורם כהן ונדב ארגמן. באירוע השתתפו שרים, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים.

"מילת המפתח היא עליונות" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"מילת המפתח היא עליונות" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"מילת המפתח היא עליונות – עליונות מודיעינית, עליונות טכנולוגית, כולל כמובן בתחום הסייבר, ובקצה השרשרת עליונות מבצעית", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "השילוב הזה נדרש בכל זירה ויש לכם ולנו הצלחות גדולות. למרות פיגועי הטרור הרצחניים בחודשים האחרונים, שכל אחד מהם קורע לב, ביריעה רחבה אנחנו מצליחים לייצר מענה יעיל לזרם ההתרעות שאיננו פוסק".

ראש הממשלה הוסיף: "אויבינו אינם שוקטים על השמרים ואנחנו חייבים להקדים אותם בכל מישור – במידע המודיעיני, ביצירתיות, בתעוזה, בשיטות הפעולה. טרור הסייבר, ובכלל תחום הסייבר, הוא אחד האתגרים שדורשים מחשבה, סגירת פרצות, תוספת כוח.

"המזרח התיכון הוא ממלכת אי הוודאות, ועלינו להיערך לכל תרחיש, מצוידים בעוצמה הנדרשת. אני משוכנע, נדב, שתוכל להתמודד בהצלחה עם כל האתגרים הללו ותצעיד את השב"כ קדימה. אני סומך עליך, אזרחי ישראל סומכים עליך. בשם כולנו עלה והצלח", אמר נתניהו.

 ראש השב"כ היוצא, יורם כהן, אמר כי בחמש השנים האחרונות הייתה לשב"כ שורה של הישגים  בתחום סיכול הטרור, בהם סיכלו עובדי הארגון, בשיתוף-פעולה עם לוחמי צה"ל ומשטרת ישראל, מאות רבות של פיגועי ירי, מטעני-חבלה, חטיפות, ופיגועי הרג המוני שתוכננו בידי גורמי הטרור הפלסטיני.

"שם הארגון שאתם מנהיגים יוצא למרחוק ובכם גאוותנו" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"שם הארגון שאתם מנהיגים יוצא למרחוק ובכם גאוותנו" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"לשירות היו גם הישגים לא מעטים בתחום סיכול ריגול, הגנה בסייבר על תשתיות מחשב קריטיות, הגנה על סודות המדינה ואבטחה והן בכל הנוגע לבניין הכח השירותי והשגת יכולות מבצעיות מתקדמות בארץ ובחו"ל, שאפשרו לנו לבצע את משימותינו באופן יעיל לאורך זמן ולהתמודד עם האתגרים שמולנו", אמר כהן. "אמון הציבור בשירות ובאנשיו הוא בעל חשיבות מכרעת, בכל הנוגע להשגת יכולת למימוש ייעודו. בשנים שחלפו, עשינו כל שלְאֵל ידינו כדי להצדיק את האמון שנותן בנו הציבור, ואני יכול לומר במעמד זה בסיפוק, כי כל שׂדרות העם רוחשות לשב"כ אמון והערכה ולא אחת זכיתי לחוש, באופן בלתי אמצעי, ברגשות אלה של הציבור כלפי הארגון".

ראש השב"כ הנכנס נדב ארגמן, אמר כי הוא חש עד מאוד בכובד האחריות המוטלת  מעתה על כתפיו. "אין  סימלי ומשמעותי עבורי מאשר לעמוד כאן  יחדיו בימים טעוני משמעות, בין יום השואה ליום הזיכרון ויום העצמאות. אני יוצא לדרך בימים שהם סמל ומצפן, המקפלים בחובם כאב,זיכרון וגעגועים, לצד תיקווה ואמונה בחזון ובדרך", אמר.

לאחר מכן אירחו נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו, נחמה ריבלין, את ראש שירות הביטחון הכללי היוצא, יורם כהן, וראש השירות הנכנס, נדב ארגמן.

"מעת לעת אנחנו נוסעים בעולם ומקבלים כאן בבית הזה אורחים מהעולם כולו", אמר הנשיא. "אני רוצה לומר לשניכם, כי שם הארגון שאתם מנהיגים יוצא למרחוק וכי בכם גאוותנו. כולם מבקשים ללמוד, להלל ולשבח אתכם, כמו את מערכת הביטחון שלנו כולה.

"אתה נדב, נכנס למקום בו צמחת. קיבלת כמה החלטות גורליות, וידעת תמיד לשמור על האיזון הנדרש בהגנה על ביטחוננו בסביבה של עוינות על רקע פונדמנטליסטי", אמר הנשיא. "זוהי בהחלט משימה לא פשוטה. אני רק יכול לומר יחד עם רעייתי, ובשם האזרחים כולם, אנחנו מודים לך, יורם. נדב, אנו מתפללים ומקווים שתוביל אותנו בדרך שלך, עם היכולות והכישורים בזכותם נבחרת. ברוך אתה היוצא וברוך אתה הנכנס".

ראש השב"כ היוצא, יורם כהן הודה לנשיא ורעייתו ואמר: "כל הדברים שאנו עושים, נעשים כשליחי ציבור. אנו משרתים את עם ישראל בצנעה, בכבוד ובנחישות". הוא שיבח את מחליפו: "נדב ותיק בארגון, אמיץ, מנוסה מאוד, פטריוט, שורשי, ישר דרך וישר לב, ואין לי ספק שהצעדת הארגון קדימה מובטחת בידיו ובראשו גם יחד".

ראש השב"כ הנכנס, נדב ארגמן הודה ליורם כהן על 34 שנות שירות והובלת הארגון בחמש השנים האחרונות. "ליוויתי אותו בשלוש וחצי השנים האחרונות, ונהניתי מגיבוי שאפשר לחלום עליו. תודה על הרעות והחברות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן