Skip to content

הרצוג: בלי להחזיק בהגה ההצטרפות לממשלה לא מעניינת אותי

ח"כ שלי יחימוביץ': "זו הצעה שהיה צריך לדחות אותה בבוז מזמן. לצערי זה לא קרה, והיא עולה שוב ושוב. נכון שמצב המפלגה קשה ביותר. אבל כניסה כזאת לממשלה משמעותה התאבדות פוליטית ומוסרית". ח"כ מיקי רוזנטל כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "הרצוג במכירת חיסול" וכי הוא "מוכן לזחול כמעט ללא תנאי לממשלת נתניהו". גם עמיר פרץ, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלי להחזיק את ההגה – ההצטרפות לממשלה לא מעניינת אותי. כך מבהיר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, בתגובה מפורטת ראשונה, על הדיווחים לפיהם הוא קרוב מאוד לסיכום על הצטרפות לממשלה.

"אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות" (צילום: דן בר דוב)
"אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות" (צילום: דן בר דוב)

הרצוג עושה זאת לאחר שבימים האחרונים נתקל בלחצים כבדים ובהתנגדות עזה להצטרפות לממשלת נתניהו ללא שינוי בקווי היסוד שלה – גם במפלגתו וגם משותפתו למחנה הציוני, ציפי לבני. הידיעות על ההצטרפות הצפוייה עוררו תסיסה רבה במפלגה וכן גם החלטה, של המשמרת הצעירה, להפגין מול ביתו. בין תוקפיו החריפים ביותר היה ח"כ מיקי רוזנטל שכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "הרצוג במכירת חיסול" וכי הוא "מוכן לזחול כמעט ללא תנאי לממשלת נתניהו". רוזנטל האשים עוד כי הלגיטימציה שהעניק הרצוג לממשלת נתניהו "עיקרה במידה רבה את היכולת שלנו לבקר אותה בעתיד".

ח"כ שלי יחימוביץ', כתבה במכתב ששיגרה לחברי מפלגת העבודה, כי לא מדובר על ממשלת אחדות, אלא על ממשלת ימין לכל דבר, כשמפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים.

"בלי קווי יסוד חדשים, בלי הבקעה מדינית משמעותית, בלי ביטול מתווה הגז, בלי שינוי דרמטי בסדר היום הכלכלי-חברתי – דמוקרטי. כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת – הבית היהודי", כתבה ח"כ יחימוביץ'. "זו הצעה שהיה צריך לדחות אותה בבוז מזמן. לצערי זה לא קרה, והיא עולה שוב ושוב. נכון שמצב המפלגה קשה ביותר. אבל כניסה כזאת לממשלה משמעותה התאבדות פוליטית ומוסרית. בשיחות פנימיות הבעתי את עמדתי זאת במלים חדות וחריפות פי כמה ממה שאני כותבת כאן, ובפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת".

ח"כ סתיו שפיר: "כניסה לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו היא בגידה בכל אחת ואחד מהבוחרים שלנו. שנה שלמה הבטחנו שזה "אנחנו או הוא". בשום שלב לא אמרנו "זה אנחנו, וגם הוא".

"עצם הדיון המתמשך על זחילה פנימה מביך אותי", אמרה ח"כ שפיר. "זה דיון שמסריח מעסקנות פוליטית עלובה ומרדיפת ג'ובים. הממשלה הנוכחית היא הגרועה וההרסנית בתולדות המדינה. בניגוד לממשלות גרועות לפניה, היא לא מסתפקת בהרס כלכלי, ברשלנות מדינית וברפיסות ביטחונית, אלא גם אחראית להתפוררות מוחלטת של המרקם החברתי ושל עמוד השדרה המוסרי של עם ישראל. זו ממשלת השיסוי והפילוג".

לצד לבני, יחימוביץ' ורוזנטל הביעו בימים האחרונים גם עמיר פרץ, מרב מיכאלי, איציק שמולי, אראל מרגלית, יוסי יונה וזוהיר בהלול התנגדות ברורה למהלך.

"בפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת". שלי יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)
"בפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת". שלי יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)

וכך נאמר בתגובת ח"כ הרצוג, שהתפרסמה הערב בעמוד הפייסבוק שלו: ״בימים האחרונים שמעתי הרבה תובנות ציניות ולגלגניות מצד פרשנים שתמיד יודעים הכל. אני לא יודע הכל אבל אני יודע מה האמת שלי.

"בשנה האחרונה קיבלתי מידי יום פניות להיכנס לממשלה. לכולן עניתי: לשבת שם בלי להחזיק את ההגה- לא מעניין אותי. אני לא וועדת קישוט.

"השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת – אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות. כולם אוהבים את המושג "אחדות". אבל בעיניי מה שקובע היא שאלת הדרך המשותפת.

"אם אקבל את המנדט לעצור את מסע ההלוויות הבא ולבלום את סכנת החרם הבינלאומי, להחזיר את ארצות הברית ואירופה להיות בנות ברית, לפתוח משא ומתן עם מדינות האזור ולהיפרד מהפלסטינים לשתי מדינות כדי לעצור את מסע הטרור המתמיד – אז אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה.

"אם אקבל מנדט להוריד את יוקר המחיה, להגן על הציבור במתווה הגז, לשמור על בית המשפט העליון, לבעוט לכל הרוחות את החקיקה הגזענית המתועבת– כשזה יקרה אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה.

"אני מודאג ומוטרד מהיקף השנאה ברחובות, האלימות, הגזענות וההסתה נגד אישי ציבור, קציני צבא ושופטים", כתב הרצוג. "יש לכולנו אחריות להפחית את השנאה ברחובות ולחזק את הפיוס הפנימי. עד לרגע זה וכפי שנאמר כל הזמן – לא הונחה הצעה שתואמת את הקווים האדומים שלי.

"שמעתי את הלגלוג הסרקסטי ואת הנבואות על קץ דרכי הפוליטית אין ספור פעמים בחיי, מצד אותם פרשנים שהוכו בתדהמה כשהבאתי 24 מנדטים, יותר מכל מועמד בדור האחרון והובלתי את מפלגת העבודה והמחנה הציוני לסף כיבוש השלטון. תפקידו של מנהיג לעמוד על האמת שלו, לא להיכנע לנהמות אלימות ולשרירי אגו, ולא להעניש את הציבור בדרדור מצב המדינה לפעולות שסופן שכול וצער! עד כאן! אני אחראי גם לגורלם ולחייהם של אלה שלא בחרו בי", כתב הרצוג. "גם כשערימות מילים אלימות ומסיתות שוטפות את התקשורת והרשתות החברתיות אני לא שוכח שציניות והומור תפל לא באים במקום מנהיגות, אחריות ושיקול דעת קר ומפוכח. תפקידו של מנהיג לעמוד מול כל אלה, בלי חשש, להוביל ולנצח!״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן