Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 18 במאי, 2016

הגלויה האחרונה, אידיוט בחו"ל 2, אוצר ספינת המיליארדרים, עד קצה הזריחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:10 הגלויה האחרונה | The Last Postcard, ערוץ Yes דוקו 

זוכה פרס ה-European Grand Off. 'למה הסכמת לעשות את הסרט הזה?', שאלתי את אמי והיא ענתה: 'כי חשבתי שככה יהיה לי בן'. סרטו הראשון ועטור הפרסים של הבמאי סילבן ביגלאייזן מגולל את סיפור היחסים הכאובים בין אמו בת ה-87 ובינו. האֵם הסתירה עד כה את הסודות המשפחתיים, שראשיתם בימי השואה. את חלקו של הסיפור גילה סילבן בהיותו ילד והוא יצר אצלו מצבור של ריחוק, כעסים והאשמות כלפי אמו. הסרט מהווה עבור שניהם ניסיון ראשון ואחרון – לשבור את השתיקה. הסרט נוגע גם בשאלות רחבות יותר של זיכרון, אשמה וזקנה, על רקע מלחמת העולם השנייה וההשפעה שהייתה לה על חיי הניצולים – ועל חיי ילדיהם. 77 דקות, עברית / צרפתית, ישראל / בלגיה, 2007.

22:00 אידיוט בחו"ל 2 | An Idiot Abroad 2, ערוץ 8 

קארל פילקינגטון, הנוסע הסרבן האהוב על כולם, חוזר שוב אל שדה התעופה. והפעם: ריקי ג'רוויס וסטיבן מרצ'נט ("המשרד", "ניצבים") מחליטים לשלוח אותו מסביב לעולם עם רשימת הדברים שחייבים לעשות לפני שמתים. מי שהספיק לצפות בעונה הראשונה כבר יודע שפילקינגטון לא אוהב לטייל. הוא שונא טיסות, רכבות, בתי מלון, אתרי תיירות, אנשים זרים או באופן כללי כל תזוזה מיותרת. חמוש ברשימה אינסופית, קארל ישוגר לשחות עם דולפינים, לשהות על אי בודד, לנסוע בכביש 66 ולבחון האם אלו באמת הדברים הטובים ביותר ברשימת דברים לעשות לפני שתמות. סדרה בת 8 פרקים, 45 דקות כל אחד, בשידור יומי.

22:10 אוצר ספינת המיליארדים | Billion Dollar Wreck, ערוץ ההיסטוריה 

שברי ספינה טרופה שעשויה להכיל מיליארדי דולרים; קונספירציה היסטורית חובקת עולם; אדם אובססיבי שהקדיש את חייו לחיפוש אוצר ושילם על כך מחיר יקר; ומאמץ הרואי אחרון של משפחה לפתור תעלומה שכמעט והרסה אותה מבפנים. סדרה העוקבת אחר צייד האוצרות, מרטין ביירלי ובנו גרנט ביירלי, המחפשים בשנית אחר אוצר מטבעות זהב ששוויו מוערך למעלה ממיליארד דולר, שאמור להימצא בין שברי האונייה המפוארת RMS Republic, ששקעה למצולות האטלנטי לפני למעלה ממאה שנה.

22:30 עד קצה הזריחה Twilight of a Life, ערוץ Yes דוקו 

הסרט הישראלי הטוב ביותר – פסטיבל דוקאביב 2015; סרט התעודה באורך מלא הטוב ביותר – פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי 2015; סרט הפתיחה – פסטיבל Visions Du Reel. אמו של הבמאי סילבן ביגלאייזן היא בת 95, אך בתוך ראשה היא עדיין בת עשרים – צוחקת, מעשנת, שרה ומנשקת. היא מרותקת למיטה והוא מבלה לצדה שעות של קרבה, הנעות בין צלילות מוחלטת ודעתנית לבין רגעים של אובדן זיכרון, שבהם היא משתמשת בשפה אחרת: שפת הליטוף. סרט שופע הומור, שמחה ואופטימיות, גם כשהוא נוגע באפשרות הפרידה הקרובה. שחור לבן, 70 דקות, עברית / צרפתית, ישראל / בלגיה, 2015.

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן