Skip to content

צרפת: זה לא נגמר עד שזה לא נגמר

המדהים בכל הסיפור הוא ש... שום דבר לא חדש הטקטיקה של המשטרה, המשחקים של הממשלה, יחסי הציבור כנגד המפגינים, התעלמות המדיה מהאירועים הרלוונטיים. הכל ישן, שחוק ו...עובד. בכל מדינה, ישראל, ארה"ב, צרפת, ספרד, יוון וכו'...
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
10,00 מפגינים במארסיי - צילום: עמית מנדלזון

אתמול, ה- 19 במאי שוב יצאו הצרפתים לרחובות, חוק העבודה עדיין לא עבר וכולם נחושים להפיל אותו. הממשלה עדיין מתעקשת ומוכנה ללכת עד הסוף.  המשטרה שלמרבה הגיחוך ערכה יום קודם לכן הפגנה משלה כדי לגנות את "שנאת השוטרים". הציפה את העיר בשוטרי חרש, בלשי היחיד למניעת פשע שניסו לבצע מעצרים בטרם תחל ההפגנה, ותוך כדי, כשהיעד הוא תמיד צעירים, כל מי שלובש שחורים או מחזיק דגל שחור אדום בידיו.

עימות מילולי בין אנשי ה CGT ונציגי הצעירים - צילום: עמית מנדלזון

הבלשים שהיו מפוזרים במקום הם גם אלו שמנעו את המשך פעילותם של הצעירים, שצותתו לשיחות והעבירו את הייעד הבא ב-SMS למפקדה, כך מצאו עצמם הצעירים מגיעים למקום אחרי כוחות ה- CRS.

חומה אנושית מול בניין הפרפקטור - צילום: עמית מנדלזון

כל הדקורציות הוסרו והפעם היה ברור שאיגוד ה- CGT משתף פעולה עם המשטרה לפחות כשמדובר במניעת חופש ההתנועה מהצעירים והארגונים היותר מיליטנטים.

כאן זה לא נחשב הסתה - מנואל וואל עם שפם - צילום: עמית מנדלזון

בחודש האחרון צצה פיקציה טיפוסית נוספת לאירועים מהסוג הזה: המשטרה טוענת שהיא מותקפת על ידי מה שהם קוראים CASSEURS או אם תרצו פורקי עול, אלו שמחפשים צרות ואלימות בלבד., פיקציה מוחלטת מכיוון שלפחות במארסיי הם פשוט לא קיימים, ואף אחד גם לא העיתונאים, שאכלו את הלוקש, לא הצליח לאתר מי מהם וכל העצורים הם מפגינים כמו כולם, נקיים מעבר פלילי.

חסימה מוחלטת מול משרדי המשטרה - צילום: עמית מנדלזון

להערכתי מספר המפגינים במארסיי הסתובב גם הפעם בין 10 ל- 13,000 אם להתעלם מהניפוח כלפי מעלה של האיגודים (מבחינתם היום ברחובות 90 אלף…)

היחידה להנצחת הפגנות - צילום: עמית מנדלזון

המסלול של ההפגנה הנוכחית קוצר משהו והיא הסתיימה בנקודה בעייתית, שעד היום נמנעה מהמפגינים, מול מפקדת המשטרה הסמוכה לבניין הפרפקטור. הסיבה התבררה די מהר, על המרפסת של מפקדת המשטרה ניצב שוטר שהנציח את כל האירוע בעיקר את הקבוצות המיליטנטיות יותר והצעירים, במצלמת וידאו. לא לפני שמפקדיו וידאו שהמקום מוצף שוטרים.

מוכנים - צילום: עמית מנדלזון

הקרב לא הסתיים היום תשובש תנועת הרכבות וסיכוי סביר שהאיגודים יעשו בקרוב סוף סוף שימוש בנשק יום הדין: שביתה ללא תאריך סיום.

המדהים בכל הסיפור הוא ש… שום דבר לא חדש הטקטיקה של המשטרה, המשחקים של הממשלה, יחסי הציבור כנגד המפגינים, התעלמות המדיה מהאירועים הרלוונטיים. הכל ישן, שחוק ו…עובד. בכל מדינה, ישראל, ארה"ב, צרפת, ספרד, יוון וכו'…  אף אחד לא לומד כלום.

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן