Skip to content

נתניהו: "נסתייע במדינות הערביות כדי להגיע להסדר אמיתי עם הפלסטינים"

בתום מפגש בין ממשלות ישראל וצ'כיה התייחס נתניהו גם למינוי ליברמן לשר הביטחון: "אני דואג לביטחון ישראל ואני עושה את זה ובסוף מוביל את המערכות", אמר. "בסוף, ראש הממשלה מנווט את כל המערכות יחד עם שר הביטחון, יחד עם הרמטכ"ל, וכנראה שעשיתי עבודה לא רעה במהלך שנותיי כראש הממשלה - וכך גם יהיה עכשיו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טוען כי גם לאחר כשלון השיחות עם הרצוג הוא פועל כדי "להסתייע במדינות הערביות כדי להגיע להסדר אמיתי עם הפלסטינים". לדבריו הוא מנסה לקדם זאת כל הזמן, לרבות בשעות האחרונות. ראש הממשלה אמר זאת בתום מפגש שקיימו הערב ממשלות ישראל וצ'כיה, בראשות ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובוטקה.

נתניהו וראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובוטקה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו וראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובוטקה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"היוזמות שאני מדבר עליהן הן יוזמות באזור", אמר נתניהו בתשובה לשאלות עיתונאים. "זאת אומרת, להסתייע במדינות הערביות כדי להגיע להסדר אמיתי עם הפלסטינים. תמיד חשבנו שזה יהיה ההפך אבל במידה רבה, היום הכיוון הוא הכיוון הזה. אני מנסה כל הזמן, לרבות בשעות האחרונות, לקדם כאן ועכשיו מגעים עם מנהיגים שונים באזור על מנת לסייע לכיוון הזה.

"יש לנו הרבה אינטרסים משותפים עם מדינות ערביות מובילות באזור ואני חושב שאחד האינטרסים המשותפים הוא לקדם תהליך שלום אמיתי, אמיתי, בינינו לבין הפלסטינים, ואולי בעזרתם אפשר להתגבר על כמה מהמכשולים. זה מה שאני עובד עליו עכשיו, ואני עושה את זה בדיוק בהתאם למה שאני אומר באופן פומבי כשם שאני מרחיב את הממשלה בדיוק כפי שאמרתי שאעשה. אני עוד מתכוון, ככל שניתן הדבר, להרחיב אותה עוד יותר".

נתניהו הדגיש כי מדיניותו חותרת להסדר שלום עם הפלסטינים, "הסדר שישמור על הביטחון אבל יאפשר לנו להימנע ממדינה אחודה מהים עד הירדן". הוא הדגיש כי הוא מתכוון להמשיך במדיניות הזאת גם בהרכבה החדש של הממשלה.

בתשובה לשאלה על חוסר נסיונו של אביגדור ליברמן בענייני ביטחון אמר נתניהו: "אני דואג לביטחון ישראל ואני עושה את זה ובסוף מוביל את המערכות. בסוף, ראש הממשלה מנווט את כל המערכות יחד עם שר הביטחון, יחד עם הרמטכ"ל, וכנראה שעשיתי עבודה לא רעה במהלך שנותיי כראש הממשלה – וכך גם יהיה עכשיו. מדיניות אחראית, תקיפה, מושכלת שמטרתה לשמור על ביטחון ישראל וגם לקדם מהלכי שלום ויוזמות באזור. זה דבר ראשון".

במהלך המפגש בין שתי הממשלות נחתמו מספר הסכמים בילטראליים ובהם שיתוף פעולה  בתחום הגנת הסייבר, שיתוף פעולה בתחומי החינוך, המדע והתרבות, שיתוף פעולה בתחום התיירות ושיתוף פעולה בתחומי מדע, טכנולוגיה וחדשנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן