Skip to content

יורו 2016: אתנחתא קלה למשטרה – אלבניה מול צרפת

תמונות ואווירה נהדרת מערב המשחק בין אלבניה לנבחרת המארחת שהסתיים ססופו של דבר בנצחון הצרפתים 2-0
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטרים מחייכים זה משהו שלא ראינו כאן במארסיי זה זמן רב. שלושה חודשים של מחאה והפגנות, מעצרים והרבה גז מדמיע. שלושה ימי קרבות רוסים-אנגלים: דם ואש ותמרות גז מדמיע. ועכשיו כלום: עשרות אלפי אנשים ברחובות, משחק כדורגל, בירה ו… כלום, אין עבודה לשוטרים.

אנחנו גאים ולא משנה מה - אוהדים אלבנים בנמל הישן במארסיי - צילום: עמית מנדלזון

אלבניה, אחת המדינות העניות ביותר באירופה, משחקת ביורו! ומארסיי מארחת אותה דווקא מול הנבחרת המקומית, לכאורה, סיכוי קלוש, לאלבנים זה לא משנה. אנשים שאינם ידועים כתיירים מובהקים, ממלאים את רחובות העיר וקשה מאוד לפספס אותם עם החולצה האדומה הלוהטת שלהם והכובע שמזכיר במקצת את…נו טוב תחליטו אתם.

אלבנים בכובע - צילום: עמית מנדלזון

מולם עשרות אלפי צרפתים מקומיים ומכל רחבי צרפת שבאו לראות כדורגל נטו.זה לא שהם לא שותים בירה, זה לא שהם לא שרים, אבל הצרפתים לא מחפשים מכות, והאלבנים, רבים מהם בעיצומו של הרמאדן (אלבניה היא מדינה מוסלמית), רובם בכלל לא שותה. והם כאן בגלל הגאווה והחוויה, אין להם אשליות. התוצאה אווירת חג נהדרת, הרבה צבע ו…שוטרים מחייכים.

שותים בצוותא - בדיוק במקום הזה התנהל לפני כמה ימים קרב - צילום: עמית מנדלזון

ובאין קרבות כל העיר חוגג, הנהגים סבלניים מחייכים, התיירים עוד יותר, זה לא שלמישהו היה ספק מה תהיה תוצאת המשחק. אבל היורות זה לא רק כדורגל ומכות זה סיבה למסיבה, ומסיבות אין הרבה בשנים האחרונות גם באירופה.

אלבנים במארסיי - צילום: עמית מנדלזון
תרנגול צרפתי - צילום: עמית מנדלזון
ויש גם בדיוק ארבעה מוסקיטרים - צילום: עמית מנדלזון
מוכרים דגלים - צילום: עמית מנדלזון
שחור אדום זה אלבניה - צילום: עמית מנדלזון
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן