Skip to content

ma ma

פנלופה קרוז חיה ומתה בסרט שבו מככבות רבות מאיתנו, בלי לקבל על כך משכורת ובלי אבק כוכבים. איך השמיים קורסים עלינו ואיך אנחנו חוזרות לחיים עם תובנות ועם כוחות שלא היינו מודעות להם קודם לכן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש ערכה האגודה למלחמה בסרטן ערב הוקרה למתנדבות ועובדות וגם למתמודדות עם סרטן השד. במהלך הערב הוקרן הסרט מא מא. בספרדית, הביטוי 'סרטן המא מא' פירושו סרטן השד. הסרטן של אמא. נכון שלוקים בו לעתים נדירות גם גברים, וכמובן גם נשים שלא ילדו, אך יותר מכל הוא מזוהה עם מיניות, נשיות ורבייה.

צילום יח"צ

פנלופה קרוז בעלת היופי האקזוטי ממחישה לנו שלבים רבים של התמודדות שרובנו, בוגרות הסרטן הכי נפוץ, מכירות טוב מדי. ההלם שבבשורת הסרטן, הטיפולים. מספרים לנו השכם והערב על התפתחויות בריפוי הסרטן אך במה שקשור לסרטן השד, כבר הרבה שנים יש פרוטוקול ידוע של כימותרפיה, ניתוחים, כריתות, שחזור והקרנות. פרוטוקול שברגיל כולל 16 פעמים כימותרפיה קשה ובעלת תופעות לוואי מתישות וכואבות.

הסיפור של מגדה, אותה מגלמת קרוז, מוכר מדי לנשים שחשבו שהחלימו מהסרטן, החלו לשקם את חייהן ופתאום גילו שהן גרורתיות וסופרות זמן לאחור. הסיפור שלה הוא גם פחדה הגדול ביותר של אישה, שכבר עברה את כל הטיפולים ונמצאה נקייה. אותה אישה, כמוני, עושה הכל כדי לא לחזור לסטטיסטיקה העגומה, שרק הולכת ונעשית עגומה יותר. מאחת לתשע לאחת משמונה ואפילו אחת משבע. אותה אישה נבדקת שוב ושוב וחרדה בכל פעם מתוצאות הבדיקות. אותה אישה בטוחה משום מה מידי פעם שזה חזר והיא בונה תרחישים של החיים בצל הגרורות.

                צילום יח"צ. הסצינה המוכרת והלא אהובה על כל חולת סרטן שמקבלת כימותרפיה

מצד שני, אותה אישה מכירה את ערך החיים. יודעת מיד ראשונה שאנחנו פה לזמן שאול, לכן צריך לנצל אותו על הצד הטוב ביותר. מגדה היא חולה כזאת, שהולכת לקראת סוף ידוע מראש, אך היא גם. בעלת תפישת עולם אופטימית שהיא מנחילה לבנה הקטן ולבן זוגה. תפישת עולם כזו עוזרת להתמודד עם כל דבר, ולנו, מתמודדות סרטן השד בהווה ובעבר, ומן הסתם גם בעתיד, יש צורך באופטימיות רבה ככל הניתן, חוסן נפשי, כוח והומור כדי לעבור את חודשי הטיפולים ולהגיע לשלב של ההחלמה והמעקב,

מגדה, שהיתה בהתחלה 'מכחישת סרטן' ולא רצתה לחלוק את קשיי ההתמודדות שלה עם סביבתה, תופעה מוכרת אצל נשים רבות שחוששות מהרחמים ומלחשושי הסביבה, נעזבה על ידי בן זוגה בלי קשר לסרטן, אך מצאה לה איש טוב שרצה להיות לצידה בכל רגע עד הסוף. נושא התמיכה גם הוא נושא כאוב. יש כאלה שמסוגלות לקבל תמיכה בקלות, ויש כאלה שמתקשות להיעזר. יש כאלה שמגלות שיש להן חברים רבים שעומדים לצידן ויש כאלה שמגלות שאנשים מתרחקים.  גופים כמו האגודה למלחמה בסרטן וגופים נוספים שמטפלים בנשים שמתמודדות והתמודדו עם סרטן השד (כמו אחת מתשע) הם מקור לתמיכה. מקור אדיר לתמיכה במתמודדות סרטן השד היא קבוצת הפייסבוק "גמאני", או בשמה המלא: "גמאני חליתי בסרטן השד". שם אפשר לקבל מידע, חיבוק, תמיכה מכל הסוגים והמינים. הפניות לרופאים, המלצות על טיפולים אלטרנטיביים ומה לא.

צילום יח"צ. מצילומיו המרהיבים של קיקו דה לה ריקה

בתום הסרט לא נותרה כמובן עין יבשה באולם. ראוי לציין את הצילום הנהדר של קיקו דה לה ריקה שהעצים את הרושם העז שהסרט הותיר עלינו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן