Skip to content

הפיגוע בכביש 60 – סגר על חברון, מצוד אחרי המפגעים

דוידי פרל ראש מועצה אזורית גוש עציון: "התושבים מצפים לתשובות ברורות. לא ניתן להשלים עם המצב הנוראי בו המחבלים קובעים את סדר היום והם המחליטים מתי לפגוע", הקבינט יתכנס במוצאי שבת. בנט דורש להתכנס עוד היום ואומר: "המחבלים אינם שומרים שבת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום – מיכאל (מיכי) מארק, בן דודו של ראש המוסד, יוסי כהן, רב מוכר המנהל את ישיבת ההסדר בהתנחלות עתניאל וישיבת תורת שרגא בירושלים, הוא ההרוג בפיגוע הירי שאירע היום (שישי) בכביש 60 בסמוך למוצב אדוריים. רעייתו, חווה (חוי) מארק, בת 40, נפצעה בפיגוע באורח קשה, ושניים מילדיהם, תהילה ופדיה, נפצעו אף הם באורח בינוני-קשה וקל.
מארק (48) ורעייתו הורים לתשעה בן 48, התגוררו עם משפחתם בהתנחלות זה שנים רבות וגיסו, הרב בני קלמנזון, מכהן כאחד מראשי הישיבה במקום ביחד עם הרב רא"ם הכהן. בעבר, בנוסף לתפקידים אלה, ניהל מארק את החברה לפיתוח המועצה האזורית הר חברון.

מיכאל (מיכי) מארק ז"ל
מיכאל (מיכי) מארק ז"ל

צילום: דוברות כב"א תחנת יהודה
צילום: דוברות כב"א תחנת יהודה

מחקירה ראשונית עולה כי בפיגוע, אירוע הטרור הרביעי שהתרחש ביומיים האחרונים, ספגה המכונית שבה נסעו בני המשפח נסעה מכיוון צפון לדרום, צרור יריות מרכב שנסע אחריה ועקף אותה גרם לפגיעה ולהתהפכות המכונית. הרכב הפוגע האיץ ונמלט מהמקום. לפחות 19 קליעים נמצאו בזירת הפיגוע. כוחות ביטחון גדולים פתחו בסריקות אחר המחבלים שנמלטו מן המקום וכביש 60 נסגר לתנועה לתנועה בין בית חגי לעתניאל לצורך פעולות חקירה. פלסטינים שהיו במקום סיפרו שאת הדיווח הראשוני על הפיגוע העביר פלסטיני שהיה בסמוך, וכי אשתו היא זו שהגישה טיפול ראשוני לאישה שנפצעה. הם סיפרו כי גם הסהר האדום טיפל בה.
פרמדיק מד"א זכי יהב היה מהראשונים שהגיעו למקום הפיגוע. הוא סיפר: "המראה היה קשה מאוד. ראינו רכב הפוך על הגג, רכב שבו נסעו ארבעה בני משפחה. בתוך הרכב נלכד גבר בשנות ה-40 לחייו. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, וסבל מפצעי ירי ומפציעות כתוצאה מהתאונה. בסיוע כוח רפואה של צה"ל ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל בתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. מחוץ לרכב שכבה אישה בשנות ה-40 לחייה. היא הייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מפצעי ירי בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי מהיר בשטח, העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך טיפול רפואי מציל חיים פינינו אותה לבית החולים, מורדמת ומונשמת".

אזור הפיגוע
אזור הפיגוע

19 קליעים נמצאו ליד מכונית המשפחה שנפגעה (צילום: הצלה יו"ש)
19 קליעים נמצאו ליד מכונית המשפחה שנפגעה (צילום: הצלה יו"ש)

בתגובה לאירוע הקשה אמר דוידי פרל ראש מועצה אזורית גוש עציון, כי "התושבים מצפים לתשובות ברורות. לא ניתן להשלים עם המצב הנוראי בו המחבלים קובעים את סדר היום והם המחליטים מתי לפגוע, מתי להבעיר את הגזרה ומתי לתת שקט לתושבים. שר הביטחון הוא האחראי על השקט וכעת אנחנו רוצים לראות שינוי בתגובה. גירוש משפחות המחבלים באופן מידי והחזרת הביטחון לכל אזרחי ישראל. בשעה קשה זו מצפה ההתיישבות כולה לחיזוק משמעותי ומהיר שיבהיר למחבלים שכל פעולתם לא תחליש אותנו".
ארגון הג'יהאד האסלאמי פרסם הודעה ובה נאמר כי "ההסלמה בפיגועים נגד מתנחלים משקפת את העיקשות הפלסטינית להמשיך באינתיפאדה".
צה"ל הטיל סגר ופתח במצוד (צילום: דובר צה"ל)
צה"ל הטיל סגר ופתח במצוד (צילום: דובר צה"ל)

גורם צבאי בכיר אמר כי "הסיבות להתפרצות הפיגועים הן סוף הרמדאן, שיסתיים בשלישי הבא. אלה ימים שתמיד יש בהם יותר פיגועים". אותו גורם הוסיף כי "הצלחת פיגועים מביאות לעוד פיגועים, בהיעדר גינוי של הרשות הפלסטינית ועצירת ההסתה". כמו כן, אישר הגורם כי צה"ל יטיל כתר מלא על אזור חברון, במאמץ לעצור את רצף הפיגועים. מדובר בכתר מלא באזור, לראשונה מאז חטיפת שלושת הנערים לפני כשנתיים. נמסר כי הכתר יהיה הרמטי בחלק מהכניסות ו"נושם" בחלק אחר.
בעקבות החפת גל הטרור והפיגועים הקשים ביממה האחרונה – באחרון שבהם נרצח מיכאל מרק מעתניאל ואשתו וילדיו נפצעו – הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס במוצאי שבת ב-22:00. כך החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעומד בראש ועדת השרים – אך השר נפתלי בנט דורש לעשות זאת בבהילות. בנט דורש לכנס את הקבינט כבר הלילה. "המחבלים אינם שומרים שבת", הוא אמר. לדבריו, כבר אמש ביקש פעמיים מנתניהו לכנס את הקבינט. "אי מענה חמור אחרי פיגוע גורר אחריו פיגוע נוסף", כך טוען שר החינוך, יו"ר הבית היהודי.
ראובן ריבלין, נשיא המדינה אמר בתגובה לפיגוע: אני רוצה לחזק את ידי משפחת מרק עם הרצחו של אב המשפחה מיכאל (מיקי) הי״ד ולהצטרף אל התפילות הנאמרות בבתי ישראל ברגעים אלו לשלומה והחלמתה של האם חווה ולשלום ילדיהם.
מיקי הי״ד, מנהלה של ישיבת ההסדר בית ועד לתורה בעתניאל, ראה בישיבה את מפעל חייו ואת אחד המפעלים החשובים בחברה הישראלית.
הישיבה בעתניאל ידעה שעות קשות ולדאבון ליבנו רשימת הנופלים במערכות ישראל אשר היו בניה, מתארכת. תנחומיי למשפחה בשעה קשה זו ולראשי הישיבה ותלמידיה העומדים בחזית המערכה, על האובדן הקשה של מנהל ומורה דרך. צה״ל וזרועות הביטחון יגדעו את ידי המרצחים הארורים ואני מבקש לחזק גם אותם בשעות קשות אלו.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן