Skip to content

התנועה לאיכות השלטון דורשת דיווח מפורט על מימון מסע נתניהו באפריקה

עפ"י פרסומים בתקשורת עלות הנסיעה עומדת על 28 מליון שקלים, וכוללת הטסת ארבעה מטוסים ומשלחת של כ-150 איש. בלשכת רה"מ נאמר בתגובה: "בניגוד לסכומים שפורסמו בתקשורת, ללא בדיקה, עלות ביקורו של ראש הממשלה באפריקה נאמדת בכ- 12.5 מיליון שקל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד ראש הממשלה בדרישה לקבל פירוט עבור נסיעתו של ראש הממשלה למדינות אפריקה ולציון 40 שנה למבצע אנטבה. עלות הנסיעה עומדת על 28 מליון שקלים, וכוללת הטסת ארבעה מטוסים ומשלחת של כ-150 איש.

במעלה מדרגות כבש המטוס - נתניהו ורעייתו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
במעלה מדרגות כבש המטוס - נתניהו ורעייתו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)

 הבוקר פורסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעמוד בראש משלחת שתבקר בארבע מדינות באפריקה (אוגנדה, רואנדה, קניה ואתיופיה) ולטקס הממלכתי לציון 40 שנים למבצע אנטבה באוגנדה. בפנייתה לללשכת ראש הממשלה אומר התנועה לאיכות השלטון כי עפ"י מה שפורסם, הביקור הינו חסר תקדים בעלויותיו הגבוהות ועומד על כ-28 מיליון ש"ח, והוא כולל בין היתר הטסת ארבעה מטוסים ובהם נציגים רבים של צה"ל, כמו גם מספר אנשי עסקים.

"התנועה רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים הדיפלומטיים של מדינת ישראל עם מדינות אפריקאיות וכן את הצורך לקיים טקס לציון מבצע היסטורי זה. ואולם, העלות הגבוהה של המשלחת, שנטען לגביה שהיא הגבוהה ביותר אי פעם של ראש ממשלה ישראלי בחו"ל, מחייבת כי תיבחן באופן הדוק על ידי עין הציבור", אומרת התנועה לאיכות השלטון. נוכח הדברים מבקשת התנועה לקבל את הפירוט המלאה של נסיעה זו לרבות פירוט בדבר מהות ההוצאה והסכום שהוצא עליה מן הקופה הציבורית. וכן, מסמכים המפרטים את הליך קבלת ההחלטות שהוביל להוצאות אלו, לרבות הפרוטוקולים, תחזיות העלויות שהובאו בפני הגורמים המאשרים, והמסמכים שבהם אושרו הוצאות אלו.

ראש הממשלה עצמו התייחס הבוקר לביקורו הצפוי באפריקה, בתחילת ישיבת הממשלה. "אני יוצא מחר לביקור היסטורי באפריקה, אחרי עשרות שנים שראש ממשלה לא היה שם", אמר. "אני אפגוש שבעה ראשי מדינה באוגנדה עם הגיעי לשם לפסגה מיוחדת עם מדינות מזרח אפריקה. יש כאן כניסה מחודשת של ישראל ליבשת אפריקה. יש שם חמישים וארבע מדינות. בכוונתנו לחזור לאפריקה כשם שאפריקה חוזרת לישראל. יש לכך השלכות חשובות מאוד בגיוון הבריתות הבינלאומיות שלנו והיחסים הבינלאומיים שלנו שהולכים ומתרחבים למעצמות לאסיה, לרוסיה, לאמריקה הלטינית וכמובן עכשיו, ליבשת אפריקה".

בתגובה לטענות על עלות הביקור באפריקה נמסר מלשכת ראש הממשלה: "בניגוד לסכומים שפורסמו בתקשורת, ללא בדיקה, עלות ביקורו של ראש הממשלה באפריקה נאמדת בכ- 12.5 מיליון שקל.

"הסכום כולל את ביקוריו של רה"מ באוגנדה, קניה, רואנדה ואתיופיה, הטקס הרשמי שמפיק מרכז ההסברה לציון 40 שנה למבצע אנטבה, ועלויות האבטחה- על פי דרישת השב"כ".

עוד נטען בלשכת ראש הממשלה כי מכון היצוא ארגן את משלחת אנשי העסקים שנלווית לראש הממשלה לטובת פיתוח וחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות אפריקה. "אנשי העסקים והחברות המשתתפים במשלחת נושאים בעלויות הטיסה והלינה באופן פרטי. המדינה אינה מממנת זאת".

לדברי לשכת רה"מ "מדובר בביקור היסטורי של ראש ממשלה ישראלי באפריקה מזה עשרות שנים, שתחזק את הקשרים המדיניים, כלכליים וביטחוניים עם מדינות רבות ביבשת אפריקה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן