Skip to content

חדש בטלוויזיה: שני, 18 ביולי, 2016

מֵיְיפֶּלְת'וֹרפ: להישיר מבט, לשחרר את הנסיכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

22:00 מֵיְיפֶּלְת'וֹרפ: להישיר מבט | Mapplethorpe: Look at the Pictures, ערוץ Yes דוקו 

גברים עירומים בחליפות גומי, תקריבים של זקפות, אובייקטים שנדחפים לאיזורים אינטימיים – כל אלה הן תמונות שצולמו על ידי רוברט מייפלת'ורפ, שנחשב לצלם הקונטרוברסאלי ביותר של המאה העשרים. מייפלת'ורפ, הומו מחוץ לארון, צילם אימג'ים של סקס בין גברים, עירום, ופֶטיש, שהיו כל-כך ראדיקליים עד שתוייגו כפורנו שמתחפש לאמנות. פחות מדוברות היו התמונות האחרות – דיוקנאות עדינים של פרחים, פסלים והגוף האנושי – שהיו לא פחות חזקות ולא פחות פורצות דרך. סרטם של צמד הקולנוענים פנטון ביילי ורנדי ברבאטו ("העיניים של תמי פיי", "בתוך גרון עמוק") מתבונן ישירות באימג'ים השנויים במחלוקת, ובעזרת ראיונות נטולי-עכבות עם הקרובים לו – עמיתים, חברים ובני-משפחה – מספר את סיפורו של הגבר הנאה, יליד הפרברים, שבאופן אגריסיבי קרא תיגר על הקונבנציות של צילום הסטילס. גם בעידן שבו אנו כבר כמעט מחוסנים בפני אלמנט השוֹק, האימג'ים של מייפלת'ורפ עדיין מושכים תשומת לב רבה, כזו שלמעט מאד צלמים היתה, אם בכלל. 108 דקות, ארה"ב, 2016. סרט מעניין שמציג את התקופה ותמונותיו של מייפלת'ורפ, אך לא מביא מוסר השכל או תובנה חכמה. ציון: 

23:30 שחרר את הנסיכה Release the Princess, ערוץ הקולנוע הישראלי 

'לשחרר את הנסיכה' הוא שעשעון טלוויזיה עתיר רייטינג ופרסים. מעל תפאורה דמוית מרתף עינויים משתלשל כלוב ובו כלואה נסיכה יפה. שכטר, מנחה התוכנית מקבל שיחת טלפון מסתורית מאישה הדורשת לשחרר את הנסיכה. למה היא מתכוונת? שחקנים: ג'וליאנו מר וליאת גליק. בימוי: אורון אדר. ישראל, 2000. הסרט לא יצא לקולנוע בארץ. עלילה חסרת מסר מרכזי וההפקה עצמה זולה ונראית כך. ציון: 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן