Skip to content

מצרים: מובארק יואשם בבגידה באומה המצרית

סגירת חשבון של "האחים המוסלמים" עם מי שרדף אותם משך שלושה עשורים ומנע את פעילותם הסדירה? התובעים במשפטו של נשיא מצרים לשעבר מאיימים כי אם לא ייגזר עליו עונש מוות הם יוסיפו אישומים בסעיפים אחרים שיחייבו את שליחתו לכלא לשנים ארוכות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגירת חשבון של "האחים המוסלמים" עם מי שרדף אותם משך שלושה עשורים ומנע את פעילותם הסדירה? התובעים במשפטו של נשיא מצרים לשעבר מאיימים כי אם לא ייגזר עליו עונש  מוות הם יוסיפו אישומים בסעיפים אחרים שיחייבו את שליחתו לכלא לשנים ארוכות

מאת יצחק קמחי-זוארץ

הנשיא לשעבר מובארק טוען לחפותו בשימוע הראשון שלו, אוגוסט 2011
הנשיא לשעבר מובארק טוען לחפותו בשימוע הראשון שלו, אוגוסט 2011

צוות הפרקליטים המייצגים את משפחות הקורבנות והפצועים שנפלו במהלך ההפגנות של ה-25 בינואר במצרים הודיעו כי בכוונתם להעמיד סעיפי אישום נוספים נגד הנשיא חוסני מובארק, נוסף על סעיפי אישום של הרג המפגינים ב-25 בינואר ואישומי השוחד הפוליטי שבהם הוא כבר הועמד לדין. גזר הדין בעניין זה יינתן ב-2 ביוני הקרוב.

לטענתם של פרקליטי המשפחות, קיימים פשעים רבים שביצע הנשיא לשעבר מובארק במהלך כהונתו. אחד התובעים בעניין הרג המפגינים מןנעם עבד אל-מקסוד, המייצג את ארגון "האחים המוסלמים" במצרים, אמר כי מועצת העם המצרית דנה בחקיקת חוק שיאפשר את העמדתו לדין של מובארק גם בסעיף של "בגידה באומה המצרית".

בריאיון לעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אוסט" הוסיף עבד אל-מקסוד ואמר כי האישום בבגידה באומה הוא בעיקר בעקבות קשריו של הנשיא לשעבר עם מדינות כגון ישראל וארה"ב ובעקבות מעורבותו בהשחתת החיים הפוליטיים במדינה לאורך שנות שלטונו. עבד אל-מקסוד טען שהכוונה היא להתרכז כעת בסיפוריהם של קורבנות האלימות של משטר מובארק ורק לאחר מכן לעסוק בסעיפי אישום נוספים של פגיעה בזכויות האזרחים המצרים והעמדתם לעונשי מאסר של שנים תחת עינויים בלא כל אפשרות של חנינה.

כאמל מנדור, אחד התובעים המייצג את אזרחי מצרים בתיק, טען כי הוא מתכוון לדרוש סעיפי אישום נוספים כנגד הנשיא מובארק במידה וגזר הדין שייחרץ לו לא יהיה מוות. מנדור הוסיף ואמר כי האחים המוסלמים מתכוונים להציג ראיות נוספות של פשעים נעשו כנגד חברי הארגון בבתי הסוהר המצריים בימי משטר מובארק ולהגיש כתב אישום נוסף כנגד הנשיא לשעבר ונגד שר הפנים המצרי לשעבר חבּיבּ עדלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן