Skip to content

משטרת ישראל פיצחה פרשת ריגול עסקי בתחום שיווק התרופות

משטרה התירה לפרסם כי בלש פרטי, איש מודיעין עסקי נחקר לאחרונה בחשד שפעל שלא כחוק להשגת אינפורמציה עסקית של חברת שיווק תרופות. בין השאר ביצע הבלש איתור של בעלי התפקידים הרלוונטיים בחברת השיווק ובמוסדות רפואיים ופנה אליהם בזהות בדויה של בעל תפקיד לכאורה בחברת השיווק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלש עסקי, בעל חברה פרטית למודיעין מאזור המרכז חשוד בניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות ושיבוש מהלכי משפט שביצע לכאורה בעת שנשכר על ידי בעל חברה לשיווק תרופות לבלוש אחרי חברה זהה בשוק.  ממצאי החקירה של היחידה הארצית של משטרת ישראל שסיימה לאחרונה את החקירה  שעניינה חשד לריגול עסקי בתחום שיווק התרופות, הביאו לגיבוש תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות על ידי החשוד המרכזי – בעל החברה למודיעין עסקי, כך נמסר היום (רביעי) ממשטרת ישראל.
במסגרת החקירה, אשר לוותה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, נחקרו מספר רב של מעורבים, שניים מהם באזהרה – בעל החברה הפרטית המתמחה במודיעין עסקי ומנכ״ל חברה לשיווק תרופות ששכר את שירותיו. במהלך החקירה נתפסו חומרים רבים ובוצעו מגוון פעולות חקירה.
ממצאי החקירה ביססו חשד כי החשוד, בעל החברה הפרטית למודיעין עסקי, פעל שלא כדין, באופן המתיימר להיות מתוחכם, על מנת להשיג במרמה מידע סודי אודות חברה מתחום שיווק התרופות לאחר שנשכר על ידי מנכ״ל חברה אחרת בתחום. בין היתר, ממצאי החקירה העלו כי איש המודיעין הפרטי ביצע איתור של בעלי התפקידים הרלוונטיים בחברת השיווק ובמוסדות רפואיים ופנה אליהם בזהות בדויה של בעל תפקיד לכאורה בחברת השיווק או תוך התחזות לגורם מתוך החברה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, זאת על מנת שאלה ימסרו לו את המידע המבוקש – ניסיונות שלא צלחו.
עם סיום החקירה התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע העבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות ושיבוש מהלכי משפט על ידי בעל החברה למודיעין עסקי. גורמי חקירה מציינים כי בעניינו של מזמין המידע, בעל החברה לשיווק תרופות לא נמצאו ממצאים המצביעים על כך שביצע עבירה פלילית.  עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה הפרקליטות באם הצטברו די ראיות על מנת להעמיד את הבלש העסקי לדין פלילי. על זהות החברות המעורבות והחשודים מוטל עדיין צו איסור פרסום בהחלטת בית המשפט לבקשת באי כוחם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן