Skip to content

זעם בעדה הדרוזית – מי הדליף במכוון את סרטון הריגת תושב ג'וליס?

פרסום סרטון מצלמות האבטחה שהודלף אמש תקשורת, תחושות זעם וכעס בקרב משפחות ההרוג ומשפחת ראש המועצה. "התחושה הייתה שתכף תפרוץ כאן מהומת אלוהים" אומר חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן שדורש לדעת מי הדליף במכוון את הסרטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דורש לחקור - מי הדלף? שכיב שנאן (צילום באדיבות המצולם)
דורש לחקור - מי הדליף? שכיב שנאן (צילום באדיבות המצולם)

הדלפת סרטון מצלמות האבטחה של הריגתו של מוניר נבאוני תושב ג'וליס בידי סלמאן עמאר ראש מועצת ג'וליס, ופרסומו בכלי התקשורת, עוררה הבוקר (חמישי) דאגה זעם רב בקרב נכבדי העדה הדרוזית.
פרסום הסרטון שפורסם אמש בכל כלי התקשורת זאת למרות צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה, גררה מתיחות נפיצה בכפר ג'וליס שבצפון. "התחושה הייתה שתכף תפרוץ כאן מהומת אלוהים", אומר חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן תושב חורפיש, מנכבדי העדה. "מיד קיבלתי טלפונים נזעמים משני הצדדים, ממשפחת ראש המועצה וממשפחת ההרוג, טלפונים שהבהירו לי שהפתיל הוצת וחייבים מיד לכבותו לפני ששפיכות דמים חמורה תתרחש בכפר".  בסמוך לפרסום הסרטון, נכבדי העדה וראשי רשויות הזדרזו לפנות למקורבי שתי המשפחות, לחבק, להתריע ולהזהיר.
"בני משפחת ראש המועצה שהו בבית העם בכפר וניחמו את האבלים בעת פרסום הסרטון", סיפר בן הכפר למגפון. "כשנודע להם על הסרטון הם הזדרזו לברוח מהמקום לפני שתתרחש מהומה אלימה במקום".

תמונת מסך מהסרטון שהודלף
תמונת מסך מהסרטון שהודלף

אתמול, עם היוודע דבר הרצח הגיעו לביתו של שיח' מואפק טריף בג'וליס נכבדי העדה וביניהם, ראשי מועצות, חברי כנסת לשעבר, חברי כנסת בהווה וסגן השר איוב קרא, על מנת להרגיע את הרוחות. הם פנו טלפונית ועברו בין בתי שתי החמולות. לאחר כארבע שעות הם הצליחו להביא לידי 'הודנא', הפסקת מעשי אלימות עד שתתגבש סולחה ממשית בין הצדדים. פרסום הסרטון הביא כמעט לפיצוץ הודנא העדינה בה גברי משפחת עאמר עזבו את הכפר לחודש ימים על מנת לתת לנכבדים, חברי וועדת הסולחה לפעול להשבת השקט בכפר.
"נדהמנו אתמול בערב לראות את הפרסום של סרטון מצלמות האבטחה של המועצה המקומית בג'וליס וזאת למרות קיומו של צוו איסור פרסום גורף לכל הפרשה", הגיב הבוקר ח"כ לשעבר שנאן. "מיותר לציין שהפרסום גרם לתסיסה רבתי בישוב ג'וליס ובישובים הדרוזים בכלל והביא להתעוררות רגשות שכמעט גרמה למהומות ומעשה ונדליזם שרק אלוהים יודע לאיזה תוצאות הדבר יכול להביא. עמדנו לפני פיצוץ של שפיכות דמים שיכולה הייתה להסתיים גם במוות", זועם שנאן. "כאן עולות מס שאלות קשות שמחייבות תשובה" הוא תובע, "חייבים לברר מי הדליף?, מה מטרת ההדלפה? ומי היה נגיש לחומר הזה שנילקח על ידי המשטרה".  לטענת שנאן "התשובות כמעט ברורות שזה יכול להיות מודלף לתקשורת בידי אנשי המועצה ו/או משטרת ישראל".
"אין הדבר משנה מי משניהם המדליף ומה מטרתו , המצב הזה מחייב את משטרת ישראל לתת לנו לעדה ולאזרחי המדינה מה היא עושה עם העבירה החמורה על צוו איסור הפרסום. ומה היא עושה בשביל לסייע לנו מנהיגי הציבור שפעלנו ופועלים קשה להרגעת הרוחות ומניעת התפרצות של מהומות קשות בישוב שיכולות להביא לרצח נוסף שאני בטוח שאין איש שזה רצונו", קובע חבר הכנסת לשעבר, "צריך חקירה ותשובות".

1 Comment

  1. גידי
    9 בספטמבר 2016 @ 23:52

    אליק מאחר ומעורבת אישה בסיפור לשני הצדדים אינטרס להגיע לעמק השווה וזה"המזל" בסיפור הטרגי. והמבין יבין…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן