Skip to content

4 נערים מנחליאל נעצרו בחשד לחבלה במערכת מים פלסטינית ותקיפת שוטרים

לטענת המשטרה שוטרי הפשיעה הלאומנית הגיעו לעצור 2 קטינים בחשד לפשיעה לאומנית ושניים אחרים תקפו את השוטרים. אחד מהקטינים נפצע קלות בפניו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשי מחלק הפשיעה הלאומנית במשטרת ש"י עצרו הבוקר ( שני) בישיבה שבהתנחלות נחליאל שבמטה בנימין,  4 קטינים בני 14 – 16 בחשד להתפרעות ותקיפת שוטרים וביצוע פשיעה לאומנית בזמן האחרון. שנים מהעצורים נעצרו בעקבות חשד לפביצוע פשיעה לאומנית ושניים אחרים מאחר ותקפו שוטרים בעת ביצוע המעצר. בארגון "חוננו" טוענים כי כי בלשי המשטרה הפעילו יד קשה כלפי העצורים וטוענים כי אחד מהקטנים אף נפצע בפניו עקב כך.

הקטין שנשרט בפניו (צילום: חוננו)
הקטין שנשרט בפניו (צילום: חוננו)

חוננו: הנערים נעצרו באלימות בחשד כי חבלו בצנרת מים פלסטיני
לדברי "חוננו", הכוחות שכללו את בלשי היחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י וכן כוחות יס"מ, הגיעו בסביבות השעה 7:00 בבוקר לישיבה והחלו לבצע מעצרים של תלמידים כבני 14 הלומדים בישיבה, חלקם ככל הנראה באמצעות צווי מעצר, אך חלק מהעצורים נעצרו ללא שהוצגו צווים בעניינם. לטענתם צוות הישיבה דיווח על אלימות קשה שהפעילו השוטרים ומספר תלמידים שנפצעו.

בארגון מציינים כי הסיבה למעצרים נעוצה בחשד שהקטינים חיבלו בצינורות מים של האוכלוסיה הפלסטינית. על פי אנשי השיבה, בשבועות האחרונים הוזמנו אנשי צוות ותלמידים מהישיבה לעדות בימ"ר ש"י, שם תושאלו על טיול בו השתתפו תלמידי הישיבה לפני מספר חודשים ולטענת המשטרה במהלכו נגרם נזק למערכת צינורות של פלסטינים.
בחוננו מוסיפים כי שניים מהקטינים שנעצרו הבוקר באמצעות צו מעצר עוכבו אתמול בידי שוטרים בדרכם לישיבה אולם השוטרים לא מימשו את צווי המעצר ושחררו אותם.

משטרת ש"י – הנערים ברחו ואחרים תקפו שוטרים
ממשטרת ש"י נמסר כי הבוקר הגיעו שוטרי משטרת ישראל לביצוע מעצרים של שני קטינים ע"פ צו בימ"ש בישיבה בנחניאל שחשודים באירוע פשיעה לאומנית מהתקופה האחרונה. במשטרה מציינים כי "בזמן הגעת השוטרים לישיבה החלו לברוח מספר קטינים , לאחר מרדף קצר החלו שני נערים לתקוף את השוטרים ונעצרו". "סה"כ נעצרו ארבעה קטינים ובמעצר הברחנים נפצע אחד הנערים בפניו. החשודים נלקחו לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית", לשון ההודעה.

המשטרה מנסה "לדוג" נאשמים

במכתב שהוציא עו"ד עדי קידר מחוננו לימ"ר ש"י בימים האחרונים הוא מתאר התנהלות של מה שקרוי בפיו "מסע דיג" בקרב תלמידי הישיבה. עו"ד קידר מספר כי לפני כחודש ימים הגיעו שוטרי ימ"ר ש"י לישיבה בנחליאל ודרשו לקבל את רשימת תלמידי הישיבה. לדבריו לאחר מכן החלו חוקרי המשטרה להזמין תלמידים לעדויות באמצעות פניות לראש הישיבה. קידר טוען כי "התברר כי החוקרים נקטו איומים ואף סירבו להודיע להורי הקטינים על כך שהם נחקרים במשטרה, והמשיכו להזמין תלמידים באופן אקראי תוך שהם מאיימים כי אם לא יגיעו התלמידים לחקירה המשטרה תפשוט על הישיבה". עו"ד קידר: "מדובר "במסע דיג" והתנהלות לא ראויה של המשטרה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן