Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 26 באוקטובר, 2016

המתנחלים, האיטי: קריאה לעזרה, חייזרים מן העבר 9
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 המתנחלים | The Settlers, ערוץ Yes דוקו 

צל"ש מיוחד – דוקאביב 2016. אם הסכסוך בין ישראל והפלסטינים באמת עומד במרכזו של הסכסוך במזרח התיכון, אזי המחלוקת על עתיד ההתנחלויות שוכנת בלב ליבו של הסכסוך הזה. חבלי יהודה ושומרון, שהיו ריקים מיהודים עד 1967, הם כעת ביתם של מאות אלפי מתיישבים יהודים. ציבור זה מגוון ורב פנים בדעותיו, במאפייניו הדתיים ובמאפייניו החברתיים-כלכליים, גיוון המשקף במידה רבה את החברה הישראלית כולה. למרות שהרבה כבר נאמר, נכתב וצולם על הסכסוך בין ישראל והפלסטינים, סיפורם של המתנחלים עצמם מעולם לא סופר בשלמותו. מי הם היהודים האלה שעקרו את משפחותיהם כדי לגור באזור השנוי ביותר במחלוקת בעולם, בתוך ים של שכנים עוינים? מה הניע אותם, וממשיך להניע אותם, לקרוא לחבלי ארץ אלו ביתם, למרות חוסר הוודאות לגבי המשך קיומו של הבית? כיצד המתנחלים מגיבים לגינוי ולזעם של הקהילה הבין-לאומית, וגם של ישראלים רבים, שרואים בהם מכשול לשלום? כיצד מצטיירים בעיני עצמם, אותם אנשים המייצגים בעיני רבים בארץ ובעולם קנאות דתית בלתי מתפשרת, שנאה לזר ואפילו גזענות. סרט ראשון בסוגו המציג תמונה שלמה וכוללת, היסטורית ועכשווית, של מפעל ההתנחלויות מראשיתו ב-1967 ועד היום. תוך מבט מקרוב על האנשים שמאחורי אחד האתגרים הגיאופוליטיים המרכזיים ביותר בפניו ניצבת מדינת ישראל. במאי: שמעון דותן.

22:00 האיטי: קריאה לעזרה | Call for Help, ערוץ 8 

מה גורם לאנשים לקום בוקר אחד, לעזוב את עבודתם ומשפחתם, ולהגיע לאזור מוכה אסון במטרה לסייע לאנשים זרים? צמד ישראלים מביא את סיפורו של צוות קטן ועצמאי (.GLOBAL D.I.R.T) שהוקם במטרה לעזור לתושבי האיטי לאחר רעידת האדמה הקטלנית שהתרחשה בשנת 2010. צמד ישראלים החליט לנסוע ולצלם את מה שהתרחש לאחר רעידת האדמה. הם פגשו מספר אנשים מרתקים שהחליטו לעזוב את הכל ולהגיע לסייע, בלי חסות של ארגון ממוסד, ללא תקציב לפעול בעזרתו. זה לא סיפור על האיטי או על העבודה שנעשית בהאיטי, זה סיפור על האנשים, הסיבות, החלומות והקונפליקטים שלהם שהביאו אותם לשם. ארה"ב, 2015.

22:30 חייזרים מן העבר 9 | 9 Ancient Aliens, ערוץ ההיסטוריה 

האם חייזרים עתיקים ביקרו אותנו? מי הם היו? מהיכן הגיעו? מה הייתה משימתם? האם הותירו רמזים על נוכחותם? מה הייתה המורשת שהותירו אחריהם? האם הם יחזרו? מעידן הדינוזאורים, דרך מצרים העתיקה, בני המאיה בדרום אמריקה ועד ימינו, הסדרה בוחנת קשרים אפשריים בין עדויות עדכניות על הימצאות עב"מים, למידע שנאסף ופוענח מחפצים וטקסטים עתיקים.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן