Skip to content

צרפת מפנה את הג'ונגל

ממשלת צרפת החלה אתמול בפינויו של מחנה הפליטים המאולתר שנוצר על גבול צרפת בריטניה בסביבות העיר קלה. ה"ג'ונגל" כפי שהוא מכונה מהווה יבלת ענקית בישבנה של צרפת והלחץ לפינויו מכריח את ממשלת צרפת לנקוט באמצעים מיוחדים, ובמהירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מאתמול (יום שני) לעיני 700 עיתונאים מכל העולם החלה ממשלת צרפת בפינוי מה שנקרא ה"ג'ונגל".

ה"ג'ונגל" הוא הכינוי למחנה הפליטים המאולתר שנוצר בסביבת העיר קלה בצפון צרפת, נקודת מעבר הגבול לבריטניה. הייעד המועדף על רוב הפליטים, שרובם המכריע איננו מעוניין להישאר בצרפת, מסיבות כלכליות גרידא. סגירת הגבול וביקורת קפדנית של הבריטים יצרה מצב בו ממשלת צרפת מצאה את עצמה עם מחנה פליטים אקראי ומאולתר עם עשרות אלפי פליטים מקהילות שונות מאריתריאה, סודן, אפגניסטן, סוריה ועוד. הפליטים, כ-1,200 מהם ילדים, חיים במחנה בערבוביה של אוהלים מוזנחים ומלוכלכים ומבנים זמניים.

מאהל טיפוסי בג'ונגל (ערוץ 24)
מאהל טיפוסי בג'ונגל (ערוץ 24)

משא ומתן בין ממשלות צרפת לבריטניה לא הניב שום החלטה רלוונטית פרט למתן זכות מעבר לפליטים שיש להם משפחה בבריטניה, כך שרובם נשארו במחנה המאולתר שהפך לידוע לשמצה עקב הזנחה.

אתמול ה 23 באוקטובר החלה ממשלת צרפת בפינוי המחנה ומאות אוטובוסים הוקצו למטרה כשהאירוע מאובטח על ידי כ- 1000 שוטרים, חלקם רכובים על גבי סוסים. כאמור כל כלי התקשורת סיקרו ומסקרים את האירוע בקפדנות, שכן מדובר בשעת מבחן לממשלת צרפת. הרשויות בצרפת העריכו כי 2,500 מתושבי המקום צפויים להתפנות במהלך היממה הקרובה.
לפי התכנית, המחנה, שמשתרע על פני כ-40 דונם של דיונות חול, ששימשו בעבר להטמנת פסולת, יפונה לחלוטין וייהרס עד לחודש דצמבר. ה"ג'ונגל" כפי שמכונה המחנה, מחולק לאזורים לפי לאומם של הפליטים.
הלילה במחנה, ניכרה המתיחות שנוצרה במקורה מהדאגה הרבה בקרב הפליטים שחששו מפני הבאות. לאחר שפליטים רבים החלו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים, הגיבו השוטרים בירי גז מדמיע כלפי המתפרעים. כמה מבנים במחנה אף נשרפו כליל. אך בשעות הבוקר נרגעו הרוחות. לאחר מכך לא היו אירועים מיוחדים.

ילדים עוזבים את הג'ונגל (DNA NEWS)
ילדים עוזבים את הג'ונגל (DNA NEWS)
ערוץ 24 צילום מסך
ערוץ 24 צילום מסך

על פי התכנית, הפליטים יועברו למרכזי קליטה בכל אזורי צרפת בהם יוכלו להגיש בקשה למקלט מדיני, אלו שיסרבו להתפנות יועברו למחנות מעצר אדמיניסטרטיבי הקיימים בצרפת זה מכבר ומיועדים למהגרים לא חוקיים. אבל אז התברר כי המרכזים הללו מלאים, אי לכך ניתנה האפשרות לאלו שמסרבים לחמוק ברגל או ברכבת מהמקום תוך עצימת עיניים של השלטונות, העיקר שהמקום יתפנה באופן מוחלט. פליטים רבים בחרו לחפש מקום מסתור בסביבה בכדי לא להיות רחוקים מגבול בריטניה.

כבר הבוקר עזבו את המקום 60 אוטובוסים מלאים, מה שמוכיח שממשלת צרפת איננה מתכוונת להתמהמה בפינוי.

כאמור אין אירועים מיוחדים והפינוי מתבצע בשקט יחסי.

 

 

3 Comments

  1. גורן
    25 באוקטובר 2016 @ 9:25

    צרפת הליברלית קלטה מיליוני מהגרים מה הבעיה תקלוט עוד שבעת אלפים זה שהם רוצים להגיע לבריטניה יפה מאוד זו לא תוכנת כבקשתך זה שהם לא רוצים להישאר בצרפת אומר הרבה שפליט מגיע הוא לא מחפש לוקסוס ישראל גזענית זה ידוע לנו יש לפחות סיבות להיות גזענים אבל לצרפתים.

    • עמית מנדלזון
      25 באוקטובר 2016 @ 10:02

      איפה הגזענות הצרפתית בסיפור ? הרי הם מוכנים לקלוט את הפליטים.

      • גורן
        26 באוקטובר 2016 @ 22:03

        גזענית כי הם לא מוכנים להישאר בצרפת ראיתי בסקאי ניוז שהם דיברו נגד הצרפתים שמתנהגים אליהם לא יפה ושונאים אותם כך דיברו אותם פליטים/ מהגרים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן