Skip to content

שלישי 27 דצמבר 2016 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה יועצו הבכיר של אובמה: לא יהיו צעדים נוספים נגד ישראל (מדיני) * נתניהו נועד עם השרים ליצמן ודרעי במטרה לחדש את חקיקת חוק המואזין – לו לא יפריעו בקיסריה (פוליטי) * ח"כ לשעבר דודו לוי: אי אפשר לשמוע לפני שבועיים דברי שבח על אפריקה, וכעת לעשות סנקציות (פוליטי) תחזית מזג אוויר היום (שלישי): […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

יועצו הבכיר של אובמה: לא יהיו צעדים נוספים נגד ישראל (מדיני) * נתניהו נועד עם השרים ליצמן ודרעי במטרה לחדש את חקיקת חוק המואזין – לו לא יפריעו בקיסריה (פוליטי) * ח"כ לשעבר דודו לוי: אי אפשר לשמוע לפני שבועיים דברי שבח על אפריקה, וכעת לעשות סנקציות (פוליטי)

תחזית מזג אוויר

היום (שלישי): גשם לסירוגין מצפון הארץ ועד לצפון הנגב מלווה ברוחות ערות. ייתכנו סופות רעמים יחידות. בחרמון ובצפון רמת הגולן צפוי שלג. קיים חשש משיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח, חשש מהצפות במישור החוף. בדרום ייתכן אובך. קר במיוחד. חיפה 11; ירושלים 7; תל אביב והמרכז 13; שפלה 13; באר שבע 14; אילת 18.

הלילה: מעונן חלקית עד מעונן. עדיין ייתכנו טפטופים עד גשם מקומי קל. חיפה 6; ירושלים 4; תל אביב והמרכז 9; שפלה 9; באר שבע 7; אילת 8.

יום רביעי: מעונן חלקית. הטמפרטורות תעלנה במקצת אך תשארנה נמוכות מהרגיל בעונה. ייתכנו טפטופים לאורך מישור החוף.

 יום חמישי: מעונן חלקית. גשמים מקומיים צפויים לרדת בצפון הארץ ולאורך החוף.

 יום שישי: מעונן חלקית עד נאה. משעות אחה"צ יתרבו העננים וייתכן גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ ולאורך החוף. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

פוליטי

בכיר בשירות הציבורי הנחקר בחשד לעבירות שחיתות אומר כי חוקרי המשטרה מנסים לגייס אותו לשמש עד מדינה נגד שר בכיר (ערוץ1)

מסתמן: היועמ"ש ימליץ על חקירה פלילית נגד בנימין נתניהו * במשטרה מעריכים כי היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט יאשר להם בימים הקרובים לעבור מבדיקה בענייני רה"מ לחקירה מלאה וגלויה * החשדות הנבדקים, בין השאר, בפרשה הם קבלת שוחד וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות (חדשות2)

שר החוץ לשעבר דוד לוי שוחח עם שר האוצר ומתח ביקורת על צעדיו של ראש הממשלה בתגובה להחלטת מועצת הביטחון: "אי אפשר לשמוע לפני שבועיים דברי שבח על אפריקה, וכעת לעשות סנקציות" (ynet)

חוק המואזין: נתניהו נועד עם השרים ליצמן ודרעי במטרה לחדש את חקיקת חוק המואזין * ההסכמה המסתמנת: המואזין יושמע פעם אחת ביום אך לא בין השעות 11 בלילה ל-6 בבוקר * היום צפויים השרים להיפגש עם אלקין, שמונה על ידי נתניהו לטפל בחוק, בכדי להגיע לנוסח מוסכם סופי ולהעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית * טענות כי בנו של נתניהו מעורב מאחורי הקלעים בעניין החוק (כל הזמן)

מחירי הדיור: נתניהו על מחירי הדירות: "אמרתי כבר לפני כמה שנים – תקנו דירות" –  "יש כאלה ששמעו ועשו ויש כאלה שלא עשו"

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ ושוטרי מג״ב באיו״ש 7 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

במנשה- בקבטיה נעצרו 4 מבוקשים.

בבנימין-באל עמרי נעצר מבוקש.

בעציון- בבית אומר נעצר מבוקש.

ביהודה- בחברון נעצר מבוקש.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

איראן מבצעת תרגיל בהגנה אווירית – כולל השתתפות מערכת ה-S-300 * לפי פרסומים באיראן, התרגיל נועד לבחון את מערך ההגנה האווירית כולל מערך הל"א. התרגיל יתקיים בדרום המדינה (nrg)

מדיני

משרד החוץ הרוסי: רק מו"מ ישיר בין ישראל לרש"פ יביא לשלום

טורקיה בשירות ה-BDS – תפסיק לקלוט פסולת זכוכית מישראל

צרפת: דוחים את דבריו של ליברמן כי ועידת השלום הבינ"ל היא "משפט דרייפוס" – "ממשיכים לקדם את ועידת השלום בפריז"

קבוצה של אנשי עסקים יהודים מניו יורק ביקרה בבחריין ונפגשה עם גורמים המקושרים לממשל. * החמאס דורש: לפעול באופן מידי להפסקת כל פעולה של נורמליזציה עם האויב הציוני"

החלטת האו"ם נגד ישראל: בראיון לאחר קבלת ההחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות וההאשמות החריפות של ירושלים נגד ממשל אובמה, מכחיש יועצו הבכיר של הנשיא כי אובמה הוא זה שיזם את המהלך ומדגיש: "לא יהיו יוזמות נוספות"‎ (חדשות2)

– לשכת רה"מ: עומדים מאחורי הטענה שאובמה אחראי להחלטה באו"ם * את ההוכחות נגיש לממשל הבא

– בישראל מעריכים: "סבירות נמוכה לפגיעה כלכלית עקב החלטת מועצת הביטחון" * בממשלה ובמיגזר העסקי טוענים כי הסיכוי לפגיעה ביצוא מהשטחים קלוש, אולם נספחים מסחריים החלו לעקוב אחר השלכותיה במדינות השונות * על פי הגורמים: "בניגוד למצב מול האיחוד, הסכם הסחר של ישראל עם ארה"ב חל גם על השטחים" (דה מרקר)

– פרשן מצרי: מטרת ההחלטה באו"ם – לפגוע במצרים * הטחת האשמות נגד ארה"ב והרשות הפלסטינית: לטענת פרשן בעיתונות המצרית, הגשת התכנית נגד ההתנחלויות באו"ם נעשה בלי תיאום עם מצרים, לאחר שזו משכה הצעה כזו עקב לחץ מהמדינות. "אובמה רצה לסכסך בין מצרים למדינות ערב" (nrg)

חוץ

בצל המתיחות עם טייוואן: ספינות קרב סיניות נכנסו לים סין הדרומי

ראש ממשלת יפן נחת בהוואי לקראת ביקור בפרל הארבור

טראמפ ייפגש עם נשיא הרפובליקה של קונגו

דרום אפריקה: 3 הרוגים ו-26 פצועים במהומות בבית כלא

ארה"ב: טראמפ על אובמה: "אין סיכוי שהיה מנצח אותי בבחירות"

– טראמפ בביקורת על האו"ם: "חבל שאנשים מגיעים לשם רק להעביר זמן" – "לאו"ם יש כל כך הרבה פוטנציאל, אבל כרגע הוא סתם עוד מקום למפגש חברתי, כך כך עצוב"

– הרפובליקנים זועמים: אובאמה במירוץ מטורף * במפלגה מוחים על החלטות שמקבל הנשיא בזו אחר זו – דווקא כשהוא עם רגל בחוץ * ביניהם: מחיקת מאגר של שמות מהגרים (ישראל היום)

– קלינטון לתומכיה: 66 מיליון אמריקנים הצביעו עבור הערכים שלנו

טורקיה: החשודים בניסיון ההפיכה הכושל יעמדו היום למשפט

מצרים: חוק חדש במצרים מורה על הקמתה של מועצה עליונה לעיתונות ולתקשורת. גוף מפקח שאת יושב הראש שלו ואת חבריו ימנה נשיא מצרים א-סיסי.

סוריה: ערב הסעודית תתרום 27 מיליון דולר לסיוע לפליטים סורים

– דיווח בסוריה: צבא אסד פגע במעיין המספק מים לדמשק

צרפת: פריז: גבר כבן 44 נעצר בחשד כי ריסס כתובות נאצה נגד יהודים

קונגו: לפחות 35 נהרגו בידי מורדים

דרום קוריאה: 29 חברי מפלגת השלטון מנסים להקים מפלגה עם מזכ"ל האו"ם

חדשות

הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בזן בסך 753 מליון ש"ח בגין השריפה שפרצה אתמול במכל דלק של החברה – "התובע לא הצליח להגיע לעבודה בשל הפקקים שנוצרו באזור" (גלובס)

צרכנות

חוק השקיות: החל משבוע הבא חוק השקיות נכנס לתוקף, ובעקבותיו יצטרכו הצרכנים לבחור האם להיפרד משקיות הניילון בסופר או לשלם עבור כל שקית 10 אג'. * החוק אינו חל על שקיות ללא ידיות

בריאות

הצפיפות בבתי החולים שוברת שיאים: "לא מעלים את מספר מיטות האשפוז" * כבכל שנה הביא אתו החורף זינוק בשיעורי הצפיפות ברבים מבתי החולים בישראל. משרד הבריאות: התפוסה במחלקה פנימית בהדסה "עין כרם" – 250%. מנהל בית החולים וולפסון: "שיעור הקשישים עולה, אך אין מענה" (מעריב)

כלכלה

רמי לוי: רמי לוי מכר למוסדיים כ-3.5% ממניות הרשת תמורת 72 מיליון ש' * המכירה נעשתה לפי מחיר של כ-154 שקל למניה – דיסקאונט של כ-2% על שוויה בבורסה * כעת אחזקתו של לוי בחברת שיווק השקמה ירדה ב-3.3% לשיעור של 45% * הסיבה למכירה: הגדלת אחזקות הציבור במניה לקראת השינוי הצפוי במדדי הבורסה.

אשראי eLoan: אסף עזרא, סמנכ"ל השיווק במיטב דש, מונה ליו"ר חברת האשראי eLoan * עזרא יכהן בתפקיד במקביל לתפקידו הנוכחי מזה שלוש שנים כסמנכ"ל שיווק ומכירות פיננסיות במיטב דש. (bizportal)

גל העזיבות בבנק הפועלים נמשך: אפרת יעבץ, הממונה על חטיבת מחזיקי עניין בבנק, הודיעה על פרישה * יעבץ, חברה בהנהלת הבנק, צפויה להפסיק את עבודתה בסוף מרץ 2017 * בתחילת החודש מכרה מניות בכ-1.4 מיליון שקל ונותרה ללא אחזקת מניות * בשבוע האחרון עזבו ארבעה מנהלים בכירים את הבנק וייתכנו עזיבות נוספות (גלובס)

הפרדת כרטיסי אשראי: רונן שטיין המשנה למנכ"ל בנק הפועלים:  יש השלכות להפרדת חברות האשראי מהבנקים שיעלו ביוקר לצרכנים "הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים תגרור ייקור בריביות" (כלכליסט)

מקומי

כביש החוף (מס' 2) ממחלף עתלית לכיוון צפון נחסם בשל הצפה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן