Skip to content

רביעי 28 דצמבר 2016 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה יוזמה באוקראינה: להעביר את השגרירות בישראל לירושלים (מדיני) * הסנאטור קרוז פתח עצומה נגד מימון אמריקני לאו"ם (חוץ) * מסמך שהודלף לאתר מצרי מצביע על תיאום אמריקאי-פלסטיני 10 ימים לפני ההצבעה באו"ם (מדיני) * משרד הבריאות נגד תנובה – מנכ"ל משרד הבריאות: "בשום אופן לא הייתי אוכל את המעדן החדש של תנובה" (בריאות) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

יוזמה באוקראינה: להעביר את השגרירות בישראל לירושלים (מדיני) * הסנאטור קרוז פתח עצומה נגד מימון אמריקני לאו"ם (חוץ) * מסמך שהודלף לאתר מצרי מצביע על תיאום אמריקאי-פלסטיני 10 ימים לפני ההצבעה באו"ם (מדיני) * משרד הבריאות נגד תנובה – מנכ"ל משרד הבריאות: "בשום אופן לא הייתי אוכל את המעדן החדש של תנובה" (בריאות) * תחזית מזג האוויר: הפוגה בגשמים, מעונן חלקית ועדיין קר מהרגיל (תחזית)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום (רביעי): מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עם גשם מקומי בעיקר בצפון ולאורך החוף. הטמפרטורות יעלו ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה. עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח דרום מזרחית עד דרומית 5-15 קמ"ש עם משבים עד 20 קמ"ש. בשעות הצהריים תנשב רוח משתנות 10-20 קמ"ש עם משבי רוח עד 30 קמ"ש. תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה גבה גלי, גובה גלים בים התיכון 130-250 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 3.77 מטר. טמפרטורת המים 19 מעלות. אזהרות מטאורולוגיות. ים גבוה. המלצות לבוש 2 שכבות ביגוד ארוך.

י-ם:         6-11,  ת"א:    11-16,

אשקלון:    11-16,  חיפה:    9-14,

בא"ש:      9-16,  מודיעין: 9-16,

צפת:        4-9,  חרמון:   2-(2-),

טבריה:     12-17,  בית שאן: 11-17,

מרום גולן: 3-8,  אילת:    11-20.

יום חמישי(ערב ו' דחנוכה): ללא שינוי ניכר בטמפ', קר מהרגיל לעונה, גשם בצפון הארץ ובמישור החוף, גשם קל במרכז, שלג בחרמון.

י-ם:         6-12,  ת"א:    11-17,

אשקלון:    10-17,  חיפה:    8-15,

בא"ש:      9-17,  מודיעין: 9-16,

צפת:        5-9,  חרמון:   4-(2-),

טבריה:     12-18,  בית שאן: 11-18,

מרום גולן: 3-9,  אילת:    12-21.

יום שישי(ערב ז' דחנוכה): ירידה בטמפ', קר מהרגיל לעונה, רוחות חזקות עם אבק, טפטוף עד גשם קל בצפון ובמישור החוף.

י-ם:         4-11,  ת"א:    8-15,

אשקלון:    9-14,  חיפה:    6-13,

בא"ש:      6-16,  מודיעין: 6-13,

צפת:        4-8,  חרמון:   2-(5-),

טבריה:     8-17,  בית שאן: 9-17,

מרום גולן: 2-7,  אילת:    9-19.

יום שבת(ערב ח' דחנוכה): ירידה נוספת בטמפ', קר מהרגיל לעונה, גשם בצפון הארץ ובמישור החוף מלווה בסופות רעמים בודדות, גשם קל במרכז, שלג ירד בהרי הצפון מעל 850 מטר, חשש משיטפונות במקומות המועדים, בלילה קרה בהרים.

יום ראשון: עליה קלה בטמפ', גשמים לפרקים מצפון הארץ עד צפון הנגב, שלג בחרמון, שלג קל בהרי הצפון מעל 950 מטר, מעונן חלקית עד מעונן, חשש משטפונות והצפות במקומות המועדים, בלילה תיתכן קרה בהרים ובעמקים.

יום שני: ללא שינוי ניכר בטמפ', קר מהרגיל לעונה, גשם מידי פעם מצפון הארץ עד צפון הנגב, שלג בהרי הצפון מעל 950 מטר, בלילה קרה במקומות המועדים.

יום שלישי: עליה קלה בטמפ', מעונן חלקית עד בהיר, קר מהרגיל לעונה, בלילה קרה במקומות המועדים.

יום רביעי: עליה בטמפ', קר מהרגיל לעונה, מעונן חלקית עד בהיר.

מפלס הכנרת מעודכן ב26/12/16

213.67- מטר מתחת לפני הים.

מתחילת עונת הגשמים עלה 17 ס"מ.

המפלס נמוך ב487 ס"מ מקו רום עליון.

פוליטי

תאגיד: היום תתבקש ועדת הכנסת לאשר הקמתה של ועדה מיוחדת שבראשה יעמוד ח"כ דוד ביטן * יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה פנתה אמש ליו"ר הכנסת וליועמ"ש הכנסת בדרישה להשיב את הדיון בהצעת חוק השידור הציבורי לוועדת הכלכלה – "ועדה מיוחדת לחוק התאגיד היא מעשה פוליטי לא-לגיטימי ולא ראוי" (דה מרקר)

ביטחוני

במהלך הלילה התקיים מבצע של כוחות צה״ל, שב"כ ושוטרי מחוז ש״י לאיתור אמצעי לחימה ומעצר סוחרי אמל״ח במרחב העיר שכם שבגזרת החטיבה המרחבית "שומרון".

במהלך הפעילות נעצרו 4 מבוקשים.

בנוסף, נתפסו בית מלאכה לייצור נשק, מכלולים, חלקי נשק נוספים ותחמושת.

עד היום נתפסו במסגרת המערכה באמל״ח כ- 450  נשקים ו- 42 בתי מלאכה לייצור נשק.

כמו כן, במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, לוחמי מג״ב, שב״כ ושוטרי מחוז ש״י באיו״ש  12 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

במנשה- בג׳בעה נעצרו 2 מבוקשים. בג׳נין נעצרו 3 מבוקשים

בשומרון- בשכם נעצרו 4 מבוקשים

בבנימין- בדיר אבו משעל נעצרו 2 מבוקשים. בכובר נעצר מבוקש

המבוקשים והממצאים הועברו לחקירת כוהב״ט*

נסראללה מאשים את ישראל ברצח מומחה המל"טים הטוניסאי: "רודפת אחר כל מוח שיכול לסייע להתנגדות"

מדיני

היום יאושרו 490 יחידות דיור בשכונת רמת-שלמה וברמות שבירושלים

מזכיר המדינה האמריקאית קרי ימסור היום הצהרה בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני * בכיר במחלקת המדינה: קרי יגיב בנאומו להאשמות ישראל לגבי ההצבעה באו"ם

– ארדן על קרי: "להציג נוסחה לשלום אחרי שלא הצלחת להזיז שום דבר – פתטי"

יחסי ישראל-צרפת: בצרפת מרגיעים: הממשל הבא ישקם את היחסים עם ישראל * בכיר במפלגה הרפובליקנית, שמועמדה מוביל בסקרים לקראת הבחירות לנשיאות, ייפגש עם נתניהו ויבהיר: נפעל להידוק הקשרים. * בפריז קוראים: לא לטרפד את פתרון שתי המדינות (מעריב)

הימנעות ארה"ב באו"ם בהצבעה נגד ישראל: מסמך שהודלף לאתר מצרי מצביע על תיאום אמריקאי-פלסטיני 10 ימים לפני ההצבעה באו"ם * אם המסמך אותנטי, הוא מאשש חלק מהטענות שהושמעו בישראל נגד אובמה מאז אימץ האו"ם את הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות בשבוע שעבר. * סגן דובר משרד החוץ האמריקאי הכחיש את הדברים (הארץ)

– עיתון מצרי פרסם אתמול כי מזכיר המדינה ג'ון קרי נפגש עם סאיב עריקאת לפני כשבועיים, והביע נכונות לשתף עם הפלסטינים פעולה במועצת הביטחון בהצעת החלטה שתהיה מאוזנת. הפרסום מחזק את עמדת ישראל, לפיה הממשל האמריקני הוא שעומד מאחורי הצבעת מועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות, שהתקבלה ביום שישי האחרון (חדשות2)

שגרירות אוקראינה בירושלים?: על רקע המשבר המדיני בין אוקראינה לישראל בעקבות הצבעת קייב במועצת הביטחון בעד ההחלטה הקובעת כי ההתנחלויות הן בלתי חוקיות, יוזם חבר פרלמנט יהודי אוקראיני הצעת חוק שתכליתה להעביר את שגרירות ארצו לירושלים.

חוץ

דיווח: ארה"ב מגבשת סנקציות על התערבות רוסיה בבחירות

אפגניסטן: מספר נפגעים בפיצוץ בבירה קאבול

ארה"ב: הסנאטור קרוז פתח עצומה נגד מימון אמריקני לאו"ם

– ניו יורק: המשטרה פינתה אנשים ממגדל טראמפ בשל דיווח על חפץ חשוד * משטרת ניו יורק: "החפץ החשוד במגדל טראמפ – שקית עם צעצועים"

הודו: 2 הרוגים ו-38 פצועים בתאונת רכבת בצפון המדינה

סוריה: ארה"ב: טענות ארדואן שסייענו לדאעש בסוריה מגוחכות * ארה"ב מציינת כי אינה מספקת טילי כתף לארגוני המורדים בסוריה וכי היא מודאגת מאוד כיצד טילי קרקע אוויר כאלה נכנסו

– בכיר באופוזיציה הסורית: "על המורדים לשתף פעולה עם המאמצים להפסקת אש"

עיראק: עדויות למרד נגד דאעש: "יורים בהם למרות שהנקמה תהיה כואבת" * שני כפרים בעיראק החלו במסע נגד המדינה האסלאמית, ובחודש האחרון הרגו 19 מלוחמי הארגון. מפקד בצבא ארה"ב: "הם החלו להשתמש בדחפורים לרצוח אנשים בכמויות". (מעריב)

דרום קוריאה: בכיר בממשל נעצר במסגרת פרשת השחיתות של הנשיאה שהודחה

בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: "בשום אופן לא הייתי אוכל את המעדן החדש של תנובה" * בתגובה להשקת המעדן, שבו 39% שומן, אמר בר סימן טוב בראיון לתוכנית חיסכון בחדשות2: "כשחברות המזון מצפצפות עלינו, אנחנו הנאמנים של הצרכנים. אני חושב שזה באמת חמור מאוד"

תחבורה

יבואני המכונית נערכים לשנה הבאה, ומנסים למכור לנו את הרכבים רגע לפני שהמס יעלה. בינתיים, בשל העומס, הנמלים מגלגלים 41 מיליון שקל בכל חודש רק על המכוניות החונות בתחומם. (חדשות2)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן