Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 18 בינואר, 2017

כאילו אין מחר, נעלמות: בֶּבֶּה, שרלוק 4
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

22:00 כאילו אין מחר | No Tomorrow, ערוץ Yes דרמה 

קומדיה רומנטית מרשת CW ("האקסית המטורפת", "ג'יין הבתולה") בכיכובם של ג'ושוע סאסי ("גלאוונט") וטורי אנדרסון. במיטב מסורת הקומדיות הרומנטיות מהסרטים, הסדרה עוקבת אחר איוי, צעירה החיה בסיאטל ומתאהבת בזייויאר, בחור שרמנטי ומושלם עם מוזרות אחת שמעוררת תהייה – הוא מודיע לה שסוף העולם קרב, ולמען הדיוק יתרחש בעוד שמונה חודשים ו-12 ימים, כשאסטרואיד יתנגש בכדור הארץ. זוויאר משכנע את איווי להכין אפוקליסט – רשימה של דברים שתרצה לעשות לפני סוף העולם. בעזרת חבריה איווי מנסה להבין אם היא יכולה לקחת את זוויאר ברצינות, בעודה מנסה להתמודד עם המשימות הרבות שברשימה שלה. מערכת היחסים בין איוי, שרוצה לעשות טוב בעולם ולא בהכרח מאמינה בתאוריה של זוויאר, וזוויאר עצמו שמוציא אותה מאזור הנוחות שלה ומאתגר אותה לחיות את חיה בשלמותם, היא אחת המקסימות ושובות הלב בטלוויזיה. צוות שחקני המשנה כולל את שאריו בלו בתפקיד קארימה, חברתה הטובה והצינית שנחושה לא להישאב על ידי התאגיד הנורא עבורו הן עובדות, ג'ונתן לנגטון כהאנק חברה הטוב של איוי בעבודה ואיימי פיאץ כדידרי הבוסית האיומה ונטולת הנשמה של איוי. את אביה של איוי (המושפע אף הוא לעזוב את עבודתו הנוראית ולחפש עבודה כשחקן) מגלם טד מק'גינלי ("נשואים פלוס") ואת אחותה מגלמת קלי סטייבלז ("שני גברים וחצי"). ציון איי.אם.די.בי.: 7/10, עגבניות רקובות: 89%/100%, מטה-קריטיק: 69/100

22:00 נעלמות: בֶּבֶּה, ערוץ Yes דוקו 

פרוייקט ביוגרפיות מוקומנטריות העוסק – באמצעות עשייה קולנועית שוברת-מוסכמות – בסוגיה חברתית-תרבותית מן המעלה הראשונה: הדרה וקיפוח של אמניות מקבוצות מיעוט בחברה הישראלית. הסרט השני: בֶּבֶּה התקיימה שנים בגופו של חיים גולדברג. עד ששינה את מינו וקיווה לשחרר את נפשו ולהציל את חייו, הם חייה. הטרנסג'נדריות, נשים שנולדו בגוף לא להן, הגשימו את משאת נפשן ושינו את מינן. אך למרות המעשה האמיץ-המשחרר, הן ממשיכות להסתיר בתוכן משהו שאי אפשר להסיר בניתוח: הן נושאות איתן לעד את הפצע והכאב. כאב על שנים בהן הנפש חיה בגוף שאינו שלה. כאב על היחס של בני האדם שהרגישו את השוני ופעם-אחר-פעם לעגו, התעללו, לא הושיטו יד ולא הסכימו לקבל את 'האחר'. והקולות הכואבים הללו – מושתקים. מוסתרים. מודחקים. חלקם דומם לנצח. סיפור חייה המטלטל של בֶּבֶּה, עובר דרך כל תלאות המאה ה-20: ניצולת שואה שהוסתרה כילד מחופש לילדה במנזר בפולין ונאנסה על ידי אחד מהנזירים במלחמת העולם השנייה; הגירה לישראל; עבודה בזנות לצרכי פרנסה; הדרה מעולמות התיאטרון; שוב הגירה לאירופה, חזרה לישראל; שכול במלחמת יום הכיפורים הנוראה; הגירה לארצות הברית ומוות מאיידס. כל מי שהכיר את בֶּבֶּה יודע לספר על תשוקתה לחיים, ליצירה, לאהבה, על הכמיהה שלה לשחק בתיאטרון. הניסיונות הרבים להתקבל לתפקידים שרק סטרייטים מקבלים, הכישלונות ותעצומות הנפש שהרימו אותה מעפר והביאו אותה ליצור קברט שמשפיע עד היום על יוצרי אוונגרד בפולין. בבה היתה אישה חזקה, נדירה, מעוררת השראה. ולמרות כוחה האדיר – בבה איננה. היא נעלמה מדפי ההיסטוריה של היצירה. האם בבה הייתה? החברות המרתקות של בבה, נשים בלתי נשכחות שהיו שם לצידה, קמות כיום ובצעד אמיץ מספרות את הסיפור שלה, שהוא גם הסיפור שלהן. סיפור על נשים נעלמות. עם: גילה גולדשטיין – ותיקת הטרנסיות בישראל; ננסי שניידר – ראשונת המנותחות לשינוי מין; צדי צרפתי – במאי מיוזיקלס;ישראלה סטפני מאנס – מובילת המאבק הטרנסי; סנדרה לוסקה (התגשמותה של בבה). במאים: אילן פלד, יאיר קדר. ישראל, 2016.

22:00 שרלוק 4 | Sherlock 4ןYes אקשן

דרמת הפשע של ה-BBC מאת סטיבן מופט ("דוקטור הו") חוזרת לעונה רביעית. ספוילר – שרלוק ממתין למהלך הבא של מוריארטי המת, ובינתיים מקבל חקירה שבמהלכה הוא מגלה פסל מנותץ של מרגרט תאצ'ר שטורד את מנוחתו. כשמתגלים עוד פסלונים כאלה החקירה מובילה לאדם קרוב לו.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן