Skip to content

ויקיליקס: כוחות קומנדו ישראלי פעלו לאחרונה באיראן וחיבלו במתקני הגרעין

אתר ויקיליקס מפרסם הלילה תכתובת חסויה לפיה כוחות קומנדו ישראלי פעלו לפני כשלושה חודשים באיראן והרסו את מרבית תשתיות הגרעין האיראנית. כל האזהרות הקולניות כיום, לבל תתקוף ישראל את איראן, לפי התכתובת, נועדו למעשה להוות הסוואה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתר ויקיליקס מפרסם הלילה תכתובת חסויה לפיה כוחות קומנדו ישראלי פעלו לפני כשלושה חודשים באיראן והרסו את מרבית תשתיות הגרעין האיראנית. כל האזהרות הקולניות כיום, לבל תתקוף ישראל את איראן, לפי התכתובת,  נועדו למעשה להוות הסוואה

מאת נורית קרטן

אתר ויקיליקס חשף הלילה (שני, 27.02.2012), תכתובת פנימית וחסויה בין עובדי Stratfor, חברת מודיעין אזרחית ומכון מחקר, לפיה בנובמבר האחרון פעלו כוחות קומנדו ישראלי באיראן והרסו תשתיות גרעין באיראן. ההתייחסות באה בעקבות אמירתו אז של שר הביטחון אהוד ברק "כן ירבו", על פיצוץ מסתורי בבסיס איראני.

ויקיליקס הוא אתר, שמטרתו לפעול נגד משטרי דיכוי ברחבי העולם, ולצורך זה לפרסם מסמכים מסווגים, סודיים ברמות שונות – גבוהים ביותר ופחות – בשם השקיפות. המידע שפרסם בעבר הוכיח עצמו כנכון וגרם נזק לא מועט לצד אחד ותועלת לצד אחר, תלוי במהות המסמכים.

 global intelligence" company Stratforr שהמטה שלה בטקסס, עובדת כארגון מודיעיני ביטחוני לכל דבר ומספקת שירותי מודיעין אזרחי גם לכוחות הביטחון בעולם, בחיסיון גמור ומוחלט, ללא טביעות אצבעות. אולם, ככל ארגון, גם זה משופע בתכתובות בין עובדיו. מאגר המידע של ארגון זה מכיל כחמישה מיליון תכתובות  שנשלחו במשך שבע שנים, מיולי 2004 ועד דצמבר 2011.

תותחי צבא איראן מגינים על כור בננתז (ויקימדיה)
תותחי צבא איראן מגינים על כור בננתז (ויקימדיה)

הפרסומים הראשונים מאותו מאגר מתייחסים לפיצוץ מסתורי שארע בבסיס צבאי באיראן לפני כחודשיים וחצי, ולמשמעות תגובתו של שר הביטחון הישראלי, אהוד ברק שאמר "כן ירבו". אחד האנליסטים המשתתפים בתכתובת הביע דעתו מדובר באמירה שנועדה להסחת דעת. "

איש המודיעין כריס פרנהאם מספר על מקור שהודה בפניו כי כל המדינות המעורבות, יודעות שכבר אין צורך בתקיפה כזו מאחר והקומנדו הישראלי – שנעזר בכוחות כורדים – הרסה את מרבית התשתיות.

מטרת מסע הלחצים, כביכול, נועד בסופו של דבר, לפי המסמכים שנחשפו,  להביא לתקיפה מסיבית על סוריה,עזה , כוחות חיזבאללה בלבנון .

במסמכים, על פי ויקיליקס, נחשפות דרכי פעולת המכון כולל אמצעים ודרכים להשפיע מבחינה כלכלית, חברתית, פיתויים ופסיכולוגית על אנשים. איך לגייס מקורות, איך לתרגלם.

מובעת שם הערכה עקיפה ליכולות של מאבטחי שגרירויות ישראלים.  שם מציע תרגול טכני להטמנת מכשיר האזנה. המציע אמר "שלח אותו לטמון מכשיר האזנה בשגרירות ישראלית. למחרת בבוקר תמצא אותו בתוך תיק פלסטיק, בסמטה".

המאגר של Stratfor  נפרץ לפני כחודשיים, בסוף דצמבר 2011, והפריצה מיוחסת ל"אנונימוס".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן